TRNAVA. Fotografie z mestských akcií, investičné zámery či diskusie na rôzne témy. Aj takúto podobu má mesto Trnava na populárnej sociálnej sieti Facebook, ktorú založilo začiatkom júla. Ide pritom o profil, ktorý oficiálne podporila mestská samospráva.
„Vždy sme sa snažili zapojiť do samosprávnych vecí aj mladšiu generáciu. Vieme, že veľká časť ľudí nabehla na túto sociálnu sieť a chceli sme vyskúšať, či sa ľudia pridajú. Nečakali sme, že v takom krátkom období tak urobí toľko ľudí," povedal hovorca mesta Pavol Tomašovič.
Tvrdí, že zo strany mesta nejde o chválenkárstvo. Mesto chce takto vyjsť v ústrety ľuďom, ktorí o aktivity mesta stoja a hľadajú riešenia. „Nechceme skĺzavať do anonymity a planých diskusií," tvrdí hovorca. Profil mesta na sociálnej sieti chcú využiť na to, aby si ľudia vybudovali vzťah k mestu a aby vedeli, čo mladšia generácia považuje za najdôležitejšie. „Je to pre nás jeden z dôležitých zdrojov informácií, ktorý z obyčajných prieskumov a ankiet nikdy nezískame," dodal Tomašovič.