Na vlaky čakajú postojačky. Lavičky neboli v projekte

Cestujúci na železničnej stanici si nemajú kde na nástupišti sadnúť. Lavičky na nástupištiach totiž neboli súčasťou rekonštrukcie stanice.

Stanicu v Brestovanoch využíváju najmä ľudia, ktorí pracujú v Trnave.Stanicu v Brestovanoch využíváju najmä ľudia, ktorí pracujú v Trnave. (Zdroj: (PB))

Cestujúci na železničnej stanici si nemajú kde na nástupišti sadnúť. Lavičky na nástupištiach totiž neboli súčasťou rekonštrukcie stanice.

BRESTOVANY. Z obce Brestovany denne dochádza vlakom za prácou takmer tisíc ľudí. Cesta vlakom do Trnavy trvá iba osem minút. Naopak, po normálnej ceste, či už vlastným vozidlom alebo autobusom, to trvá niekoľkonásobne viac. A väčšina ľudí z obce, podľa jej starostu Stanislava Susedku, pracuje práve v Trnave. Najčastejšie preto cestujú práve vlakom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Problémy majú najmä starší ľudia

„Osobák meškal pol hodinu. To sa dá pochopiť. Mám však problémy s krížami. Chcel som si sadnúť, no na peróne nie sú žiadne lavičky," tvrdí 67- ročný dôchodca z Brestovian. Bol na ceste k lekárovi, vlakom má vraj bližšie do trnavskej nemocnice. Na nástupište bez možnosti si sadnúť nás upozornil Jozef Chudivány, ktorý denne dochádza za prácou do mesta.

SkryťVypnúť reklamu

jed.jpg

Nástupište bez akejkoľvek možnosti si normálne sadnúť.

„Mám problémy s kolenami a stáť dlho nevydržím," tvrdí Chudivány. Oveľa horšie sú však podľa jeho slov dôchodcovia. „Konečne máme novú stanicu. Starším sa teraz zo zvýšeného perónu lepšie nastupuje. Keď však mešká vlak, musia celý čas stáť," opisuje situáciu.

Spodná voda zatápa podchod

Problémov je však oveľa viac. Keď výdatne prší, stúpne hladina spodných vôd a zaleje podchod vedúci k nástupišťu. Starosta tvrdí, že je zle zaizolovaný a navyše chýba prečerpávanie spodnej vody. Podchod býva preto často zatopený. Vtedy je jedinou možnosťou ako sa dostať na druhé nástupište je po chodníku pre imobilných. To je však až 150 metrová obchádzka. „Problém som už viackrát železniciam avizoval," dodáva starosta.

Dostali ďakovný list

To, že stanica Brestovany patrí medzi najviac využívané spomedzi všetkých obcí na Slovensku, vedia aj na Generálnom riaditeľstve Železníc SR. „Dva roky dozadu nám GR adresovalo ďakovný list, v ktorom poukázali na to, akí sme pre nich dôležití" hovorí Susedka.

SkryťVypnúť reklamu

dv.jpg

Stanica v Maduniciach.

Peróny bez lavičiek nie sú problémom len Brestovian. Aj ďalšie menšie novozrekonštruované stanice smerom na Piešťany, ako Madunice, Veľké Kostoľany či Drahovce, majú nanajvýš po jednej na nástupišti. Dôvod, prečo je tomu tak, nám vysvetlila v maile Dana Hurtová, zástupkyňa riaditeľa Odboru komunikácie GR ŽSR.
„Hlavným účelom modernizácie úsekov Trnava - Piešťany a Piešťany - Nové Mesto nad Váhom bolo riešiť modernizáciu železničnej trate," píše.

„Preto z dôvodu požiadavky zástupcov Európskej komisie nebolo možné drobnú archiktektúru - lavičky a ostatné zariadenia, zahrnúť do stavieb modernizácie financovaných z fondov EÚ," pokračuje.

Vzniknutý problém budú riešiť za vlastné. Projekt, súčasťou ktorého sú okrem lavičiek aj informačné tabule, je v súčasnosti v schvaľovacom konaní. „Termín realizácie závisí od rozhodnutia vedenia ŽSR. Predpoklad je v rokoch 2011-2012," dodáva Hurtová.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  2. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  3. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  4. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  5. Na Marka oharka do jarka
  6. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 036
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 884
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 082
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 369
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 861
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 154
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 768
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 474
  1. Elena Antalová: Ako sa zbaviť zúfalstva zo Slovenska
  2. Rastislav Puchala: Sláva ti, Alex Ovečkin!
  3. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  4. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  5. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  6. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  7. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  8. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 756
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 325
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 557
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 678
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 005
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 12 169
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 585
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Elena Antalová: Ako sa zbaviť zúfalstva zo Slovenska
  2. Rastislav Puchala: Sláva ti, Alex Ovečkin!
  3. Pavel Baláž: Parma nie je len mestom syra a šunky
  4. Ján Šeďo: Odznelo : "Apko, však tam roztrhalo 9 detí"! "No a čo, veď...."
  5. Vladimír Bojničan: Biblické zázraky ako nepreukázané tvrdenia a forma dezinformácie
  6. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  7. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  8. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 756
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 325
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 557
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 678
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 005
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 12 169
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 585
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu