TRNAVA. O zmene termínu sťahovania informovala poverená kvestorka univerzity Soňa Krahulcová. „Do konca decembra bude budova skolaudovaná a odovzdaná a pravdepodobne na prelome marca a apríla sa presťahujú pracoviská rektorátu,“ povedala.
Prvá časť budovy je už takmer hotová, čaká sa ešte na pripojenie na optickú sieť. Sťahovanie sa bude týkať predovšetkým administratívy, ktorá v súčasnosti sídli v hlavnej budove univerzity na Námestí J. Herdu. Presunúť by sa mal rektorát a všetky oddelenia rektora a kvestora, vrátane študijného oddelenia.
Nové sídlo rektorátu na Bučianskej ceste prestavali z budovy, ktorá mala byť pôvodne detským domovom. Ako informovala prorektorka pre výchovno-vzdelávaciu činnosť a akreditáciu Dagmar Valentovičová, projekt bol rozdelený na dve etapy. Prvá časť prvej etapy je tesne pred dokončením - zahŕňa dostavbu troch z piatich podlaží a vyžiada si približne 6,6 milióna eur, ktoré poskytlo Ministerstvo školstva SR. Okrem administratívnych priestorov tu majú byť tri miestnosti na výučbu a jedáleň pre zamestnancov.
Druhá časť bude zahŕňať rekonštrukciu prvého a druhého podlažia, kde budú umiestnené dekanáty fakúlt a prednáškové miestnosti. Plánujú tu zriadiť aj moderné fotografické štúdio. Dostavba prvej etapy by mala byť financovaná z eurofondov. Druhá etapa je podľa Valentovičovej v štádiu projektového zámeru a zatiaľ ju vypustili z realizačnej fázy. V rámci nej je plánovaná výstavba veľkej auly s kapacitou 500 miest, ktorá v súčasnosti univerzite chýba.