Streda, 22. marec, 2023 | Meniny má Beňadik

Šamorínčania chcú chodiť do Bratislavy loďou

Cestovanie do hlavného mesta zo Šamorína je stále ťažšie. Obyvatelia, ktorí sú zamestnaní v Bratislave, vzdialenosť necelých vzdialenosť necelých 20 km absolvujú za hodinu, v prípade dopravnej nehody či kalamity im však môže trvať cesta aj dlhšie.

Po Dunaji by mohli premávať nie len výletné lode, ale aj lodné autobusy.Po Dunaji by mohli premávať nie len výletné lode, ale aj lodné autobusy. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ-TASR)

Cestovanie do hlavného mesta SR zo Šamorína je stále ťažšie. Obyvatelia, ktorí sú zamestnaní v Bratislave, vzdialenosť necelých 20 km absolvujú za hodinu, v prípade dopravnej nehody či kalamity im však môže trvať cesta aj dlhšie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

ŠAMORÍN. "Máme svoje predstavy, ako zlepšiť túto situáciu, ale Mestský úrad nemá patričné kompetencie zasahovať do tejto problematiky," konštatoval primátor Gabriel Bárdos s tým, že je v pravidelnom kontakte s Trnavským samosprávnym krajom, Ministerstvom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR a spoločne hľadajú riešenia.

SkryťVypnúť reklamu

"Problém existuje už niekoľko desaťročí, hustota premávky sa zvyšuje, cesty ostávajú na Žitnom ostrove nezmenené. Z juhovýchodu vedie do Bratislavy jediná cesta I. triedy č. 63 cez mesto Šamorín a rozsiahla výstavba v Dunajskej Lužnej a Rovinke situáciu len vyostruje," povedal novozvolený primátor.

Denne dochádzajú stovky ľudí

Zo Šamorína a blízkeho okolia cestuje okrem pracovníkov do hlavného mesta denne aj niekoľko stoviek žiakov. "Ani počas letných prázdnin sa premávka nezrýchľuje, pribúdajú totiž turisti," zdôraznil Bárdos.

Podľa jeho slov sa už pred 10 rokmi mala výstavba rodinných domov v priľahlých obciach Bratislavy pribrzdiť. "Suburbanizáciou sa zvýšil počet áut, ale infraštruktúra sa nevybudovala," zdôraznil primátor.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Bárdosa problematiku dopravy Žitného ostrova nemožno vyriešiť z jedného dňa na druhý. "Podporujeme rozhodnutie MDVRR o uzavretí zmluvy so železničným dopravcom RegioJet, na základe ktorého dôjde od roku 2012 k prevádzkovaniu regionálnych vlakov na trase Komárno - Dunajská Streda - Šamorín - Bratislava, čo výrazne zatraktívni spojenie s hlavným mestom," povedal.

Pripomenul, že nová koncepcia prinesie niekoľko výhod pre cestujúcich. "Okrem iného, v špičkách bude vlak premávať každú pol hodinu a po celý deň každú hodinu. Odbremení sa medzinárodná cesta č. 63, ktorú MDVRR plánuje rozšíriť na trojprúdovú komunikáciu na úseku Šamorín - Rovinka," uviedol, pričom toto riešenie nepovažuje za vhodné, pretože ani v minulosti sa trojprúdová cesta neosvedčila. "Spomeňte si len na úsek Bratislava - Senec," pripomenul.

SkryťVypnúť reklamu

Lodné autobusy

Primátor vidí riešenie aj v zavedení lodnej dopravy. "Lodné autobusy by premávali zo Šamorína cez Hamuliakovo do Bratislavy. Túto myšlienku ochotne podporíme," vyzdvihol. Na záver spomenul aj predstavu, podľa ktorej bude pre motorové osobné vozidlá sprístupnená hrádza prívodného kanála Dunaja v úseku Šamorín - Hamuliakovo - Bratislava.

"Toto riešenie v rannej špičke smerom do Bratislavy a poobede opačným smerom môže zrýchliť premávku," konštatoval a dodal, že nič nové nevymysleli. Tento nápad totiž úspešne realizujú v Nemecku pri Rýne a Mohane, kde cesta po hrádzi podstatne zlepšila dopravu.

Najčítanejšie na My Trnava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  3. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  4. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  5. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  6. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  8. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  1. Počasie láka do prírody. Zodpovední majú v batohu tieto 2 veci
  2. Aké sú národnosti podnikateľov s virtuálnou adresou v Košiciach?
  3. Rozdielový impulz: Fix hypotéky 1,49 % na tri roky
  4. Východ mieša karty v súboji pamiatok, hlasuje sa online
  5. Obnovené historické skvosty už bojujú o priazeň verejnosti
  6. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  7. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  8. Verejnosť už hlasuje za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 711
  2. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 11 247
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 954
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 175
  5. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 7 700
  6. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 391
  7. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 3 184
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 3 007

Blogy SME

  1. Ján Valchár: Avdijivka II. (karty sú nanovo rozdané)
  2. Linda Rampašeková: ZAČALA SEZÓNA
  3. Anna Miľanová: Sila a krása prírody... 2021
  4. Irena Šimuneková: Horné Lefantovce - Čierna skala, Malá skala
  5. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - záverečná časť
  6. Ľubomír Belák: Ukradnuté Slovensko, alebo správa o republike 2023
  7. Portu Fin Blog: Prečo bankové účty nie sú vhodným finančným nástrojom pre tvoje úspory
  8. Martin Pilnik: Dáte šancu na život 160 000 alebo 120 ľuďom?
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 225
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 038
  3. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 5 099
  4. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 4 204
  5. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 3 907
  6. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 199
  7. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 519
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 358
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Z miesta nehody.

Tri pruhy smerom na Bratislavu sú neprejazdné.


3 h
Martin Bukata.

V drese Spartaka Trnava pôsobí od júla 2020. Tri roky predtým odohral dva zápasy v drese slovenskej reprezentácie. Rozprávali sme sa s 29-ročným záložníkom Spartaka Trnava Martinom Bukatom.


Juraj Hertel 6 h
Ilustračné foto.

Razia podľa polície súvisí s obchodom s drogami.


a 1 ďalší 9 h
Ilustračné foto.

Futbal by podľa polície nemal byť o výtržnostiach.


21 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Niektorých hľadajú viac ako dvadsať rokov.


21. mar

Nemocnica sa bráni, že hoci operovali nesprávne koleno, nebolo zdravé.


19 h

Obvinených je päť osôb, sú medzi nimi aj funkcionári Slovenského pozemkového fondu.


20. mar

Práce na estakáde, ktorá bude najdlhšou na Slovensku, sú v plnom prúde.


20. mar

Blogy SME

  1. Ján Valchár: Avdijivka II. (karty sú nanovo rozdané)
  2. Linda Rampašeková: ZAČALA SEZÓNA
  3. Anna Miľanová: Sila a krása prírody... 2021
  4. Irena Šimuneková: Horné Lefantovce - Čierna skala, Malá skala
  5. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - záverečná časť
  6. Ľubomír Belák: Ukradnuté Slovensko, alebo správa o republike 2023
  7. Portu Fin Blog: Prečo bankové účty nie sú vhodným finančným nástrojom pre tvoje úspory
  8. Martin Pilnik: Dáte šancu na život 160 000 alebo 120 ľuďom?
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 225
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 038
  3. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 5 099
  4. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 4 204
  5. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 3 907
  6. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 199
  7. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 519
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 358
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu