TRNAVA. Pre TASR to potvrdil jej hovorca Peter Švec.
"Ako sme informovali v marci, od tohto týždňa až do konca mája bude výroba bežať len tri dni. Na štvrtky a piatky je plánovaná odstávka výroby, ktorú chceme využiť na intenzívne odborné školenia a tréningy v teréne. Cieľom školení je zvýšiť konkurenčnú schopnosť trnavského závodu, pracovný potenciál a adaptabilitu zamestnancov, čo prinesie stabilizáciu pracovných miest a skvalitnenie výroby," uviedol Švec.
PSA Peugeot Citroen Slovakia očakáva v roku 2010 pokles celkového dopytu na európskom automobilovom trhu o zhruba 9 %. Avizovaný výpadok predaja prichádza po nadpriemerne úspešnom roku 2009, kedy sa trnavská automobilka stala najväčším výrobcom áut na Slovensku.
"A v tohtoročnom prvom štvrťroku, kedy sme kvôli vysokému počtu objednávok zaviedli hodinový nadčas pre popoludňajšiu zmenu," informoval hovorca.
Napriek náročnej situácii na trhu trnavská automobilka s 3000 zamestnancami potvrdzuje svoj záväzok, že v rokoch 2010-2011 neprepustí ani jedného pracovníka z organizačných dôvodov. V čase odstavenej výroby zamestnanci neprídu o svoju mzdu, ktorej základná časť sa od januára 2010 napriek kríze zvyšovala o 1,5 % a jej pohyblivá časť o minimálne 11,8%.