TRNAVA. Celý tento týždeň bude patriť na Fakulte masmediálnej komunikácie (FMK) Univerzity sv. Cyrila a Metoda (UCM) v Trnave Týždňu vedy a techniky. Od 2. do 6. novembra zastreší netradičné workshopy, prednášky a semináre.Podujatie si dáva za cieľ prehĺbiť záujem o oblasť marketingovej a masmediálnej komunikácie. "Naše vzdelávacie aktivity sú pre študentov i pre tú časť verejnosti, ktorú zaujíma táto problematika. Kreatívne dielne umožnia načrieť priamo do kuchyne reklamnej či spravodajskej tvorby. Je to príležitosť získať nové podnety a poznatky pre prax," povedal dekan FMK Jozef Matúš.
Počas Týždňa vedy a techniky sa na UCM uskutoční trinásť vzdelávacích podujatí. Účastníci dostanú šancu diskutovať s novinárkou z USA, vyskúšať si tvorbu reklamnej kampane, dozvedieť sa o princípoch fungovania spravodajstva či ako vybudovať úspešnú internetovú firmu. Dozvedia sa viac o mediálnom plánovaní, technikách marketingového výskumu, manipulácii publika filmom či lobingu v Európskom parlamente. Nové poznatky získajú aj z oblasti personálneho marketingu či psychológie reklamy.
Nosným podujatím je medzinárodná konferencia Nové trendy v marketingu na aktuálnu tému Úloha marketingu v čase hospodárskej krízy. Bude sa konať 3. a 4. novembra na zámku v Smoleniciach a chce reflektovať zmeny v oblasti marketingu, vyvolané hospodárskou krízou. Zastúpenie bude mať na nej trinásť slovenských a dvanásť zahraničných univerzít a prednášajúci zo Slovenska, Českej republiky, Poľska, Nemecka a Rakúska a Bulharska.