V samotnom nákupnom centre sa najviac darí väčším prevádzkam, tie menšie zatiaľ čakajú, či sa obchody rozbehnú.
PIEŠŤANY. V poradí druhý Aupark na Slovensku je otvorený necelé tri mesiace. Podľa jeho PR manažérky, Márie Juritkovej, piešťanské nákupné centrum denne navštívi približne 12- tisíc ľudí. Nad ďalším Auparkom v trnavskom kraji sa zatiaľ neuvažuje. V súčasnosti takéto nákupné centrum stavajú v Žiline a v Košiciach.
Trnava je zaujímavá, ale je blízko Piešťan či Bratislavy
Faktorov, podľa ktorých vyberajú vhodnú lokalitu pre ďalšie Auparky, je veľmi veľa. „Rozhodujúcimi činiteľmi je počet obyvateľov, dopravná dostupnosť, úroveň kúpnej sily, existencia konkurenčných projektov či vhodný pozemok," vysvetľuje Juritková.
Trnava síce spĺňa všetky tieto predpoklady, no nad Auparkom sa tam momentálne neuvažuje. „Trnava je veľmi blízko od Bratislavy s množstvom podobných obchodov. Navyše, na rozdiel od Piešťan, v Trnave už existuje viacero podobných nákupných centier," dodáva.
Piešťanský Aupark má prívržencov aj odporcov
„Zábavno- nákupné centrum napĺňa svoje predsavzatia a prináša život do centra kúpeľného mesta a prispieva k obohateniu aktivít, ktoré pravidelne organizujeme" hovorí vedúca kancelárie primátora Drahomíra Moretová. Okrem ľudí z okolitých miest a obcí ho v hojnom počte navštevujú aj kúpeľní hostia. Počas našej návštevy centra sme stretli anglicky, nemecky i rusky hovoriacich turistov.
Väčšina domácich, najmä mladších ročníkov, je však z Auparku sklamaná. „Idem tam len vtedy, keď vyslovene niečo potrebujem. Zišlo by sa tu viac obchodov so športovým sortimentom," myslí si devätnásťročný Jakub z Piešťan. Jeho rovnako starý kamarát Miroslav si pochvaľuje interiér nákupného centra, avšak poukazuje na malý počet obchodov s oblečením pre konkrétne vekové skupiny.
„Pre mňa je Aupark oživením nielen centra, ale aj celého mesta. Mám rada, keď je skoro všetko pod jednou strechou, nemusím tak zbytočne chodiť po malých obchodíkoch," tvrdí dvadsaťdva ročná Dominika. Jej negatívne hodnotenia si „zlízli" iba reštaurácie. „Sú zbytočne drahé a porcie sú malé," dodáva.
„Do Auparku zájdem aj dvakrát do týždňa," hovorí 43ročná Jana. Rada nakupuje, pochvaľuje si značkové obchody, časté výpredaje a dobrú kávu. Okrem iného aj klimatizované priestory nákupného centra, ktoré sú dobrým lákadlom na nákupy počas horúcich dní. Jediná vec, ktorú podrobila kritike, je príliš úzky vjazd pre autá na parkovisko.
Obchodníci okolitých prevádzok z Auparku ťažia
Ešte pred otvorením nákupného centra viacerí majitelia obchodov v jeho okolí rátali s tým, že Aupark pritiahne do Piešťan množstvo ľudí. To sa nakoniec aj potvrdilo. „Mali sme určité obavy, ale ukázalo sa, že Aupark pritiahol viac ľudí do centra. Na tržbách to zatiaľ nie je až tak výrazne cítiť. Podstatné je, že neklesli," konštatuje Mário Žiak, majiteľ zlatníctva na Teplickej ulici. Nakupujúcich sa bude snažiť prilákať zľavami a novým sortimentom. Aj Andrej Hudák, majiteľ malej galantérie, si nový Aupark v tesnej blízkosti svojho obchodu pochvaľuje. „Pritiahlo to sem veľa ľudí. Aj tržby sú lepšie," dodáva Hudák.
V samotnom Auparku si tržby pochvaľujú najmä väčšie prevádzky. „Denne nás navštívi veľa ľudí. Aj zo zahraničia. Je to tu nové, príde tu aj mnoho zvedavcov," hovorí Vlasta, vedúca predajne obchodnej siete so športovým sortimentom.
O niečo horšie sú na tom menšie obchodíky. Predavačky sa sťažujú na malé tržby. „Aupark navštívi veľa ľudí, ale málo z nich si niečo aj kúpi. Väčšinou chodia iba okolo výkladov," tvrdí Mária, predavačka z obchodu so spodnou bielizňou. Ani majitelia zlatníctiev nie sú na tom o nič lepšie.
„Je tu veľa obchodov s podobným sortimentom. Zákazníci sa pri výklade väčšinou otočia," dodáva Ľudmila z jedného zo štyroch zlatníctiev. Podľa jej slov zatiaľ čakajú, kým sa to v Auparku naplno rozbehne. „V Piešťanoch máme ďalšie dve prevádzky, ktoré nás ťahajú," vysvetľuje. Aj ona si myslí, že Aupark navštívi viac zvedavcov ako kupujúcich.