Utorok, 7. február, 2023 | Meniny má Vanda

Na vlaky čakajú postojačky. Lavičky neboli v projekte

Cestujúci na železničnej stanici si nemajú kde na nástupišti sadnúť. Lavičky na nástupištiach totiž neboli súčasťou rekonštrukcie stanice.

Stanicu v Brestovanoch využíváju najmä ľudia, ktorí pracujú v Trnave.Stanicu v Brestovanoch využíváju najmä ľudia, ktorí pracujú v Trnave. (Zdroj: (PB))

Cestujúci na železničnej stanici si nemajú kde na nástupišti sadnúť. Lavičky na nástupištiach totiž neboli súčasťou rekonštrukcie stanice.

BRESTOVANY. Z obce Brestovany denne dochádza vlakom za prácou takmer tisíc ľudí. Cesta vlakom do Trnavy trvá iba osem minút. Naopak, po normálnej ceste, či už vlastným vozidlom alebo autobusom, to trvá niekoľkonásobne viac. A väčšina ľudí z obce, podľa jej starostu Stanislava Susedku, pracuje práve v Trnave. Najčastejšie preto cestujú práve vlakom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Problémy majú najmä starší ľudia

„Osobák meškal pol hodinu. To sa dá pochopiť. Mám však problémy s krížami. Chcel som si sadnúť, no na peróne nie sú žiadne lavičky," tvrdí 67- ročný dôchodca z Brestovian. Bol na ceste k lekárovi, vlakom má vraj bližšie do trnavskej nemocnice. Na nástupište bez možnosti si sadnúť nás upozornil Jozef Chudivány, ktorý denne dochádza za prácou do mesta.

SkryťVypnúť reklamu

jed.jpg

Nástupište bez akejkoľvek možnosti si normálne sadnúť.

„Mám problémy s kolenami a stáť dlho nevydržím," tvrdí Chudivány. Oveľa horšie sú však podľa jeho slov dôchodcovia. „Konečne máme novú stanicu. Starším sa teraz zo zvýšeného perónu lepšie nastupuje. Keď však mešká vlak, musia celý čas stáť," opisuje situáciu.

Spodná voda zatápa podchod

Problémov je však oveľa viac. Keď výdatne prší, stúpne hladina spodných vôd a zaleje podchod vedúci k nástupišťu. Starosta tvrdí, že je zle zaizolovaný a navyše chýba prečerpávanie spodnej vody. Podchod býva preto často zatopený. Vtedy je jedinou možnosťou ako sa dostať na druhé nástupište je po chodníku pre imobilných. To je však až 150 metrová obchádzka. „Problém som už viackrát železniciam avizoval," dodáva starosta.

Dostali ďakovný list

To, že stanica Brestovany patrí medzi najviac využívané spomedzi všetkých obcí na Slovensku, vedia aj na Generálnom riaditeľstve Železníc SR. „Dva roky dozadu nám GR adresovalo ďakovný list, v ktorom poukázali na to, akí sme pre nich dôležití" hovorí Susedka.

SkryťVypnúť reklamu

dv.jpg

Stanica v Maduniciach.

Peróny bez lavičiek nie sú problémom len Brestovian. Aj ďalšie menšie novozrekonštruované stanice smerom na Piešťany, ako Madunice, Veľké Kostoľany či Drahovce, majú nanajvýš po jednej na nástupišti. Dôvod, prečo je tomu tak, nám vysvetlila v maile Dana Hurtová, zástupkyňa riaditeľa Odboru komunikácie GR ŽSR.
„Hlavným účelom modernizácie úsekov Trnava - Piešťany a Piešťany - Nové Mesto nad Váhom bolo riešiť modernizáciu železničnej trate," píše.

„Preto z dôvodu požiadavky zástupcov Európskej komisie nebolo možné drobnú archiktektúru - lavičky a ostatné zariadenia, zahrnúť do stavieb modernizácie financovaných z fondov EÚ," pokračuje.

Vzniknutý problém budú riešiť za vlastné. Projekt, súčasťou ktorého sú okrem lavičiek aj informačné tabule, je v súčasnosti v schvaľovacom konaní. „Termín realizácie závisí od rozhodnutia vedenia ŽSR. Predpoklad je v rokoch 2011-2012," dodáva Hurtová.

Najčítanejšie na My Trnava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Môjobchod posilňuje svoju pozíciu v Košickom kraji
  2. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  3. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  4. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  5. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  6. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  7. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  8. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  1. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  2. Podporujme imunitu aj vysokočistým beta glukánom
  3. Môjobchod posilňuje svoju pozíciu v Košickom kraji
  4. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  5. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  6. O2 predstavilo novú generáciu O2 Paušálov
  7. Nadácia COOP Jednota podporila Nemocnicu s poliklinikou Brezno
  8. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 14 482
  2. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 248
  3. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 2 988
  4. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 497
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 141
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 543
  7. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 530
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 495

Blogy SME

  1. Elena Antalová: "Pobavíme še" na nových klamstvách oficiálnych politických uspávačov hadov ešte často krát. Žiaľ, po smiechu býva plač.
  2. Jozef Sitko: Budaj bol môj spoločník a potom konateľ v F. F. PRESS
  3. Jozef Stasík: Ak demokracia a sloboda nezabezpečia prosperitu, prehrajú
  4. Jozef Mikloško: Päť ročných období (nová kniha)
  5. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii
  6. Olívia Lacenová: Spoločnosť Philips sa rozhodla rapídne zvýšiť ziskovosť: Prepustí 6000 zamestnancov
  7. Ján Šeďo: Iba "nový Dzurinda" má šance byť zjednotiteľom.
  8. Jozef Ďanovský: Kult prekonávania sa
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 28 918
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 17 239
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 9 061
  4. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 462
  5. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 865
  6. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 2 580
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 388
  8. Ján Valchár: Irán, F-16 a vrcholný výkon čečenských bojovníkov 2 327
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Opitá vodička narazila do stĺpa.

Policajti 52-ročnej žene pri dychovej skúške zistili 2,96 promile alkoholu.


SITA 12 h

V Kraji museli zatvoriť niekoľko školských zariadení.


TASR 18 h
Roman Kukumberg.

Bol na prahu NHL. Dnes je Roman Kukumberg jedným z najproduktívnejších hráčov Slovenskej hokejovej ligy.


Juraj Hertel 19 h

Oproti roku 2021 sa počet opitých na cestách zvýšil o 282 prípadov.


SITA 22 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Blogy SME

  1. Elena Antalová: "Pobavíme še" na nových klamstvách oficiálnych politických uspávačov hadov ešte často krát. Žiaľ, po smiechu býva plač.
  2. Jozef Sitko: Budaj bol môj spoločník a potom konateľ v F. F. PRESS
  3. Jozef Stasík: Ak demokracia a sloboda nezabezpečia prosperitu, prehrajú
  4. Jozef Mikloško: Päť ročných období (nová kniha)
  5. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii
  6. Olívia Lacenová: Spoločnosť Philips sa rozhodla rapídne zvýšiť ziskovosť: Prepustí 6000 zamestnancov
  7. Ján Šeďo: Iba "nový Dzurinda" má šance byť zjednotiteľom.
  8. Jozef Ďanovský: Kult prekonávania sa
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 28 918
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 17 239
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 9 061
  4. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 462
  5. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 3 865
  6. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 2 580
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 388
  8. Ján Valchár: Irán, F-16 a vrcholný výkon čečenských bojovníkov 2 327
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu