Utorok, 7. február, 2023 | Meniny má Vanda

V Leopoldove by malo vyrásť moderné prekladisko tovarov

V Leopoldove by mal vyrásť Verejný termínál intermodiálnej dopravy. Prvá časť by sa mala začať stavať na konci roka 2012.

V Leopoldove by malo vyrásť prekladisko.V Leopoldove by malo vyrásť prekladisko. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO: (TASR))

V Leopoldove by mal vyrásť Verejný termínál intermodiálnej dopravy. Podľa investičného harmonogramu by sa mala prvá časť začať stavať na konci roka 2012.

LEOPOLDOV. V procese posudzovania dopadov na životné prostredie je projekt Verejného terminálu intermodálnej prepravy v Leopoldove. Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR ním reaguje na celoeurópsky trend zvyšovania podielu ekologicky zameraného typu prepravy.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Terminál medzinárodného významu

Terminál Leopoldov má byť jedným z veľkých terminálov medzinárodného významu ako sú Bratislava, Žilina, Košice a Dobrá pri Čiernej nad Tisou. Z hľadiska funkcie bude terminálom typu HUB, ktorý tvorí zberný bod vzájomného prepojenia terminálov (hub and spoke) a prepojenia námorných a vnútrozemských terminálov. Má plniť funkciu centrálneho prerozdeľovacieho terminálu aj pre Slovensko, dopravne bude napojený na sieť veľkých distribučných centier v Európe. Prevládať bude prekládka medzi železničnými vozňami prekládka medzi vlakovými súpravami, v malom rozsahu prekládka medzi železničnou a cestnou dopravou.

SkryťVypnúť reklamu

Posudzovaný návrh uvažuje v cieľovom stave o výstavbe dvoch terminálov umiestnených vedľa seba. Rozsah zariadení obidvoch terminálov bude prakticky rovnaký. Lokalita sa nachádza juhozápadne od mesta Leopoldov v katastrálnom území Šulekovo mimo zastavané územie obce, na východe je vymedzená železničnou traťou číslo 120 Bratislava Púchov, na západe diaľnicou D1 a na severe komunikáciou číslo II/513. Pozemky okolo trate sú v súčasnosti z väčšej časti určené na poľnohospodárske využitie. Nenachádzajú sa na nich žiadne spevnené plochy ani iné zariadenia, ktoré by museli byť odstránené.

Každý z terminálov má mať podľa návrhu päť manipulačných koľají s normálnym rozchodom v dosahu koľajových žeriavov, z ktorých jednu bude možné využívať aj na horizontálnu prekládku v systéme Ro-La (Rollende Landstrasse). Dĺžky prekládkových koľají budú minimálne 721 metrov. Ďalej to bude 6 pruhov úložných plôch pre krátkodobé polohovanie, ktoré budú poskytovať 839 pozícií, kde bude možné stohovať výmenné kontajnery. Okrem toho budú pre obidva terminály postavené spoločné objekty ako administratívno-prevádzková budova, opravovňa poškodených zariadení, parkovacie plochy pre čakajúce cestné súpravy a osobné autá, deponovacie plochy na dlhodobú skládku a prevádzkové skladovanie i havarijné stanovište. Navrhovateľ v súvislosti s možnou zvýšenou hladinou hluku deklaruje, že terminál nebude pracovať v nočných hodinách.

SkryťVypnúť reklamu

Stavať by sa malo v roku 2012

Podľa investičného harmonogramu by sa mala prvá časť začať stavať na konci roka 2012 s predpokladaným ukončením zhruba za 12 mesiacov. Druhá bude záležať od budúcej hospodárskej situácie, potreby ďalších prepravných kapacít a vzniku konkurenčných zariadení. Štúdia realizovateľnosti očakáva 100-% využitie prvej časti terminálu až zhruba za 30 rokov od jej uvedenia do prevádzky. Projekt terminálu Leopoldov je zaradený do Operačného programu Doprava v rámci prioritnej osi 3 - Modernizácia a rozvoj infraštruktúry intermodálnej prepravy. Náklady sú asi 41,95 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty.

Intermodálna preprava využíva viaceré druhy dopravy pomocou jednej a tej istej nákladovej jednotky bez manipulácií s jej obsahom. Charakterizuje ju zvyšovanie rýchlosti, spoľahlivosti a presnosti dodania tovarov v nákladnej doprave, a to za pomoci moderných technických zariadení a výpočtovej techniky. V Európe je neodlučiteľným prvkom dopravnej politiky hlavne z dôvodu znižovania negatívnych účinkov cestnej dopravy na životné prostredie, spotrebu palív a energie, nákladov na údržbu diaľnic a ciest, na záber pôdy a zvyšovanie bezpečnosti cestnej premávky.

Najčítanejšie na My Trnava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Môjobchod posilňuje svoju pozíciu v Košickom kraji
  2. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  3. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  4. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  5. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  6. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  7. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  8. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  1. Na bezpečnom internete záleží
  2. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  3. Podporujme imunitu aj vysokočistým beta glukánom
  4. Môjobchod posilňuje svoju pozíciu v Košickom kraji
  5. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  6. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  7. O2 predstavilo novú generáciu O2 Paušálov
  8. Nadácia COOP Jednota podporila Nemocnicu s poliklinikou Brezno
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 14 560
  2. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 252
  3. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 3 218
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 174
  5. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 063
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 585
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 488
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 208

Blogy SME

  1. Eduard Suchánek, Mobilné Slovensko: Vzdali sa vlastných automobilov a funguje im to. Estónci sa zamilovali do zdieľaných áut.
  2. Nikola Jakubská: Trauma z pôrodu a prečo neveriť recenziám na pôrodnice
  3. Lukáš Reich: Putinov Wienerschnizel
  4. Unicef Slovensko: Zemetrasenie zasiahlo aj tých najzraniteľnejších - deti
  5. Aleš Tvrdý: Po roku opäť Afrika
  6. Janka Bittó Cigániková: My, Ó veľkí Zákonodarcovia, vám darujeme voľné nedele. Povinne.
  7. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Ľubica
  8. Post Bellum SK: Najťažšie rozhovory roku 2022
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 29 561
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 17 339
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 9 135
  4. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 597
  5. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 873
  6. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 3 801
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 436
  8. Ján Valchár: Irán, F-16 a vrcholný výkon čečenských bojovníkov 2 419
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Nutrie v Piešťanoch sa premnožili aj vedľa tohto sídliska.

Radnica by mala nariadiť celoplošný zákaz kŕmenia nutrií.


40m

Celú udalosť už vyšetruje polícia.


4 h

Ak ste mužov na záberoch z kamier spoznali, kontaktujte políciu.


4 h
Tu by mala stáť bytovka. Trnavčan Miloslav Doležal poukazuje na stratu súkromia. Nielen jeho, ale aj ďalších obyvateľov bytovky.

Signatárom petície sa podarilo vyzbierať stovky podpisov.


6 h

Blogy SME

  1. Eduard Suchánek, Mobilné Slovensko: Vzdali sa vlastných automobilov a funguje im to. Estónci sa zamilovali do zdieľaných áut.
  2. Nikola Jakubská: Trauma z pôrodu a prečo neveriť recenziám na pôrodnice
  3. Lukáš Reich: Putinov Wienerschnizel
  4. Unicef Slovensko: Zemetrasenie zasiahlo aj tých najzraniteľnejších - deti
  5. Aleš Tvrdý: Po roku opäť Afrika
  6. Janka Bittó Cigániková: My, Ó veľkí Zákonodarcovia, vám darujeme voľné nedele. Povinne.
  7. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Ľubica
  8. Post Bellum SK: Najťažšie rozhovory roku 2022
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 29 561
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 17 339
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 9 135
  4. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 597
  5. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 873
  6. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 3 801
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 436
  8. Ján Valchár: Irán, F-16 a vrcholný výkon čečenských bojovníkov 2 419
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu