Jednosmerná komunikácia či pešia zóna? Dve protichodné riešenia Rázusovej ulice v Piešťanoch, ktorá je v súčasnosti uzatvorená. Teplická a Kukučínova v centre mesta tak musia znášať nadmerné dopravné zaťaženie.
PIEŠŤANY. Rázusova ulica prepája Kukučínovu ulicu s Teplickou. Už od roku 2002 je však uzatvorená. „Prieskumy potvrdili nadmerné zaťaženie tejto ulice tranzitnou dopravou. V snahe zníženia objemu dopravy v centre mesta tu platí zákaz vjazdu motorových vozidiel," informovala Beáta Palkechová z Mestského úradu v Piešťanoch.
Rázusova ulica v Piešťanoch je pre motorové vozidlá uzatvorená od roku 2002.
Podľa niektorých obyvateľov Piešťan by sprejazdnenie ulice prospelo k odbremeneniu premávky na Teplickej, respektíve rovnobežnej Kukučínovej ulici. Tie totiž uzávierkou Rázusovej trpia najviac. „V tejto zóne sídli veľa firiem. Okrem toho, že denne prejde po Kukučínovej množstvo áut, nie je tu ani kde zaparkovať," uviedol Jozef Kováčik z Piešťan. Vozidlá musia kvôli uzávierke obchádzať takmer kilometer a pol cez centrum, namiesto 150 metrov po Rázusovej ulici. V prepočte je to viac ako desaťnásobok pôvodnej trasy.
Mesto o probléme vie, v rámci generelu dopravy sú pripravené dve varianty riešenia. „V jednej verzii bude Rázusova riešená ako pešia zóna a v druhej ako obslužná jednosmerná komunikácia," spresnila Palkechová.
K odľahčeniu dopravy v centre určite nedôjde ani po otvorení piešťanského Auparku. Podľa Palkechovej však doprava, respektíve prístup do garáží Auparku bude vedený z okružnej križovatky Nálepkova-Nitrianska-Hviezdoslavova. „Jeho situovanie je v tesnej blízkosti hlavnej Krajinskej cesty, z tohto dôvodu nepredpokladáme zvýšenie dopravného zaťaženia miestnych komunikácií v centre mesta," dodala na záver.
Podkladom pre konečné zmeny na Rázusovej bude generel dopravy, ktorý by mal v konečnom návrhu odporučiť, ktoré variantné riešenie Rázusovej ulice sa bude realizovať.