TRNAVA. "V týchto týždňoch pracujeme na moste na ceste III. triedy nad cestou I/51," informovala hovorkyňa investora Slovenskej správy ciest (SSC) Iveta Fedorová. Stavebné náklady na túto etapu obchvatu sa pohybujú podľa jej vyjadrenia okolo 6 miliónov eur, dodávateľom je Trnavská stavebná spoločnosť, a.s. Po skončení sa 1,9 kilometra dlhý úsek sa napojí na prvú časť, ktorú odovzdali motoristickej verejnosti v decembri 2008. Náklady na výstavbu tohto úseku boli 14,6 milióna eur, jeho dĺžka od Bučanskej cesty po Špačinskú je 1,7 kilometra. Realizátorom prác bola Alpine, s.r.o., Bratislava.
Severný obchvat však čaká ešte aj tretia etapa v dĺžke 900 metrov od Chovateľskej ulice k výpadovke na Senicu, na ktorú SSC vyčlenila 10 miliónov eur. Až po jej ukončení bude môcť začať plniť svoju plánovanú funkciu. Tou je odklon predimenzovanej nákladnej tranzitnej dopravy v smere Piešťany-Záhorie a Česká republika z centra mesta. Prvá časť stavby zatiaľ umožňuje zrýchlenie prepravy smerom na diaľnicu D1.
Na celom obchvate sa počíta spolu s 10 mostmi, jednou mimoúrovňovou a piatimi mimoúrovňovými križovatkami, dĺžka bude 4,5 kilometra. V územnom pláne Trnavy je severný cestný obchvat zaradený už od konca 70. rokov, ale radnici sa podarilo prebojovať k realizácii až oveľa neskôr. Úlohu v rozhodovaní o vyčlenenie prostriedkov zo štátneho rozpočtu zohral príchod a potreby významných investorov, ktorí sa etablovali v regióne.