Letisku by pomohla pravidelná linka. Aj väčšia pomoc od štátu

Na piešťanskom letisku pristávali pred 40 rokmi denne dve lietadlá s kúpeľnými hosťami.

Finančné problémy letiska by pomohla zmierniť pravidelná linka.Finančné problémy letiska by pomohla zmierniť pravidelná linka. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ (TASR))

Trnavská župa spolu s piešťanskou radnicou plánujú oprášiť jeho zašlú slávu.

PIEŠŤANY. Piešťanské letisko, rovnako ako všetky ostatné regionálne letiská na Slovensku, zápasí s prudkým poklesom letov i cestujúcich. V súčasnosti tu nefunguje žiadna pravidelná linka. Výkonný riaditeľ letiska František Varga si myslí, že letisko sa môže stať katalyzátorom urýchlenia hospodárskeho rozvoja regiónu vrátane cestovného ruchu tak, ako je to bežné všade vo svete.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

O dôležitosti letiska vedia

Obaja akcionári letiska, Trnavský samosprávny kraj i mesto Piešťany, si uvedomujú dôležitosť riadne fungujúceho letiska s medzinárodnými linkami. Župa oslovila odborníkov zo Žilinskej univerzity o vypracovanie štúdie rozvoja letiska, ktorá má stanoviť technické a marketingové podmienky.

SkryťVypnúť reklamu

„Štúdia ponúka viaceré možnosti, ktoré však budú predmetom blížiacich sa multilaterálnych rokovaní. Detailne o nich hovoriť by bolo predčasné," dodáva Varga. Podľa neoficiálnych zdrojov dôjde k privatizácii, riaditeľ letiska nám to však nepotvrdil.

Zápasia s nedostatkom financií

Hlavnou úlohou letiska je zabezpečenie dostatku finančných prostriedkov na plnohodnotnú prevádzku letiska. Ročné náklady na jeho fungovanie vyjdú približne na jeden milión eur, zo svojho sú schopní uhradiť iba tristo tisíc eur. „Zvyšok musíme kryť úvermi a finančnými výpomocami, ktoré nám poskytuje hlavný akcionár, samosprávny kraj," hovorí Varga. V súčasnosti je letisko v maximálnom režime šetrenia prevádzkových nákladov.

Využiteľné vo viacerých smeroch

Letisko Piešťany je využiteľné pre všetky segmenty cestovného ruchu. „Rokujeme s cestovnými kanceláriami, ktoré sa zaoberajú aktívnym cestovným ruchom, hlavne do Slovenských liečebných kúpeľov. Zároveň aj s kanceláriami v oblasti pasívneho cestovného ruchu," tvrdí.

SkryťVypnúť reklamu

Letisko komunikuje aj s logistickými oddeleniami veľkých spoločností. „Ponúkame rýchle zabezpečenie leteckej dodávky materiálu pre udržanie trojzmennej prevádzky v prípade nutnosti dovozu potrebných komponentov."

Záujem by mohli prejaviť hlavne nadnárodný výrobcovia ako napríklad automobilka PSA či voderadský Samsung. Letisko víta nielen veľkých investorov. S tými „malými" plánuje vybudovať infraštruktúru zloženú z hangárov, opravárenských a výrobných hál, obchodných centier a leteckú školu. V súčasnosti vedenie letiska zaevidovalo štyri takéto subjekty.

Pravidelnú linku by uvítali

Finančné problémy letiska by pomohla zmierniť pravidelná linka. Varga uprednostňuje nemecké destinácie. Aj kvôli kúpeľným hosťom, ktorí najviac prichádzajú práve z Nemecka. Nie je to však také jednoduché. „Letecký dopravca, ktorý bude pravidelnú linku prevádzkovať, požaduje, aby bola linka dostatočne vyťažená," vysvetľuje Varga.

SkryťVypnúť reklamu

„Znamená to, že cestujúci, ktorí prídu do tohto regiónu, musia mať konkrétny záujem na jeho návšteve, či už sa jedná o obchodné, ekonomické prípadne zdravotno-liečebné a rekreačné ciele," dodáva. Na Slovensku však na rozdiel od iných krajín Európskej únie nefunguje žiadna forma či už priamej alebo nepriamej podpory cestovného ruchu zo strany štátu.

„V iných krajinách sú bežné daňové úľavy pre subjekty podnikajúce v oblasti cestovného ruchu, finančná podpora malým regionálnym letiskám, alebo sa dokonca financuje časť nákladov leteckému dopravcovi, ktoré vznikajú pri prevádzkovaní pravidelných liniek v danom regióne. Na Slovensku zatiaľ z toho nič neexistuje," uzatvára Varga.

Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií zriadilo účelový fond dotácií, z ktorých môžu čerpať aj regionálne letiská. V priebehu posledných dvoch rokov však ministerstvo poskytlo piešťanskému letisku dotácie len v minimálnom rozsahu. Vedenie spoločnosti sa preto obrátilo písomne na nového ministra dopravy s požiadavkou na nápravu a poskytnutie zodpovedajúcich finančných zdrojov.

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  2. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  3. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  6. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  7. Každým dňom krajší! Nový Kynek je miestom, kde chcete bývať
  8. Predajte starý byt bez provízie realitke a bývajte v novostavbe
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 726
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 256
  3. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 4 812
  4. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 412
  5. Posledné byty v jedinečnej novostavbe v historickom jadre Košíc 4 354
  6. Výborná pre diabetikov aj pre lepšie trávenie. Poznáte Aróniu? 4 315
  7. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 4 195
  8. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 561
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky VII.
  3. Monika Kollarova: Mačacie "ladies"
  4. Viktor Pamula: Odkiaľ a kam ?
  5. Andrea Ostrihoňová: Sú veci, ktoré sa nechcú stratiť
  6. Michal Drotován: Ako sa štát stará o svoj majetok?
  7. Ján Valchár: Irán, Izrael, bolševici a bolševník
  8. Alexander Hričko: Dve tváre slovenskej zahraničnej politiky
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 108 511
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 589
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 381
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 34 984
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 030
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 611
  7. Ján Šeďo: Ktorý slovenský senior oželie z dôchodku 400 EUR mesačne ? 18 488
  8. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 132
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Statický posudok uzavretého mosta by SSC mala mať k dispozícii v máji 2024.


TASR
Ilustračná fotografia.

Polícia rieši prípad týrania, ktorého sa mali dopustiť rodičia na svojich štyroch deťoch.


Mesto Hlohovec

Ak majú ľudia nápad, na ktorý je potrebných viac peňazí, môžu navrhnúť zadanie pre mesto.


SITA

Nové vydanie MY Trnavské noviny.


Najčítanejšie články MyRegiony.sk

  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky VII.
  3. Monika Kollarova: Mačacie "ladies"
  4. Viktor Pamula: Odkiaľ a kam ?
  5. Andrea Ostrihoňová: Sú veci, ktoré sa nechcú stratiť
  6. Michal Drotován: Ako sa štát stará o svoj majetok?
  7. Ján Valchár: Irán, Izrael, bolševici a bolševník
  8. Alexander Hričko: Dve tváre slovenskej zahraničnej politiky
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 108 511
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 589
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 381
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 34 984
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 030
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 611
  7. Ján Šeďo: Ktorý slovenský senior oželie z dôchodku 400 EUR mesačne ? 18 488
  8. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 132
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu