Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Na vlaky čakajú postojačky. Lavičky neboli v projekte

Cestujúci na železničnej stanici si nemajú kde na nástupišti sadnúť. Lavičky na nástupištiach totiž neboli súčasťou rekonštrukcie stanice.

Stanicu v Brestovanoch využíváju najmä ľudia, ktorí pracujú v Trnave.Stanicu v Brestovanoch využíváju najmä ľudia, ktorí pracujú v Trnave. (Zdroj: (PB))

Cestujúci na železničnej stanici si nemajú kde na nástupišti sadnúť. Lavičky na nástupištiach totiž neboli súčasťou rekonštrukcie stanice.

BRESTOVANY. Z obce Brestovany denne dochádza vlakom za prácou takmer tisíc ľudí. Cesta vlakom do Trnavy trvá iba osem minút. Naopak, po normálnej ceste, či už vlastným vozidlom alebo autobusom, to trvá niekoľkonásobne viac. A väčšina ľudí z obce, podľa jej starostu Stanislava Susedku, pracuje práve v Trnave. Najčastejšie preto cestujú práve vlakom.

Problémy majú najmä starší ľudia

„Osobák meškal pol hodinu. To sa dá pochopiť. Mám však problémy s krížami. Chcel som si sadnúť, no na peróne nie sú žiadne lavičky," tvrdí 67- ročný dôchodca z Brestovian. Bol na ceste k lekárovi, vlakom má vraj bližšie do trnavskej nemocnice. Na nástupište bez možnosti si sadnúť nás upozornil Jozef Chudivány, ktorý denne dochádza za prácou do mesta.

Skryť Vypnúť reklamu

jed.jpg

Nástupište bez akejkoľvek možnosti si normálne sadnúť.

„Mám problémy s kolenami a stáť dlho nevydržím," tvrdí Chudivány. Oveľa horšie sú však podľa jeho slov dôchodcovia. „Konečne máme novú stanicu. Starším sa teraz zo zvýšeného perónu lepšie nastupuje. Keď však mešká vlak, musia celý čas stáť," opisuje situáciu.

Spodná voda zatápa podchod

Problémov je však oveľa viac. Keď výdatne prší, stúpne hladina spodných vôd a zaleje podchod vedúci k nástupišťu. Starosta tvrdí, že je zle zaizolovaný a navyše chýba prečerpávanie spodnej vody. Podchod býva preto často zatopený. Vtedy je jedinou možnosťou ako sa dostať na druhé nástupište je po chodníku pre imobilných. To je však až 150 metrová obchádzka. „Problém som už viackrát železniciam avizoval," dodáva starosta.

Dostali ďakovný list

To, že stanica Brestovany patrí medzi najviac využívané spomedzi všetkých obcí na Slovensku, vedia aj na Generálnom riaditeľstve Železníc SR. „Dva roky dozadu nám GR adresovalo ďakovný list, v ktorom poukázali na to, akí sme pre nich dôležití" hovorí Susedka.

Skryť Vypnúť reklamu

dv.jpg

Stanica v Maduniciach.

Peróny bez lavičiek nie sú problémom len Brestovian. Aj ďalšie menšie novozrekonštruované stanice smerom na Piešťany, ako Madunice, Veľké Kostoľany či Drahovce, majú nanajvýš po jednej na nástupišti. Dôvod, prečo je tomu tak, nám vysvetlila v maile Dana Hurtová, zástupkyňa riaditeľa Odboru komunikácie GR ŽSR.
„Hlavným účelom modernizácie úsekov Trnava - Piešťany a Piešťany - Nové Mesto nad Váhom bolo riešiť modernizáciu železničnej trate," píše.

„Preto z dôvodu požiadavky zástupcov Európskej komisie nebolo možné drobnú archiktektúru - lavičky a ostatné zariadenia, zahrnúť do stavieb modernizácie financovaných z fondov EÚ," pokračuje.

Vzniknutý problém budú riešiť za vlastné. Projekt, súčasťou ktorého sú okrem lavičiek aj informačné tabule, je v súčasnosti v schvaľovacom konaní. „Termín realizácie závisí od rozhodnutia vedenia ŽSR. Predpoklad je v rokoch 2011-2012," dodáva Hurtová.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  2. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  3. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  4. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  5. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  6. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  7. Budovanie zelenej značky
  8. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  9. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  10. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 22 032
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 21 317
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 17 488
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 854
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 462
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 202
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 569
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 467
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 311
  10. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020 7 227
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Ilustračné foto

Môžu tak urobiť nielen cez registračný formulár, ale aj cez infolinku rezortu zdravotníctva.

2 h
Ilustračné foto.

Na úseku Trnava - Bratislava-Nové Mesto nebude premávať 27 osobných vlakov.

2 h
Testovanie na Covid-19.

Medzi najhoršími okresmi sú i Levice a Hlohovec.

5 h

Po páchateľoch polícia intenzívne pátra.

7 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Po páchateľoch polícia intenzívne pátra.

7 h

Dobre skončilo v Bobote, Čachticiach, Stankovciach. Výborne v Dolnej Porube a Trenčianskych Miticiach.

25. jan

Ide zatiaľ iba o čiastkové výsledky.

25. jan

Podľa aktuálne nastavených parametrov a údajov len z MOM, zriadených rezortom zdravotníctva, by si v Banskobystrickom kraji zopakovali testovanie v šiestich okresoch.

25. jan

Už ste čítali?