TRNAVA. Aj napriek minuloročnej hospodárskej kríze sa automobilke podarilo medziročne zvýšiť objem výroby takmer o desať percent. Kým v roku 2008 vyrobila viac ako 186 tisíc áut, minulý rok ich bolo o 20 tisíc viac. „Rok 2009 začal plynovou krízou, čo pre trnavskú automobilku znamenalo nútené zastavenie výroby na sedem pracovných dní," tvrdí Anna Maťová z trnavskej PSA.
Aj napriek týmto negatívnym javom sa automobilke podarilo v predstihu spustiť sériovú výrobu nového modelu Citroёn C3 Picasso, ktorý sa vyrába iba v Trnave. Zvýšený dopyt po vozidlách Peugeot a Citroёn riešili zavedením pracovných sobôt v každom mesiaci. „Navyše od 1.júna do konca októbra predĺžila popoludňajšie pracovné zmeny o jednu hodinu," dodáva Maťová.
Automobilka v Trnave je technologicky najnovšou v skupine PSA Peugeot Citroën. Strategická investícia, ktorú francúzsky koncern oznámil v januári 2003, dosiahla do spustenia výroby 700 mil. EUR. V júni 2006 sa rozbehla výroba modelu Peugeot 207. Už v prvom štvrťroku 2009 prišla na trh novinka Citroën C3 Picasso, ktorá sa vyrába výhradne na Slovensku. Investície do spustenia jeho výroby dosiahli ďalších 100 mil. EUR.
Aktuálne sa od januára 2010 v dvoch pracovných zmenách produkuje viac ako 900 automobilov denne. Vlani opustilo výrobné pásy trnavskej automobilky takmer 205.000 vozidiel.