TRNAVA. Na miestny zimný štadión prišlo svoje produkty predávať iba okolo pätnásť predajcov, čo je menej ako v úvodnom ročníku. Nespokojní boli preto návštevníci akcie, ktorí očakávali širší sortiment. Ten sa zúžil na mäsové výrobky viacerých producentov, po jednom ponúkali predajcovia vajcia, jablká, čerstvé mlieko, pivo, mrazenú zeleninu, veľkonočné ozdoby a víno. Väčšina predajných pultov v chladných priestoroch pod tribúnou zimného štadióna však zívala počas celej akcie prázdnotou.
"Robia tomu reklamu a nič tu takmer nie je," skonštatovala nespokojná zákazníčka Anna Poláková. Už vlani podľa jej slov nebola ponuka príliš veľká, Trnavčania očakávali viac. Nepáčilo sa jej ani umiestnenie VGD. "Keby to bolo na hlavnom námestí alebo v centre mesta, určite by prišlo viac ľudí a to by zase prilákalo predajcov," domnieva sa Poláková.
VGD pripravila Regionálna poľnohospodárska a potravinárska komora v Trnave. Riaditeľka Jarmila Miklovičová povedala, že účasť prisľúbilo 30 producentov, ale niektorí poľnohospodári nakoniec uprednostnili práce na poliach. "Táto jar je pomerne problematická, chceli zasiať, kým neprídu dažde," povedala. Podľa nej je dôležité slovenskú produkciu propagovať aj takýmto spôsobom, pretože domáci poľnohospodári majú v súčasnosti existenčné problémy.
"Európska únia má snahu, aby sme uvoľnili trh pre ich komodity. A keď nebudeme my vyrábať, budeme odkázaní na škodlivé potraviny, čo k nám chodia zo zahraničia," poznamenala Miklovičová. "Chceme, aby ľudia poznali pravú chuť domácich potravín, bez umelých náhrad, chceme dokázať, že produkty nášho potravinárstva sú zdravé, a tiež aj zdvihnúť sebavedomie našich ľudí, aby si vážili to, čo máme na Slovensku," dodala.
Návštevníkom VGD spríjemnila chvíle nákupu folklórna skupina, deti sa tešili malému stádu jahniat. Podujatie podporilo mesto Trnava i Trnavský samosprávny kraj.