Vstupy do Trnavy v smere od Nitry i od Trstína sú momentálne pre vodičov prejazdné s obmedzeniami. Rekonštrukcia Nitrianskej cesty by mala byť ukončená v novembri, severný obchvat na opačnej strane Trnavy plánujú dobudovať v marci 2012.
TRNAVA. Znížená rýchlosť i obchádzkové trasy čakajú na vodičov pri vstupoch do Trnavy už nejaký čas. V smere od Nitry je cesta vo výstavbe od marca minulého roka, úsek kompletne sprejazdnia v novembri.
O milión nižšie náklady
„Cestu I/51 sme prerobili z 2-pruhu na 4-pruh, vybudovali kruhovú križovatku a urobili aj prekládky inžinierskych sietí," povedala hovorkyňa Slovenskej správy ciest (SSC) Iveta Fedorová. Celkové náklady stavby podľa nej dosiahli viac ako 3,8 milióna eur, stále sú však takmer o milión nižšie ako sa pôvodne predpokladalo.
Podľa vodičov bol najviac potrebný kruhový objazd na križovatke ulíc Sladovnícka, Nitrianska a Tamaškovičova. Ten zjednodušil najmä výjazd v smere od Sladovníckej ulice, kde vodiči pri pripájaní sa na hlavnú cestu v rannej špičke čakali aj niekoľko desiatok minút.
Pracujú na dvoch etapách
Budovanie severného obchvatu Trnavy ovplyvnilo aj dopravu na Trstínskej ceste. Po nej sa do krajského mesta dostanú autá v smere z Českej republiky. Rýchlosť je tu momentálne znížená na 60 kilometrov za hodinu. Stavbu obchvatu pre jej urýchlenie rozdelili na tri etapy, momentálne pracujú na druhej a tretej.
„Dokončená je prvá etapa, úsek od Špačinskej po Piešťanskú ulicu v dĺžke 1,7 kilometra. Druhá etapa, Chovateľská - Špačinská ulica by mala byť hotová v máji budúceho roka. Ukončenie tretej etapy, Trstínska cesta - Chovateľská ulica, je naplánované na marec 2012," hovorí Fedorová.
Dva úseky, na ktorých momentálne pracuje Trnavská stavebná spoločnosť, majú celkovú dĺžku 2,8 kilometra. Stavbu podľa Fedorovej financujú z eurofondov, spolu je na obe etapy schválených takmer 24 miliónov eur.
Budujú obchádzky a mosty
„V súčasnosti na II. etape prebiehajú práce na mostných objektoch. Na III. etape obchvatu sa vybudovali obchádzkové trasy a zakladajú sa mostné objekty," povedala Fedorová.
Cieľom investície je podľa informácií z webovej stránky SSC „zabezpečiť vylúčenie priebežnej tranzitnej dopravy z centra mesta odklonom po novom severnom obchvate."
Obchvat vedie severným okrajom Trnavy, ponad železničnú trať Trnava - Kúty, nad potokom Trnávka okrajom územia mestskej časti Kopánka a súbežne s Krupskou a Sibírskou.