Župa chystá opravu ciest. Možno zbytočne

Tri úseky ciest v celkovej dĺžke takmer 18 kilometrov sa za peniaze z európskej únie chystá zrekonštruovať Trnavský samosprávny kraj. Starostovia dotknutých obcí sa však obávajú, že rekonštrukcia vyjde pre zvyšujúci sa počet kamiónov navnivoč.

Starostovia sa obávajú, že zrekonštruované úseky znovu zničia kamióny.Starostovia sa obávajú, že zrekonštruované úseky znovu zničia kamióny. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ-TASR)

TRNAVA. Vybrané úseky ciest medzi Pavlicami a Pustými Úľanmi, Trnavou a Malženicami a Dolnou a Hornou Krupou sa chystá rekonštruovať Trnavský samosprávny kraj (TTSK). Vo verejnej súťaži už vybrali dodávateľa stavebných prác, firmu Strabag. Spoločnosť z Bratislavy ponúkla spomedzi ôsmich predložených ponúk najnižšiu cenu a rekonštrukcia takmer osemnástich kilometrov vozovky tak vyjde TTSK na viac ako 1,12 milióna eur bez DPH.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Väčšinu peňazí získala župa z prostriedkov Európskej únie v rámci projektu Rekonštrukcia ciest v okrese Trnava. Rovnaká firma bola úspešná aj vo verejnom obstarávaní, ktoré kraj vyhlásil na rekonštrukciu takmer štrnástich kilometrov ciest v okrese Skalica.

SkryťVypnúť reklamu

„Trnavský samosprávny kraj aj naďalej pokračuje v rekonštrukcii ciest 2. a 3. triedy, ktoré ma vo svojom vlastníctve. Úseky v okresoch Trnava a Skalica by sa mali začať rekonštruovať hneď po Veľkonočných sviatkoch (26. apríla) a práce by mali byť ukončené do ôsmich mesiacov,“ povedal hovorca TTSK Patrik Velšic.

Čakali päť rokov

Cestu od Voderád až po kostol v Pavliciach rekonštruovali už pred piatimi rokmi. Podľa starostu Ľubomíra Baláža by sa teraz mala dočkať obnovy aj druhá časť vozovky, od kostola smerom na Pusté Úľany.

„Rekonštrukcia je nadmieru potrebná. Treba opraviť nie len povrch cesty, ale aj vybudovať popri nej odtokové jarky. Teraz nemusí byť ani prudký dážď a na ceste sa tvoria veľké kaluže,“ povedal starosta. Ešte pred samotnou rekonštrukciou plánuje obec položiť časť kanalizácie, aby nemuseli opravený úsek rozkopávať nanovo.

SkryťVypnúť reklamu

Starosta sa však obáva, že zrekonštruovaná cesta dlho nevydrží. „Trápia nás tranzitné kamióny, ktoré vozia z Úľan štrky. Tá dopravná situácia je potom nepríjemná,“ povedal Baláž.

Starostov strašia kamióny

Negatívne skúsenosti s kamiónmi má aj starosta Malženíc Miroslav Macko. „Nákladné autá nám rozbili v obci novú cestu. Keď sa opraví cesta do Trnavy, rozbijú aj tú. Len čakáme, kým sa stane nejaká tragédia,“ povedal. Prudký nárast kamiónovej dopravy podľa neho v obci zaznamenali so zavedením mýta. „Riešenie by bolo, keby sa pre kamióny spoplatnili všetky cesty a primerane sa znížili poplatky za diaľnice. Tak by sa na ne kamióny vrátili. Teraz chodia po týchto bočných cestách až na Čechy,“ povedal Macko.

Kamióny zaťažujú podľa slov starostu Jána Hrčku aj Hornú Krupú. Riešenie vidí v zákaze vjazdu, situácia by sa však podľa neho mohla zlepšiť s dokončením obchvatu Trnavy. „Teraz idú kamionisti po obchvate, dostanú sa na Kopánku a tam nevedia ako ďalej. Automaticky potom idú na Krupú,“ hovorí starosta.

SkryťVypnúť reklamu

O probléme kamiónovej dopravy sa pritom hovorilo v minulosti aj na pôde krajského zastupiteľstva či na rokovaniach Združenia miest a obcí Slovenska. Konkrétne výsledky však zatiaľ nie sú.

Opravia aj ďalšie cesty

O tom, ktoré úseky ciest budú rekonštruované, rozhoduje podľa Velšica najmä ich technicko-stavebný stav. „Správa a údržba ciest TTSK vykonáva po zimnej sezóne každoročne svoju jarnú prehliadku ciest, podľa ktorej sa plánuje rekonštrukcia jednotlivých úsekov. Do plánu rekonštrukcie sú samozrejme zapracovávané pripomienky primátorov miest, starostov obcí ako aj jednotlivých občanov,“ hovorí Velšic.

Za peniaze z únie chce župa okrem spomínaných úsekov v okresoch Trnava a Skalica rekonštruovať aj cesty v ďalších okresoch, v celkovej dĺžke viac ako 106 kilometrov. Najdlhší, 11,5 kilometrový úsek bude zrekonštruovaný na ceste 2. triedy medzi Šterusmi a Dechticami. Naopak, dĺžkovo najkratšia bude rekonštrukcia kilometrového nadjazdu ponad cestu I/51 medzi Gáňom a Dolnou Stredou.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 824
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 499
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 212
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 254
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 149
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 761
  7. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 340
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 2 250
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  2. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  3. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  4. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  5. Štefan Šturdzík: Rakovina
  6. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  7. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 929
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 556
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 335
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 022
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 527
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 11 564
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 540
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 436
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Trnavskí poslanci.

Poslanci schválili prijatie preklenovacieho bankového úveru na financovanie kapitálových výdavkov.


TASR

Niektoré príbehy sa začínajú potichu – v malej izbe, s vôňou prvej vlastnoručne napraženej kávy. Taký bol aj začiatok cesty Petra Szaba, dnes už známeho mena vo svete výberovej kávy.


Neváhaj a poznaj Tatry a Pieniny z úplne nového uhla.


V nadväznosti na výskyt ochorenia prijali hygienici už skôr v meste viaceré opatrenia.


TASR 1
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  2. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  3. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  4. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  5. Štefan Šturdzík: Rakovina
  6. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  7. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 929
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 556
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 335
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 022
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 527
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 11 564
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 540
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 436
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu