Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Letisku by pomohla pravidelná linka. Aj väčšia pomoc od štátu

Na piešťanskom letisku pristávali pred 40 rokmi denne dve lietadlá s kúpeľnými hosťami.

Finančné problémy letiska by pomohla zmierniť pravidelná linka.Finančné problémy letiska by pomohla zmierniť pravidelná linka. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ (TASR))

Trnavská župa spolu s piešťanskou radnicou plánujú oprášiť jeho zašlú slávu.

PIEŠŤANY. Piešťanské letisko, rovnako ako všetky ostatné regionálne letiská na Slovensku, zápasí s prudkým poklesom letov i cestujúcich. V súčasnosti tu nefunguje žiadna pravidelná linka. Výkonný riaditeľ letiska František Varga si myslí, že letisko sa môže stať katalyzátorom urýchlenia hospodárskeho rozvoja regiónu vrátane cestovného ruchu tak, ako je to bežné všade vo svete.

O dôležitosti letiska vedia

Obaja akcionári letiska, Trnavský samosprávny kraj i mesto Piešťany, si uvedomujú dôležitosť riadne fungujúceho letiska s medzinárodnými linkami. Župa oslovila odborníkov zo Žilinskej univerzity o vypracovanie štúdie rozvoja letiska, ktorá má stanoviť technické a marketingové podmienky.

Skryť Vypnúť reklamu

„Štúdia ponúka viaceré možnosti, ktoré však budú predmetom blížiacich sa multilaterálnych rokovaní. Detailne o nich hovoriť by bolo predčasné," dodáva Varga. Podľa neoficiálnych zdrojov dôjde k privatizácii, riaditeľ letiska nám to však nepotvrdil.

Zápasia s nedostatkom financií

Hlavnou úlohou letiska je zabezpečenie dostatku finančných prostriedkov na plnohodnotnú prevádzku letiska. Ročné náklady na jeho fungovanie vyjdú približne na jeden milión eur, zo svojho sú schopní uhradiť iba tristo tisíc eur. „Zvyšok musíme kryť úvermi a finančnými výpomocami, ktoré nám poskytuje hlavný akcionár, samosprávny kraj," hovorí Varga. V súčasnosti je letisko v maximálnom režime šetrenia prevádzkových nákladov.

Využiteľné vo viacerých smeroch

Letisko Piešťany je využiteľné pre všetky segmenty cestovného ruchu. „Rokujeme s cestovnými kanceláriami, ktoré sa zaoberajú aktívnym cestovným ruchom, hlavne do Slovenských liečebných kúpeľov. Zároveň aj s kanceláriami v oblasti pasívneho cestovného ruchu," tvrdí.

Skryť Vypnúť reklamu

Letisko komunikuje aj s logistickými oddeleniami veľkých spoločností. „Ponúkame rýchle zabezpečenie leteckej dodávky materiálu pre udržanie trojzmennej prevádzky v prípade nutnosti dovozu potrebných komponentov."

Záujem by mohli prejaviť hlavne nadnárodný výrobcovia ako napríklad automobilka PSA či voderadský Samsung. Letisko víta nielen veľkých investorov. S tými „malými" plánuje vybudovať infraštruktúru zloženú z hangárov, opravárenských a výrobných hál, obchodných centier a leteckú školu. V súčasnosti vedenie letiska zaevidovalo štyri takéto subjekty.

Pravidelnú linku by uvítali

Finančné problémy letiska by pomohla zmierniť pravidelná linka. Varga uprednostňuje nemecké destinácie. Aj kvôli kúpeľným hosťom, ktorí najviac prichádzajú práve z Nemecka. Nie je to však také jednoduché. „Letecký dopravca, ktorý bude pravidelnú linku prevádzkovať, požaduje, aby bola linka dostatočne vyťažená," vysvetľuje Varga.

Skryť Vypnúť reklamu

„Znamená to, že cestujúci, ktorí prídu do tohto regiónu, musia mať konkrétny záujem na jeho návšteve, či už sa jedná o obchodné, ekonomické prípadne zdravotno-liečebné a rekreačné ciele," dodáva. Na Slovensku však na rozdiel od iných krajín Európskej únie nefunguje žiadna forma či už priamej alebo nepriamej podpory cestovného ruchu zo strany štátu.

„V iných krajinách sú bežné daňové úľavy pre subjekty podnikajúce v oblasti cestovného ruchu, finančná podpora malým regionálnym letiskám, alebo sa dokonca financuje časť nákladov leteckému dopravcovi, ktoré vznikajú pri prevádzkovaní pravidelných liniek v danom regióne. Na Slovensku zatiaľ z toho nič neexistuje," uzatvára Varga.

Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií zriadilo účelový fond dotácií, z ktorých môžu čerpať aj regionálne letiská. V priebehu posledných dvoch rokov však ministerstvo poskytlo piešťanskému letisku dotácie len v minimálnom rozsahu. Vedenie spoločnosti sa preto obrátilo písomne na nového ministra dopravy s požiadavkou na nápravu a poskytnutie zodpovedajúcich finančných zdrojov.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  2. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  3. Magazín SME Ženy už v predaji
  4. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  5. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  6. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  7. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  8. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  9. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 350
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 560
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 18 071
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 197
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 169
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 14 999
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 393
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 11 907
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 407
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 338
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Testovanie na nový koronavírus.

Polícia pátra po 30-ročnom mužovi, je nezvestný viac ako desať dní

Nezvestný muž by sa mal zdržiavať v Trnave a v blízkom okolí.

Celoplošné testovanie: Fakty, pokyny, odporúčania, najčastejšie otázky

V sobotu a nedeľu sa na celom Slovensku uskutoční prvé kolo celoplošného testovania, ktoré má za cieľ pomôcť zachytiť skryté ohniská nákazy a spomaliť šírenie koronavírusu. Odberné miesta budú otvorené 31. októbra a 1. novembra 2020 od 7. - 22. h.

V Dunajskej Strede bude 16 odberných miest, jedno mobilné

Mesto odporúča obyvateľom sledovať priebeh testovania na profile radnice na sociálnej sieti.

Ilustračné foto.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

V niektorých obciach v okolí Trnavy testovanie nebude

Pôvodne začali v okrese Trnava s prípravami na testovanie všetky obce, niektoré však dostali informáciu o pričlenení ich odberových miest k susedným obciam.

Vodič autobusu náraz neprežil. Cesta je neprejazdná

Dôvody, pre ktoré vodič náhle zmenil smer jazdy, polícia preveruje.

Situácia na Liptove sa zhoršuje, oba okresy zaznamenali rekord v počte pozitívne testovaných

Za jediný deň pribudlo na Liptove 254 ľudí, ktorým potvrdili nákazu koronavírusom.

Primátor Hattas: Situácia je v Nitre veľmi kritická, chýbajú lekári

V pätnástich dedinách budú testovať len jeden deň.

Už ste čítali?