Na vlaky čakajú postojačky. Lavičky neboli v projekte

Cestujúci na železničnej stanici si nemajú kde na nástupišti sadnúť. Lavičky na nástupištiach totiž neboli súčasťou rekonštrukcie stanice.

Stanicu v Brestovanoch využíváju najmä ľudia, ktorí pracujú v Trnave.Stanicu v Brestovanoch využíváju najmä ľudia, ktorí pracujú v Trnave. (Zdroj: (PB))

Cestujúci na železničnej stanici si nemajú kde na nástupišti sadnúť. Lavičky na nástupištiach totiž neboli súčasťou rekonštrukcie stanice.

BRESTOVANY. Z obce Brestovany denne dochádza vlakom za prácou takmer tisíc ľudí. Cesta vlakom do Trnavy trvá iba osem minút. Naopak, po normálnej ceste, či už vlastným vozidlom alebo autobusom, to trvá niekoľkonásobne viac. A väčšina ľudí z obce, podľa jej starostu Stanislava Susedku, pracuje práve v Trnave. Najčastejšie preto cestujú práve vlakom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Problémy majú najmä starší ľudia

„Osobák meškal pol hodinu. To sa dá pochopiť. Mám však problémy s krížami. Chcel som si sadnúť, no na peróne nie sú žiadne lavičky," tvrdí 67- ročný dôchodca z Brestovian. Bol na ceste k lekárovi, vlakom má vraj bližšie do trnavskej nemocnice. Na nástupište bez možnosti si sadnúť nás upozornil Jozef Chudivány, ktorý denne dochádza za prácou do mesta.

SkryťVypnúť reklamu

jed.jpg

Nástupište bez akejkoľvek možnosti si normálne sadnúť.

„Mám problémy s kolenami a stáť dlho nevydržím," tvrdí Chudivány. Oveľa horšie sú však podľa jeho slov dôchodcovia. „Konečne máme novú stanicu. Starším sa teraz zo zvýšeného perónu lepšie nastupuje. Keď však mešká vlak, musia celý čas stáť," opisuje situáciu.

Spodná voda zatápa podchod

Problémov je však oveľa viac. Keď výdatne prší, stúpne hladina spodných vôd a zaleje podchod vedúci k nástupišťu. Starosta tvrdí, že je zle zaizolovaný a navyše chýba prečerpávanie spodnej vody. Podchod býva preto často zatopený. Vtedy je jedinou možnosťou ako sa dostať na druhé nástupište je po chodníku pre imobilných. To je však až 150 metrová obchádzka. „Problém som už viackrát železniciam avizoval," dodáva starosta.

Dostali ďakovný list

To, že stanica Brestovany patrí medzi najviac využívané spomedzi všetkých obcí na Slovensku, vedia aj na Generálnom riaditeľstve Železníc SR. „Dva roky dozadu nám GR adresovalo ďakovný list, v ktorom poukázali na to, akí sme pre nich dôležití" hovorí Susedka.

SkryťVypnúť reklamu

dv.jpg

Stanica v Maduniciach.

Peróny bez lavičiek nie sú problémom len Brestovian. Aj ďalšie menšie novozrekonštruované stanice smerom na Piešťany, ako Madunice, Veľké Kostoľany či Drahovce, majú nanajvýš po jednej na nástupišti. Dôvod, prečo je tomu tak, nám vysvetlila v maile Dana Hurtová, zástupkyňa riaditeľa Odboru komunikácie GR ŽSR.
„Hlavným účelom modernizácie úsekov Trnava - Piešťany a Piešťany - Nové Mesto nad Váhom bolo riešiť modernizáciu železničnej trate," píše.

„Preto z dôvodu požiadavky zástupcov Európskej komisie nebolo možné drobnú archiktektúru - lavičky a ostatné zariadenia, zahrnúť do stavieb modernizácie financovaných z fondov EÚ," pokračuje.

Vzniknutý problém budú riešiť za vlastné. Projekt, súčasťou ktorého sú okrem lavičiek aj informačné tabule, je v súčasnosti v schvaľovacom konaní. „Termín realizácie závisí od rozhodnutia vedenia ŽSR. Predpoklad je v rokoch 2011-2012," dodáva Hurtová.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  6. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 979
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 293
  3. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 5 431
  4. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 5 406
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 4 620
  6. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 3 792
  7. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň? 3 663
  8. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 318
  1. Adam Austera: Tesla hľadá alternatívne cesty k expanzii. Robotické taxíky v Austine majú ukázať investorom potenciál spoločnosti
  2. Timotej Opálek: Nine Inch Nails - Viedeň / Wiener Stadthalle
  3. Irena Šimuneková: Topoľčianky - kaštieľ a park
  4. Marko Dulak: Dúhové sprievody a diktátorské komplexy
  5. Dušan Koniar: Čaro nechceného, od Fica obzvlášť
  6. Timotej Opálek: Foster The People - Praha / SaSaZu
  7. Martin Kresák: 1. Termodynamika a neurčitosť: Limity AI ako základ pre analýzu jednania
  8. Ján Karas: Vlajka, ktorej sa netreba báť (a tie, ktorých sme sa báli)
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 42 534
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 8 899
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 764
  4. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 6 097
  5. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 420
  6. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 897
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 674
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 3 571
  1. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  2. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  3. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  4. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  5. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  6. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  7. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  8. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Kristián Koštrna sa vracia do Trnavy

Kristián Koštrna sa vracia po roku v Podbrezovej.


Ján Janočko

Toto leto bude tanečné – a ešte intenzívnejšie než doteraz!


Požiare hrozia v piatich zo siedmich okresov Trnavského kraja.

Ohrozené sú okresy Trnava, Dunajská Streda, Galanta, Senica a Skalica.


Policajní psovodi skontrolovali aj 35 vlakov.

Skontrolovali až 35 vlakov.


1
  1. Adam Austera: Tesla hľadá alternatívne cesty k expanzii. Robotické taxíky v Austine majú ukázať investorom potenciál spoločnosti
  2. Timotej Opálek: Nine Inch Nails - Viedeň / Wiener Stadthalle
  3. Irena Šimuneková: Topoľčianky - kaštieľ a park
  4. Marko Dulak: Dúhové sprievody a diktátorské komplexy
  5. Dušan Koniar: Čaro nechceného, od Fica obzvlášť
  6. Timotej Opálek: Foster The People - Praha / SaSaZu
  7. Martin Kresák: 1. Termodynamika a neurčitosť: Limity AI ako základ pre analýzu jednania
  8. Ján Karas: Vlajka, ktorej sa netreba báť (a tie, ktorých sme sa báli)
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 42 534
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 8 899
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 764
  4. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 6 097
  5. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 420
  6. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 897
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 674
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 3 571
  1. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  2. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  3. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  4. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  5. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  6. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  7. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  8. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu