Zrážka diviakov a kamiónu poukázala na neoplotené cesty

Kamión zrazil čriedu diviakov. Šofér prežil bez ujmy, no vyše dvadsať divých svíň rozmetalo v okruhu sto metrov. Oplotenie rizikových úsekov dopravných ťahov môže predchádzať tragédiám.

Zrážku kamióna neprežilo 24 diviakov.Zrážku kamióna neprežilo 24 diviakov. (Zdroj: Jano Krošlák)

TRNAVA. K zrážke kamióna so stádom diviakov došlo v skorých ranných hodinách neďaleko obce Pata v galantskom okrese.Cez cestu R1 z Nitry do Trnavy prechádzalo stádo diviakov. Väčšinou šlo o samice stohtoročnými mláďatami. Kolíziu s nákladným vozidlom neprežilo dvadsaťštyri z nich.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Väčšinu diviakov zužitkujú

Zrazené diviaky boli majetkom miestneho poľovníckeho združenia (PZ) v Pate. Jeho predseda František Durdiak nám potvrdil, že podobný prípad v ich revíri ešte nemali. „Sem- tam prejde zajaca, bažanta či srnčiu zver," hovorí. Usmrtených diviakov členovia PZ v spolupráci s hasičmi odpratali z cesty. Následne ich vyvrhli. Vzorky diviakov poslali na expertízu. „Mäso, ktoré bolo znehodnotené, sme zakopali do vápennej jamy, ostatné zužitkujeme," opisuje.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa nemenovaného člena poľovníckeho združenia, ak by do čriedy vrazilo osobné auto, nehoda by zrejme mala tragické následky. Jak pre šoféra, tak aj pre spolucestujúcich. „V sto kilometrovej rýchlosti by auto pravdepodobne zdemolovalo, prípadne odhodilo mimo cestu," tvrdí. Veľa závisí od vodiča, ako by sa v daný moment správal.

Oplotenia môžu predchádzať tragédiám

Imrich Šuba, riaditeľ Slovenského poľovníckeho zväzu tvrdí, že naše cesty nie sú dostatočne zabezpečené oplotením pred migrujúcou zverou. „Diaľnica D1 v okolí Trnavy a R1 do Nitry patria medzi najrizikovejšie úseky."
Na situáciu vraj neustále upozorňujú kompetentné orgány. „Je len otázkou času, kedy dôjde k tragédii," pokračuje. Na nových úsekoch severnej D1 sa pre zver robia nadchody či podchody, tunajšie rýchlostné komunikácie by stačilo oplotiť. To by podľa jeho slov ochránilo nielen migrujúcu zver, ale aj vodičov.
Oplotenie je otázne

SkryťVypnúť reklamu

Nad oplotením D1 a R1 sa uvažuje už niekoľko rokov. Momentálne všetko závisí od programového vyhlásenia vlády, respektíve, či oplotenie rizikových úsekov rýchlostných komunikácií zaradí medzi svoje prioritné plány.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  6. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 966
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 117
  3. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 5 191
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 648
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 4 579
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 3 982
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 3 688
  8. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň? 3 595
  1. Štefan Šturdzík: Pááán tréner.
  2. Marián Gunár: Zodpovednosť je strašiak lenivcov
  3. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer
  4. Otilia Horrocks: Otvorený list vedeniu mesta Košice a mestskému zastupiteľstvu 2025
  5. Ján Serbák: Prečo sa 29. júna oslavuje naraz Petra aj Pavla?
  6. Milan Buno: Toto je 6 látok, ktoré vás nabijú energiou!
  7. Martin Fronk: More a žraloky na južnom Slovensku?
  8. Štefan Šturdzík: Orbán a Fico dve železné gule na nohách EU.
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 79 114
  2. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 633
  3. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 7 210
  4. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 889
  5. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 4 743
  6. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 844
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 484
  8. Tomáš Vereš: Obeť, obetovaná obeť 3 186
  1. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  2. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  3. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  4. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  5. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  6. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  7. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  8. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Toto leto bude tanečné – a ešte intenzívnejšie než doteraz!


Požiare hrozia v piatich zo siedmich okresov Trnavského kraja.

Ohrozené sú okresy Trnava, Dunajská Streda, Galanta, Senica a Skalica.


Policajní psovodi skontrolovali aj 35 vlakov.

Skontrolovali až 35 vlakov.


Ilustračné foto.

Po dobudovaní bude najdlhšou cyklotrasou na Slovensku.


SITA
  1. Štefan Šturdzík: Pááán tréner.
  2. Marián Gunár: Zodpovednosť je strašiak lenivcov
  3. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer
  4. Otilia Horrocks: Otvorený list vedeniu mesta Košice a mestskému zastupiteľstvu 2025
  5. Ján Serbák: Prečo sa 29. júna oslavuje naraz Petra aj Pavla?
  6. Milan Buno: Toto je 6 látok, ktoré vás nabijú energiou!
  7. Martin Fronk: More a žraloky na južnom Slovensku?
  8. Štefan Šturdzík: Orbán a Fico dve železné gule na nohách EU.
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 79 114
  2. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 633
  3. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 7 210
  4. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 889
  5. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 4 743
  6. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 844
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 484
  8. Tomáš Vereš: Obeť, obetovaná obeť 3 186
  1. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  2. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  3. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  4. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  5. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  6. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  7. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  8. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu