TRNAVA. Mimoriadne obmedzenia, uzatvorený železničný podjazd na Sladovníckej ulici sprevádzajú práce na rekonštrukcii Nitrianskej cesty v Trnave. „V súčasnosti prebiehajú práce na II. úseku druhej etapy, respektíve sa realizuje posledná časť okružnej križovatky v dĺžke 200 metrov," informovala Iveta Fedorová zo Slovenskej správy ciest, realizátora stavby. Časť kruhovej križovatky už motoristi využívajú, z Nitrianskej na Tamaškovičovu ulicu obojsmerne.
Počas tejto etapy sa nevyskytli žiadne problémy, križovatku by mali preto dokončiť v pôvodnom termíne, do polovice novembra. „Stavebné náklady na II. úsek, respektíve vybudovanie okružnej križovatky sa pohybujú okolo 594 tisíc eur," upresnila Fedorová.
Časť kruhovej križovatky je už sprístupnená motoristom.
Po dokončení II. etapy sa začne s treťou. „Po zrealizovaní okružnej križovatky bude nasledovať budovanie Nitrianskej cesty po Priemyselnú ulicu, v celkovej dĺžke 450 metrov. Najprv sa vybuduje pravá strana komunikácie, kde sa nachádza väčšia časť inžinierskych sietí," povedala Fedorová. Po vybudovaní pravej strany sa bude budovať ľavá strana komunikácie.
Platiť budú aj nové dopravné obmedzenia. „Verejná doprava v smere von z mesta pôjde v jednom pruhu. Doprava smerom z diaľnice bude presmerovaná po dočasnej okružnej križovatke na ulicu Mikovíniho, ďalej na Bulharskú a Tamaškovičovu ulicu. Ulica Vlárska bude zaslepená," upresnila Fedorová.
Pohľad na križovatku.
Linky mestskej hromadnej dopravy a vozidlá dopravnej obsluhy smerujúce do priemyselných závodov a do garáží SAD budú môcť prejsť na Priemyselnú ulicu . Dočasné autobusové zastávky vzniknú na Priemyselnej ulici a na Nitrianskej za priemyselnou časťou v smere na diaľnicu. Nitrianska cesta umožňuje dopravné prepojenie mesta na diaľnicu D1 v smere Nitra-Trnava-Senica. Popri ceste v oboch smeroch sa nachádzajú priemyselné areály a židovský cintorín. Cieľom stavby je dosiahnuť zvýšenie priepustnosti cesty, bezpečnosti dopravy i chodcov v priestore križovatiek.