Martina Kochana štve, že ani v kapitalizme sa netvorí kvalitná obytná architekúra. Skúša to teda sám: prostredníctvom audiokaziet, či manipulovanej fotografie. Výstavu jeho diel si môžete pozrieť ešte do 14. februára.
TRNAVA. Aktuálne výstava v KlUbe 3 v Kopplovej vile v Galérii Jána Koniarka nesie názov Katedrály Periférie. Jej súčasťou sú najmä manipulované fotografie 28-ročného Trnavčana Martina Kochana, študenta Fakulty výtvarných umení VUT v Brne. „Témou výstavy je nadstavba architektúry, ktorú autor ďalej posúva do objektu a fotografie," hovorí kurátor výstavy Miroslav Zajac.
Martin Kochan potvrdzuje, že primárne ide o architektúru, nie fotografiu. „Ja by som bol rád, keby sa to naozaj zrealizovalo. Ide o paneláky venované tínedžerom, napríklad výťah si predstavujem ako húsenkovú dráhu." Hravé životné priestory by podľa neho dokázali vyriešiť mnoho problémov mladej generácie.
Pôvodný názov tejto série je Bytová politika. Martin Kochan ju tvoril medzi rokmi 2004 až 2008. „V podobnej téme však pokračujem doteraz. Reagujem tým na rozličné nadstavby na panelákoch, ktoré pôvodnú architektúru neposúvajú žiadnym zaujímavým smerom."
Pritom aj staré veci možno podľa neho netradičným prístupom posunúť do skutočnej vizuálnej krásy.
Návštevníkov KlUbu 3 okrem bizarných nadstavieb nepekných panelákov pobavia aj vežiačiky vytvorené z audiokaziet, či čudesné obrazovky.