Veľkoplošné reklamy zatepľujú bytové domy

Bývanie pri frekventovanej ceste nie je vždy nevýhodou. Firmy si vyberajú činžiaky pre veľkoplošné reklamy pri rušných komunikáciách. Nájomné za miesto putuje do fondu opráv.

O umiestnení veľkoplošnej reklamy rozhoduje aj poloha, kde sa činžiak nachádza. Najobsadzovanejšie steny nájdete na hlavných dopravných ťahoch.O umiestnení veľkoplošnej reklamy rozhoduje aj poloha, kde sa činžiak nachádza. Najobsadzovanejšie steny nájdete na hlavných dopravných ťahoch. (Zdroj: (PB))

TRNAVA. Veľkoplošné pútače na stenách viacposchodových bytových domov priťahujú pozornosť okoloidúcich.

Vhodné „steny" si vo väčšine prípadov vyhliadnu reklamné agentúry, zriedkavo sa objavuje aj vlastná iniciatíva nájomníkov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najžiadanejšie sú sedemposchodové činžiaky pri frekventovaných cestách. Dôležitá je aj vzdialenosť, z akej sú viditeľné, takzvaná dĺžka viditeľnosti. Peniaze za prenájom plochy putujú do fondu opráv.

Zriedkavá iniciatíva obyvateľov domov

Riaditeľ Bytového družstva v Trnave František Odkladal nám potvrdil, že iniciatíva respektíve záujem o prenájom steny panelákov prichádza práve od reklamných agentúr.

SkryťVypnúť reklamu

„Často už majú vyhliadnuté činžiaky a za nami prídu už s konkrétnou ponukou," opisuje Odkladal.

Tú musia schváliť aj vlastníci bytov konkrétnej nehnuteľnosti. Momentálne má bytové družstvo okolo dvadsať päť veľkoplošných pútačov na domoch, ktoré spravujú. Za získané peniaze sa podľa jeho slov najčastejšie zatepľuje.

Cenu za reklamu zdvihol takmer štvornásobne

Správca bytového domu na Tomaškovičovej ulici, 75- ročný dôchodca Blažej Oškera, je najlepším príkladom občianskej iniciatívy.

Osemposchodový činžiak, ktorý spravuje, ponúkol pred viac ako ôsmimi rokmi nemenovanému obchodnému reťazcu.

„Už dávnejšie som si všimol v Pezinku veľkoplošnú reklamu na poschodových bytovkách. Zaujalo ma to a začal som sa tomu venovať," hovorí na úvod Oškera.

SkryťVypnúť reklamu

Keď zistil, že ich bytový dom má viaceré predpoklady pre umiestnenie reklamy, oslovil viaceré spoločnosti.

reklama.jpg

FOTO: AUTOR

„Z jednej nemenovanej spoločnosti si to prišli pozrieť a prejavili záujem," dodáva. Za ročný prenájom miesta najskôr navrhli 2000 eur (vtedajších 60 tisíc slovenských korún).

„Mne sa to zdalo málo, prebral som to vtedy aj na zasadnutí s vlastníkmi bytov. Cenu sme zdvihli na 3300 eur," pokračuje. Spoločnosť síce súhlasila, Oškera však vo vyjednávaní pokračoval ďalej.

„Keď to začali robiť, požadoval som od nich šesť tisíc eur ročne," zdôrazňuje. Po zložitých vyjednávaniach sa nakoniec dohodli na zlatej strednej ceste.

Za prenájom si zateplili

Spoločnosť platí od roku 2003 bytovému domu necelých päť tisíc eur ročne.

SkryťVypnúť reklamu

Zmluvu najskôr podpísali na päť rokov, neskôr ju predĺžili o ďalšie tri. V priebehu nasledujúceho mája by mala vypršať.

„V zmluve sme sa dohodli aj na tom, že po jej skončení musí dať reťazec všetko do pôvodného stavu na vlastné náklady," uzatvára Oškera.

Získané peniaze za prenájom použili na odstránenie viacerých porúch, najviac z nich však zainvestovali do zateplenia a plastových okien.

Podľa nemenovaného zamestnanca firmy, ktorá pracuje s veľkoplošnými reklamami, náklady na jej realizáciu a údržbu bývajú rôzne.

„Závisí od toho, v akom stave je činžiak. Čím starší, tým vyššie náklady na reklamu," tvrdí. Vyššie náklady na prevádzku znižujú cenu za prenájom.

V Trnave už vytvorili viacero nadrozmerných pútačov, ďalšie by podľa jeho slov v nasledujúcom období už nemali pribúdať. Dôvody nechcel bližšie špecifikovať.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  2. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  4. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  5. Plátené tašky a opakované použitie
  6. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  7. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  8. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  1. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  2. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  3. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Podpora projektov, ktoré učia ľudí postaviť sa za seba
  6. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 8 167
  2. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 4 937
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 4 419
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 140
  5. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 721
  6. Plátené tašky a opakované použitie 2 629
  7. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 2 370
  8. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 2 130
  1. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  2. Samuel Ivančák: Iron Maiden oslavujú 50 rokov. Bratislavským koncertom dokázali, že ich odkaz tu s nami bude aj o ďalšie polstoročie
  3. Vladimír Bojničan: Miklošov omyl: Nie progresivizmus, ale konzervatívny klerikalizmus priviedol svet do postfaktického chaosu
  4. Timotej Opálek: Peter Doherty - Felt Better Alive
  5. Patrik Benčík: Denník advokáta: 22 rokov v advokácii & 1 z 5800 advokátov
  6. Irena Šimuneková: Vyšehrad
  7. Branko Štefanatný: Dôverujte, ale preverujte
  8. Matúš Grznár: Prosperujúci domov kdekoľvek na Slovensku – píše sa rok 2053
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 33 829
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 23 220
  3. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 634
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 588
  5. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 10 737
  6. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 629
  7. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 788
  8. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 5 196
  1. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  2. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  3. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  4. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  5. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  6. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  7. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  8. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Kaštieľ vo Voderadoch

V ponuke sú aj komentované prehliadky so sprievodcom.


SITA

Viac ako 20 výtvarných a umeleckých workshopov a oveľa viac čaká návštevníkov festivalu MAKUKI VEN.


Zľava Leo Sauer a Julian Ryerson počas prípravného stretnutia pred ME 2024 Nórsko - Slovensko.

Slováci majú silný výber.


Nešťastná udalosť sa stala priamo v Dunajskej Strede.


  1. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  2. Samuel Ivančák: Iron Maiden oslavujú 50 rokov. Bratislavským koncertom dokázali, že ich odkaz tu s nami bude aj o ďalšie polstoročie
  3. Vladimír Bojničan: Miklošov omyl: Nie progresivizmus, ale konzervatívny klerikalizmus priviedol svet do postfaktického chaosu
  4. Timotej Opálek: Peter Doherty - Felt Better Alive
  5. Patrik Benčík: Denník advokáta: 22 rokov v advokácii & 1 z 5800 advokátov
  6. Irena Šimuneková: Vyšehrad
  7. Branko Štefanatný: Dôverujte, ale preverujte
  8. Matúš Grznár: Prosperujúci domov kdekoľvek na Slovensku – píše sa rok 2053
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 33 829
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 23 220
  3. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 634
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 588
  5. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 10 737
  6. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 629
  7. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 788
  8. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 5 196
  1. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  2. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  3. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  4. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  5. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  6. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  7. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  8. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu