Nedeľa, 29. január, 2023 | Meniny má Gašpar

Na eskalátor na hlavnej stanici si ešte počkáme

Nové zákaznícke centrum pre cestujúcich, zrenovované nástupištia, pohyblivé schody či kompletná zmena fasády hlavnej budovy. Rekonštrukcia železničnej stanice už istý čas bez povšimnutia prebieha.

Budova hlavnej stanice pravdepodobne zmení v nasledujúcich rokoch svoj vzhľad.Budova hlavnej stanice pravdepodobne zmení v nasledujúcich rokoch svoj vzhľad. (Zdroj: PETER BRIŠKA)

TRNAVA. Železnice musia zrekonštruovať budovu stanice v Trnave. Dôvodom je nebezpečný azbest. Ten použili na zatepľovanie ešte počas výstavby koncom osemdesiatych rokov. V súčasnosti sa už nemôže používať, spôsobuje totiž rakovinu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nákladná prestavba financovaná z vlastných zdrojov Železníc slovenskej republiky (ŽSR) sa dotkne všetkých budov i areálu hlavnej stanice v Trnave. Projekt ráta so zastrešením tretieho a štvrtého nástupišťa, rekonštrukciou plôch a terás, výmenou obvodového plášťa či zateplením strechy staničnej budovy. V interiéroch zasa vymenia podlahy i okná, pribudne nový výťah či viaceré eskalátory. Na poschodí vyrastie zákaznícke centrum pre cestujúcich, na prízemí otvoria nové obchodné prevádzky. Podľa hovorkyne Martiny Pavlikovej, zámerom železníc je vykonať rekonštrukciu trnavskej stanice čo najskôr. Zmluva o jej zhotovení bola podpísaná ešte v roku 2001.

SkryťVypnúť reklamu

text.jpg

Tretie a štvrté nástupište (v pozadí) by mali zastrešiť.

Ráznejšie, finančne náročné zásahy zatiaľ ŽSR nedokážu z vlastných zdrojov vykryť, s tými menšími však už začali. „Stavba sa realizuje. Je rozdelená na viacero častí, ktoré musia byť dokončené ešte pred samotnou prestavbou hlavnej budovy," tvrdí. Cestujúcu verejnosť by práce mali zasiahnuť len minimálne.

Kompletnej rekonštrukcii bráni nedostatok finančných možností. „V súčasnom období krízy, ktorá bude pravdepodobne pokračovať, sú limity vlastných zdrojov ŽSR nižšie ako počas predchádzajúcich rokov," dopĺňa Pavliková. Prvoradou úlohou je zabezpečenie prevádzkyschopnosti železníc či riešenie urgentnejších, prípadne havarijných stavov iných staníc. Trnavská stanica musí zatiaľ počkať.

SkryťVypnúť reklamu

Počas prvej, už ukončenej, etapy postavili nový traťový obvod. Nasledovať bude rekonštrukcia sociálnej budovy do ktorej sa neskôr presťahujú pracoviská z administratívno- prevádzkovej budovy. „Táto budova bude po demontáži azbestocementových priečok upravená pre potreby zamestnancov stanice a Oblastného riaditeľstva (OR) Trnava," tvrdí Pavliková. Následne dôjde aj k úprave priestorov pre cestujúcu verejnosť. O predbežných nákladoch na celkovú rekonštrukciu vlakovej stanice je podľa hovorkyne zatiaľ priskoro hovoriť. „Každá možná informácia o predpokladaných nákladoch by bola v súčasnosti ešte nereálne stanovená," uzavrela.

Najčítanejšie na My Trnava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  8. Eurohub Rokycany posilňuje a zrýchľuje spojenie s Nemeckom
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 8 237
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 765
  3. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 2 970
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 204
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 879
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 544
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 324
  8. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 258

Blogy SME

  1. Katarína Cerchlanová: Ana Fuck(t) nato občas kašle.
  2. Helena Michlíková: Dúha
  3. Miroslav Lisinovič: Putovanie po slovenských Kalváriách (48) - Strekov (I)
  4. Ctirad Klimčík: Od Havla do Pavla
  5. Tupou Ceruzou: Prezident Pavel
  6. Anna Miľanová: Konvencie a jednotlivec...
  7. Ján Škerko: Čo je hlavnou chybou Progresívneho Slovenska?
  8. Ján Šeďo: On to tak nemyslel, to médiá nepochopili...no nazdar.
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 482
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 16 214
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 112
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 6 998
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 4 274
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 772
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 713
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 472
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Informácie, ktoré zverejnili médiá o zadržaní páchateľa, nie sú pravdivé.


TASR 10 h

Agresívnou jazdou ohrozil priamo chodca a ďalších najmenej šiestich vodičov prinútil náhle zmeniť smer jazdy.


SITA 11 h
TTSK

Trnavský samosprávny kraj (TTSK) obhájil úspech z uplynulého roka a znovu sa v ankete Najatraktívnejší zamestnávateľ umiestnil na druhom mieste.


TASR 15 h
MY | TOP správy z regiónov

Pozrite si výber TOP správ z regiónov.


27. jan

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Ľudia boli k žene ľahostajní.


25. jan

Za túto nezvyčajnosť vďačí dedina svojej lokalite v blízkosti okresného mesta.


27. jan

Opustená budova pod vysielačom stojí na medzinárodnej diaľkovej trase, ktorá vedie od Atlantiku až k Čiernemu moru.


17 h

Autá blokovali chodník.


27. jan

Blogy SME

  1. Katarína Cerchlanová: Ana Fuck(t) nato občas kašle.
  2. Helena Michlíková: Dúha
  3. Miroslav Lisinovič: Putovanie po slovenských Kalváriách (48) - Strekov (I)
  4. Ctirad Klimčík: Od Havla do Pavla
  5. Tupou Ceruzou: Prezident Pavel
  6. Anna Miľanová: Konvencie a jednotlivec...
  7. Ján Škerko: Čo je hlavnou chybou Progresívneho Slovenska?
  8. Ján Šeďo: On to tak nemyslel, to médiá nepochopili...no nazdar.
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 482
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 16 214
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 112
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 6 998
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 4 274
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 772
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 713
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 472
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu