V Leopoldove by malo vyrásť moderné prekladisko tovarov

V Leopoldove by mal vyrásť Verejný termínál intermodiálnej dopravy. Prvá časť by sa mala začať stavať na konci roka 2012.

V Leopoldove by malo vyrásť prekladisko.V Leopoldove by malo vyrásť prekladisko. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO: (TASR))

V Leopoldove by mal vyrásť Verejný termínál intermodiálnej dopravy. Podľa investičného harmonogramu by sa mala prvá časť začať stavať na konci roka 2012.

LEOPOLDOV. V procese posudzovania dopadov na životné prostredie je projekt Verejného terminálu intermodálnej prepravy v Leopoldove. Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR ním reaguje na celoeurópsky trend zvyšovania podielu ekologicky zameraného typu prepravy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Terminál medzinárodného významu

Terminál Leopoldov má byť jedným z veľkých terminálov medzinárodného významu ako sú Bratislava, Žilina, Košice a Dobrá pri Čiernej nad Tisou. Z hľadiska funkcie bude terminálom typu HUB, ktorý tvorí zberný bod vzájomného prepojenia terminálov (hub and spoke) a prepojenia námorných a vnútrozemských terminálov. Má plniť funkciu centrálneho prerozdeľovacieho terminálu aj pre Slovensko, dopravne bude napojený na sieť veľkých distribučných centier v Európe. Prevládať bude prekládka medzi železničnými vozňami prekládka medzi vlakovými súpravami, v malom rozsahu prekládka medzi železničnou a cestnou dopravou.

SkryťVypnúť reklamu

Posudzovaný návrh uvažuje v cieľovom stave o výstavbe dvoch terminálov umiestnených vedľa seba. Rozsah zariadení obidvoch terminálov bude prakticky rovnaký. Lokalita sa nachádza juhozápadne od mesta Leopoldov v katastrálnom území Šulekovo mimo zastavané územie obce, na východe je vymedzená železničnou traťou číslo 120 Bratislava Púchov, na západe diaľnicou D1 a na severe komunikáciou číslo II/513. Pozemky okolo trate sú v súčasnosti z väčšej časti určené na poľnohospodárske využitie. Nenachádzajú sa na nich žiadne spevnené plochy ani iné zariadenia, ktoré by museli byť odstránené.

Každý z terminálov má mať podľa návrhu päť manipulačných koľají s normálnym rozchodom v dosahu koľajových žeriavov, z ktorých jednu bude možné využívať aj na horizontálnu prekládku v systéme Ro-La (Rollende Landstrasse). Dĺžky prekládkových koľají budú minimálne 721 metrov. Ďalej to bude 6 pruhov úložných plôch pre krátkodobé polohovanie, ktoré budú poskytovať 839 pozícií, kde bude možné stohovať výmenné kontajnery. Okrem toho budú pre obidva terminály postavené spoločné objekty ako administratívno-prevádzková budova, opravovňa poškodených zariadení, parkovacie plochy pre čakajúce cestné súpravy a osobné autá, deponovacie plochy na dlhodobú skládku a prevádzkové skladovanie i havarijné stanovište. Navrhovateľ v súvislosti s možnou zvýšenou hladinou hluku deklaruje, že terminál nebude pracovať v nočných hodinách.

SkryťVypnúť reklamu

Stavať by sa malo v roku 2012

Podľa investičného harmonogramu by sa mala prvá časť začať stavať na konci roka 2012 s predpokladaným ukončením zhruba za 12 mesiacov. Druhá bude záležať od budúcej hospodárskej situácie, potreby ďalších prepravných kapacít a vzniku konkurenčných zariadení. Štúdia realizovateľnosti očakáva 100-% využitie prvej časti terminálu až zhruba za 30 rokov od jej uvedenia do prevádzky. Projekt terminálu Leopoldov je zaradený do Operačného programu Doprava v rámci prioritnej osi 3 - Modernizácia a rozvoj infraštruktúry intermodálnej prepravy. Náklady sú asi 41,95 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty.

Intermodálna preprava využíva viaceré druhy dopravy pomocou jednej a tej istej nákladovej jednotky bez manipulácií s jej obsahom. Charakterizuje ju zvyšovanie rýchlosti, spoľahlivosti a presnosti dodania tovarov v nákladnej doprave, a to za pomoci moderných technických zariadení a výpočtovej techniky. V Európe je neodlučiteľným prvkom dopravnej politiky hlavne z dôvodu znižovania negatívnych účinkov cestnej dopravy na životné prostredie, spotrebu palív a energie, nákladov na údržbu diaľnic a ciest, na záber pôdy a zvyšovanie bezpečnosti cestnej premávky.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  5. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  6. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  7. Probiotiká nie sú len na trávenie
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 401
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 006
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 695
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 303
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 089
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 1 681
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 659
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 633
  1. Jozef Pivarník: Národný kŕdeľ v tieni extrémizmu: Daniel Bombic alias Danny Kollár a jeho vládna ochrana
  2. Pavol Burda: Whataboutizmus po slovensky
  3. Branko Štefanatný: Ste výsledkom svojho tréningu
  4. Tupou Ceruzou: Smerákov
  5. Ivan Mlynár: Čurillovci sú zlo, Vagovičove knihy sú zbytočné a Kubina je úmrtným listom právnemu štátu. Tak pravil muscle man Šutaj Eštok
  6. Juraj Ondruška: Rozhovor pre TV Bratislava Staré letisko Vajnory opäť v ohrození: Vajnoráci povedali NIE – budú ich znova ignorovať?
  7. Jozef Pivarník: Oslobodenie Európy: Spojenci verzus Sovieti – mýtus a realita
  8. Marek Mačuha: Prečo sa Fico ide opäť klaňať Putinovi
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 320
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 489
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 21 347
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 379
  5. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 10 164
  6. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 499
  7. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 836
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 572
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Štefánikova ulica v centre Trnavy.

Štefánikova v centre mesta existovala už v 13. storočí.


Organizácia WWF Slovensko a spoločnosť LIDL Slovenská republika spustili novú spoluprácu, ktorej cieľom je reálny dopad na ochranu prírody a podporu biodiverzity v našich regiónoch.


Zlatom si vybojovali právo účasti v niektorej zo súťaží pod hlavičkou Medzinárodnej basketbalovej federácie (FIBA) v nasledujúcom ročníku.


TASR
Sklamanie hráčov Spartaka po prehre vo finále pohára s Ružomberkom.

Spomienky na finále z roku 2024.


  1. Jozef Pivarník: Národný kŕdeľ v tieni extrémizmu: Daniel Bombic alias Danny Kollár a jeho vládna ochrana
  2. Pavol Burda: Whataboutizmus po slovensky
  3. Branko Štefanatný: Ste výsledkom svojho tréningu
  4. Tupou Ceruzou: Smerákov
  5. Ivan Mlynár: Čurillovci sú zlo, Vagovičove knihy sú zbytočné a Kubina je úmrtným listom právnemu štátu. Tak pravil muscle man Šutaj Eštok
  6. Juraj Ondruška: Rozhovor pre TV Bratislava Staré letisko Vajnory opäť v ohrození: Vajnoráci povedali NIE – budú ich znova ignorovať?
  7. Jozef Pivarník: Oslobodenie Európy: Spojenci verzus Sovieti – mýtus a realita
  8. Marek Mačuha: Prečo sa Fico ide opäť klaňať Putinovi
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 320
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 489
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 21 347
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 379
  5. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 10 164
  6. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 499
  7. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 836
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 572
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu