Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Na eskalátor na hlavnej stanici si ešte počkáme

Nové zákaznícke centrum pre cestujúcich, zrenovované nástupištia, pohyblivé schody či kompletná zmena fasády hlavnej budovy. Rekonštrukcia železničnej stanice už istý čas bez povšimnutia prebieha.

Budova hlavnej stanice pravdepodobne zmení v nasledujúcich rokoch svoj vzhľad.Budova hlavnej stanice pravdepodobne zmení v nasledujúcich rokoch svoj vzhľad. (Zdroj: PETER BRIŠKA)

TRNAVA. Železnice musia zrekonštruovať budovu stanice v Trnave. Dôvodom je nebezpečný azbest. Ten použili na zatepľovanie ešte počas výstavby koncom osemdesiatych rokov. V súčasnosti sa už nemôže používať, spôsobuje totiž rakovinu.

Nákladná prestavba financovaná z vlastných zdrojov Železníc slovenskej republiky (ŽSR) sa dotkne všetkých budov i areálu hlavnej stanice v Trnave. Projekt ráta so zastrešením tretieho a štvrtého nástupišťa, rekonštrukciou plôch a terás, výmenou obvodového plášťa či zateplením strechy staničnej budovy. V interiéroch zasa vymenia podlahy i okná, pribudne nový výťah či viaceré eskalátory. Na poschodí vyrastie zákaznícke centrum pre cestujúcich, na prízemí otvoria nové obchodné prevádzky. Podľa hovorkyne Martiny Pavlikovej, zámerom železníc je vykonať rekonštrukciu trnavskej stanice čo najskôr. Zmluva o jej zhotovení bola podpísaná ešte v roku 2001.

Skryť Vypnúť reklamu

text.jpg

Tretie a štvrté nástupište (v pozadí) by mali zastrešiť.

Ráznejšie, finančne náročné zásahy zatiaľ ŽSR nedokážu z vlastných zdrojov vykryť, s tými menšími však už začali. „Stavba sa realizuje. Je rozdelená na viacero častí, ktoré musia byť dokončené ešte pred samotnou prestavbou hlavnej budovy," tvrdí. Cestujúcu verejnosť by práce mali zasiahnuť len minimálne.

Kompletnej rekonštrukcii bráni nedostatok finančných možností. „V súčasnom období krízy, ktorá bude pravdepodobne pokračovať, sú limity vlastných zdrojov ŽSR nižšie ako počas predchádzajúcich rokov," dopĺňa Pavliková. Prvoradou úlohou je zabezpečenie prevádzkyschopnosti železníc či riešenie urgentnejších, prípadne havarijných stavov iných staníc. Trnavská stanica musí zatiaľ počkať.

Skryť Vypnúť reklamu

Počas prvej, už ukončenej, etapy postavili nový traťový obvod. Nasledovať bude rekonštrukcia sociálnej budovy do ktorej sa neskôr presťahujú pracoviská z administratívno- prevádzkovej budovy. „Táto budova bude po demontáži azbestocementových priečok upravená pre potreby zamestnancov stanice a Oblastného riaditeľstva (OR) Trnava," tvrdí Pavliková. Následne dôjde aj k úprave priestorov pre cestujúcu verejnosť. O predbežných nákladoch na celkovú rekonštrukciu vlakovej stanice je podľa hovorkyne zatiaľ priskoro hovoriť. „Každá možná informácia o predpokladaných nákladoch by bola v súčasnosti ešte nereálne stanovená," uzavrela.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 24 250
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 14 362
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 13 201
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 058
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 548
  6. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 683
  7. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 6 583
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 572
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 332
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 214
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Cesty na Slovensku sú zjazdné, pozor však treba dať na hmlu a poľadovicu

Hmla s dohľadnosťou do 100 metrov sa môže vyskytovať aj v okrese Piešťany.

Ilustračné foto.

V Cíferi začnú testovať už dnes, zatiaľ majú k dispozícii len 350 testov

V Trnave sa bude najviac testovať v sobotu a nedeľu.

Na Slovensku prebieha plošné skríningové testovanie.

Trnavská radnica prvýkrát v histórii nezverejnila výzvu na návrhy ocenení

Mesto nestihlo pre opatrenia ani tradičné marcové slávnostné odovzdávanie ocenení za rok 2019.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

V Banskej Bystrici nahlásili hromadné prepúšťanie 1 486 zamestnancov

Ohrození sú zamestnanci z oblasti poštových služieb, ide o avizované prepúšťanie v Slovenskej pošte.

Informácie o skríningovom testovaní v Martine

Zatiaľ je v meste k dispozícií deväť funkčných odberových miest, celoplošne sa v metroplote Turca bude testovať najmä počas víkendu.

Zoznam mobilných odberových miest v Turci

Tieto mobilné odberové miesta fungujú už dlhšie, ďalšie odberové miesta budú mestá a obce vytvárať.

Už ste čítali?