TRNAVA/PIEŠŤANY/VRBOVÉ. Zakladajúcu zmluvu združenia dnes podpísali členovia Trnavský samosprávny kraj (TTSK), mestá Piešťany a Vrbové a obce Krakovany a Trebatice, ktorými železnica prechádza. Podľa predsedu TTSK Tibora Mikuša do úvahy prichádza niekoľko alternatív využitia trate, tú optimálnu spoločne vyberú členovia združenia. Mesto Vrbové sa prikláňa k alternatíve ponechať železnicu a využívať ju ako turistickú atrakciu.
„Podľa nás by bolo lepšie ponechať ju a cyklochodník vybudovať popri nej,“ uviedol primátor Ivan Borovský. Odvolával sa nielen na historickú hodnotu trate a možnosť využitia v cestovnom ruchu, ale aj na jej evakuačnú funkciu. „Zažili sme už situácie, keď v Piešťanoch hrozilo pretrhnutie hrádze a veľké množstvo obyvateľov sa chcelo naraz dostať do Vrbového. Železnica by sa určite dala využiť aj v tomto smere,“ skonštatoval. Za zachovanie železnice bojuje od roku 2007 aj občianske združenie Čango.
Mesto Piešťany a obce Trebatice a Krakovany sú skôr za nahradenie trate cyklochodníkom. „Železničnú trať považujem za zaujímavú aktivitu, ale výhodnejšie je prevádzkovať tu cyklotrasu aj pre lepšiu využiteľnosť napríklad na dochádzanie do práce na bicykli,“ uviedol primátor Piešťan Remo Cicutto.
Poukázal aj na vysoké náklady spojené s prevádzkovaním železnice. Ako dodal Mikuš, na jeseň by mali ukončiť práce na projekte, ktorý ponúkne variantné riešenia. Výsledný projekt chcú financovať s pomocou eurofondov.
Železničnú trať z Piešťan do Vrbového otvorili 27. októbra 1906 na Považskej železnici z Bratislavy do Žiliny. V súvislosti s výstavbou diaľnice D1 si trať vyžiadala v polovici osemdesiatych rokov postavenie železničného nadjazdu s násypmi. Trať nie je využívaná už niekoľko rokov, TTSK má záujem prevziať ju do svojho vlastníctva od súčasného majiteľa Železníc Slovenskej republiky.