PIEŠŤANY. Projekt Piešťanskej regionálnej karty, ktorá má ponúknuť rôzne výhody návštevníkom a obyvateľom kúpeľného mesta, miestnych podnikateľov v cestovnom ruchu neoslovil. Deklarovali však záujem spoločne riešiť problém odlivu turistov z mesta, zatiaľ sa však nedohodli ako.
Podľa Jozefa Pullmanna, jedného z autorov Piešťanskej regionálnej karty, hlavným cieľom projektu je práve spojenie podnikateľov.
"Regionálnu kartu musíme brať ako metaforu. Prvým cieľom je spolupráca, druhým samotná karta, až potom zľavy,“ skonštatoval Pullmann s tým, že počet turistov v Piešťanoch z roka na rok klesá.
Podľa podnikateľov treba nájsť k známym kúpeľom ďalšiu atrakciu, ktorá by pritiahla nových návštevníkov do mesta. Samotná karta by sa mala predávať, jej majiteľ by potom mohol využívať zľavy v partnerských prevádzkach.
Podľa mestského poslanca Martina Vala je najlepším dôkazom klesajúceho počtu turistov v Piešťanoch kúpeľný poplatok. Podľa jeho slov samospráva pred piatimi rokmi získala z poplatku od turistov 22 miliónov korún, v súčasnosti je to o tretinu menej.