Projekt piešťanskej regionálnej karty, ktorá by mala poskytovať jej držiteľom zľavy vo vybraných prevádzkach, predstavili nedávno autori odbornej verejnosti. Kým majiteľom reštaurácií sa projekt celkom pozdáva, hotelieri sú skeptickejší.
PIEŠŤANY. Už od začiatku mája by sa podľa projektu, ktorý vypracovali Jozef Drahovský a Jozef Pullmann, mala predávať Piešťanská regionálna karta. Tú by si za desať eur mohli kúpiť návštevníci i obyvatelia kúpeľného mesta. Na oplátku by dostali zľavy vo vybraných hoteloch, reštauráciách i ďalších prevádzkach.
„Projekt Piešťany Region Card je projekt pre rozvoj a napredovanie cestovného ruchu v regióne piešťanského okresu. Naším hlavným cieľom je pozdvihnúť úroveň cestovného ruchu. Sme si istí, že spolupráca medzi súkromným sektorom a samosprávou je tým najvhodnejším spôsobom, ako to docieliť,“ píše sa v projekte.
Autori sa chcú vraj sústrediť na kvalitu zazmluvnených prevádzok, ktoré by vstupom do projektu získali prezentáciu na webe, reklamu v informačných materiáloch či spätnú väzbu od zákazníkov.
Hotelieri sú skeptickí
Nami oslovení hotelieri sa zhodli, že akákoľvek iniciatíva v oblasti cestovného ruchu je lepšia ako žiadna. Samotná karta ich však príliš neoslovila, najmä preto, že sa podľa nich orientuje na klientov, ktorí už sú v Piešťanoch ubytovaní.
„Zľavové karty fungujú v mnohých mestách. Je len otázka, ako by to bolo celé nastavené a distribuované. Skôr by som však videl potenciál tejto karty v reštauráciách prípadne športových zariadeniach. Keď už sú hostia niekde v Piešťanoch ubytovaní, nevidím v tom pre hotely príliš veľký zmysel,“ myslí si Juraj Lulovič z marketingu hotela Máj.
Podobný názor má aj riaditeľka hotela Sandor Pavillon Daniela Miháliková. „Autorov projektu chválim za snahu a odvahu. Samotná karta však problém cestovného ruchu nerieši.
Ponúkať zľavy na existujúce služby nie je riešenie,“ hovorí. Miháliková si myslí, že projektu chýba marketing zvonka, ktorý by turistov do Piešťan pritiahol. Nepáčia sa jej ani ďalšie zľavy na už aj tak znížené ceny.
„Hotely a penzióny sa museli prispôsobiť kríze. Dávať na takéto nízke ceny ešte zľavy je dehonestujúce,“ povedala.
Reštaurácie a kaviarne by sa zapojili
Menšie súkromné penzióny s reštauráciami, kaviarne a športoviská by kartu naopak privítali. „Mne sa projekt páči. Spája subjekty, ktoré podnikajú v cestovnom ruchu. K jeho pozdvihnutiu by sme aj my radi prispeli,“ povedala Adriana Drahovská z Kursalonu.
Samotní obyvatelia Piešťan majú na kartu rôzne názory. „Ja do reštaurácií veľmi nechodím, takže kvôli tomu by som si kartu nekúpil. Ak by som však mal zľavy na kultúrne podujatia alebo filmové predstavenia, pouvažoval by som nad tým,“ povedal Marek.
O karte neuvažoval ani Peter. „Na to, aby som išiel s manželkou raz do roka na pizzu, žiadnu kartu nepotrebujem,“ povedal. Naopak, zľavy v kaviarňach by privítala Zuzana. „S kamarátkami chodíme niekam na kávu skoro každý deň. Ak by sme ju mali so zľavou, bolo by to fajn,“ povedala.