TRNAVA. Tri sochy Romana Krč Krella ostali po jeho poslednej vernisáži v Cité Internationale des Arts ostali v Paríži. Sám umelec to považuje za svoj zatiaľ najväčší úspech. Trúfa si však dobyť galériu v Louvre.
„Pôvodne som tam sochy nechať nechcel, i keď nejakú predtuchu som mal. Ale keď som ich po skončení výstavy vyniesol na parkovisko pred budovou, tak vybehli za mnou pracovníci galérie a snažili sa so mnou dohodnúť, aby som ich tam nechal. A tak tam ostali," hovorí štyridsaťročný trnavský sochár. Jedna socha by dokonca mala ostať priamo pred budovou.
„Trúfam si ju zhotovoviť v základnej podobe do roka. Verím, že ju tam umiestnia. Tú pôvodnú už odtiaľ vzali preč," zdôrazňuje umelec.
Čas vystavenia ostatných dvoch sôch si s galériou dohodol na tisíc rokov. Vraj je to doba, počas ktorej získajú jeho diela správnu patinu.
„Ide o precedens. Asi štyridsať rokov tam nevzali do stálej expozície žiadne dielo od umelca, nech bolo akékoľvek. Na jar sa tam opäť vraciam a koncom máj a plánujem ďalšiu výstavu. Veci, aké robím ja, nerobí nikto."
Každý deň chodili do parížskeho ateliéru za Romanom davy umelcov, ktorí obdivovali jeho prácu.
„Takýto umelecký prejav ešte nevideli. Nekopírujem, je to čistá fantázia. Hovoril to aj môj učiteľ Viliam Schiffer," objasňuje. Hoci v rodnom meste svoje diela nevystavuje, jednu sochu nosí v hlave aj pre Trnavu. Zatiaľ podľa jeho slov o ňu záujem nie je, ale verí, že raz ju zhotoví. „Pôjde o najskvostnejšie dielo," nezabudne pripomenúť.