LEOPOLDOV. Železničné kontajnerové prekladisko má byť umiestnené medzi diaľnicou a cestou druhej triedy. Myšlienka je zatiaľ v projektovej fáze. V nej sa počíta, že po dostavbe sa bude jednať o hlavný ťažiskový terminál medzinárodného významu, ktorý počíta s prepravou 105 000 kontajnerov za rok.
Projektový materiál sa prerokovával aj na poslednom rokovaní Mestského zastupiteľstva v Hlohovci. Dôvod je ten, že terminál má byť umiestnený v katastri mesta. Podľa slov poslanca mestského zastupiteľstva Petra Frydeckého (KDH) sa kamiónová doprava cez Hlohovec zvýši. „Situácia je už teraz kritická," hovorí Frydecký. Projekt pritom počíta, že do areálu bude v špičke prichádzať 55 cestných vozidiel za deň.
Hovorkyňa mesta Eva Uhráková na otázku, či bude mesto naliehať na realizáciu obchvatu, odpovedala: „V súčasnom období, kedy prišlo iba k zadaniu zmeny územného plánu, je predčasné sa k tejto otázke vyjadrovať." Hovorkyňa Železníc slovenskej republiky Zuzana Chalupová sa zvýšenia dopravy cez Hlohovec neobáva. „Cestné napojenie terminálu bude riešené privádzačom diaľnice D1. Nevidíme dôvod na prechádzanie kamiónov mestom, ktoré by kriticky zhoršovali dopravnú situáciu," vysvetľuje Chalupová. Železničné kontajnerové prekladiská fungujú v Bratislave, Žiline, či Košiciach, tie však podľa projektu nie sú dostačujúce.