Letisku by pomohla pravidelná linka. Aj väčšia pomoc od štátu

Na piešťanskom letisku pristávali pred 40 rokmi denne dve lietadlá s kúpeľnými hosťami.

Finančné problémy letiska by pomohla zmierniť pravidelná linka.Finančné problémy letiska by pomohla zmierniť pravidelná linka. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ (TASR))

Trnavská župa spolu s piešťanskou radnicou plánujú oprášiť jeho zašlú slávu.

PIEŠŤANY. Piešťanské letisko, rovnako ako všetky ostatné regionálne letiská na Slovensku, zápasí s prudkým poklesom letov i cestujúcich. V súčasnosti tu nefunguje žiadna pravidelná linka. Výkonný riaditeľ letiska František Varga si myslí, že letisko sa môže stať katalyzátorom urýchlenia hospodárskeho rozvoja regiónu vrátane cestovného ruchu tak, ako je to bežné všade vo svete.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

O dôležitosti letiska vedia

Obaja akcionári letiska, Trnavský samosprávny kraj i mesto Piešťany, si uvedomujú dôležitosť riadne fungujúceho letiska s medzinárodnými linkami. Župa oslovila odborníkov zo Žilinskej univerzity o vypracovanie štúdie rozvoja letiska, ktorá má stanoviť technické a marketingové podmienky.

SkryťVypnúť reklamu

„Štúdia ponúka viaceré možnosti, ktoré však budú predmetom blížiacich sa multilaterálnych rokovaní. Detailne o nich hovoriť by bolo predčasné," dodáva Varga. Podľa neoficiálnych zdrojov dôjde k privatizácii, riaditeľ letiska nám to však nepotvrdil.

Zápasia s nedostatkom financií

Hlavnou úlohou letiska je zabezpečenie dostatku finančných prostriedkov na plnohodnotnú prevádzku letiska. Ročné náklady na jeho fungovanie vyjdú približne na jeden milión eur, zo svojho sú schopní uhradiť iba tristo tisíc eur. „Zvyšok musíme kryť úvermi a finančnými výpomocami, ktoré nám poskytuje hlavný akcionár, samosprávny kraj," hovorí Varga. V súčasnosti je letisko v maximálnom režime šetrenia prevádzkových nákladov.

Využiteľné vo viacerých smeroch

Letisko Piešťany je využiteľné pre všetky segmenty cestovného ruchu. „Rokujeme s cestovnými kanceláriami, ktoré sa zaoberajú aktívnym cestovným ruchom, hlavne do Slovenských liečebných kúpeľov. Zároveň aj s kanceláriami v oblasti pasívneho cestovného ruchu," tvrdí.

SkryťVypnúť reklamu

Letisko komunikuje aj s logistickými oddeleniami veľkých spoločností. „Ponúkame rýchle zabezpečenie leteckej dodávky materiálu pre udržanie trojzmennej prevádzky v prípade nutnosti dovozu potrebných komponentov."

Záujem by mohli prejaviť hlavne nadnárodný výrobcovia ako napríklad automobilka PSA či voderadský Samsung. Letisko víta nielen veľkých investorov. S tými „malými" plánuje vybudovať infraštruktúru zloženú z hangárov, opravárenských a výrobných hál, obchodných centier a leteckú školu. V súčasnosti vedenie letiska zaevidovalo štyri takéto subjekty.

Pravidelnú linku by uvítali

Finančné problémy letiska by pomohla zmierniť pravidelná linka. Varga uprednostňuje nemecké destinácie. Aj kvôli kúpeľným hosťom, ktorí najviac prichádzajú práve z Nemecka. Nie je to však také jednoduché. „Letecký dopravca, ktorý bude pravidelnú linku prevádzkovať, požaduje, aby bola linka dostatočne vyťažená," vysvetľuje Varga.

SkryťVypnúť reklamu

„Znamená to, že cestujúci, ktorí prídu do tohto regiónu, musia mať konkrétny záujem na jeho návšteve, či už sa jedná o obchodné, ekonomické prípadne zdravotno-liečebné a rekreačné ciele," dodáva. Na Slovensku však na rozdiel od iných krajín Európskej únie nefunguje žiadna forma či už priamej alebo nepriamej podpory cestovného ruchu zo strany štátu.

„V iných krajinách sú bežné daňové úľavy pre subjekty podnikajúce v oblasti cestovného ruchu, finančná podpora malým regionálnym letiskám, alebo sa dokonca financuje časť nákladov leteckému dopravcovi, ktoré vznikajú pri prevádzkovaní pravidelných liniek v danom regióne. Na Slovensku zatiaľ z toho nič neexistuje," uzatvára Varga.

Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií zriadilo účelový fond dotácií, z ktorých môžu čerpať aj regionálne letiská. V priebehu posledných dvoch rokov však ministerstvo poskytlo piešťanskému letisku dotácie len v minimálnom rozsahu. Vedenie spoločnosti sa preto obrátilo písomne na nového ministra dopravy s požiadavkou na nápravu a poskytnutie zodpovedajúcich finančných zdrojov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  6. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 957
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 073
  3. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 5 133
  4. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 4 820
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 395
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 3 857
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 3 796
  8. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň? 3 580
  1. Otilia Horrocks: Otvorený list vedeniu mesta Košice a mestskému zastupiteľstvu 2025
  2. Ján Serbák: Prečo sa 29. júna oslavuje naraz Petra aj Pavla?
  3. Milan Buno: Toto je 6 látok, ktoré vás nabijú energiou!
  4. Martin Fronk: More a žraloky na južnom Slovensku?
  5. Štefan Šturdzík: Orbán a Fico dve železné gule na nohách EU.
  6. Dagmar Szabó: Rozhoduje sudca. Ale kto rozhoduje v mene detí?
  7. Lubomir Zahora: Porovnal som pobyt v slovenskej a rakúskej nemocnici
  8. Otilia Horrocks: Slovensko pod paľbou kritiky zvonka aj zvnútra alebo aj o diletantoch /plus video/
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 102 484
  2. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 575
  3. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 7 202
  4. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 862
  5. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 836
  6. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 3 502
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 418
  8. Tomáš Vereš: Obeť, obetovaná obeť 3 262
  1. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  2. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  3. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  4. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  5. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  6. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  7. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  8. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Toto leto bude tanečné – a ešte intenzívnejšie než doteraz!


Požiare hrozia v piatich zo siedmich okresov Trnavského kraja.

Ohrozené sú okresy Trnava, Dunajská Streda, Galanta, Senica a Skalica.


Policajní psovodi skontrolovali aj 35 vlakov.

Skontrolovali až 35 vlakov.


Ilustračné foto.

Po dobudovaní bude najdlhšou cyklotrasou na Slovensku.


SITA
  1. Otilia Horrocks: Otvorený list vedeniu mesta Košice a mestskému zastupiteľstvu 2025
  2. Ján Serbák: Prečo sa 29. júna oslavuje naraz Petra aj Pavla?
  3. Milan Buno: Toto je 6 látok, ktoré vás nabijú energiou!
  4. Martin Fronk: More a žraloky na južnom Slovensku?
  5. Štefan Šturdzík: Orbán a Fico dve železné gule na nohách EU.
  6. Dagmar Szabó: Rozhoduje sudca. Ale kto rozhoduje v mene detí?
  7. Lubomir Zahora: Porovnal som pobyt v slovenskej a rakúskej nemocnici
  8. Otilia Horrocks: Slovensko pod paľbou kritiky zvonka aj zvnútra alebo aj o diletantoch /plus video/
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 102 484
  2. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 575
  3. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 7 202
  4. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 862
  5. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 836
  6. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 3 502
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 418
  8. Tomáš Vereš: Obeť, obetovaná obeť 3 262
  1. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  2. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  3. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  4. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  5. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  6. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  7. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  8. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu