TRNAVA. Radnica práve zavŕšila optimalizáciu siete MAD, na základe ktorej zmení počet autobusových liniek a niektorým aj ich doterajšie trasy. Tento krok je jednou z etáp plnenia Generálneho plánu dopravy mesta Trnava, ktorý platí od tohto roka ako záväzný dokument pre všetky druhy dopravy do roku 2030.
Pri optimalizácii MAD vychádzali podľa slov vedúceho odboru dopravy na Mestskom úrade v Trnave Jána Kánika z podrobnej analýzy údajov o pohybe cestujúcich na všetkých autobusových linkách za tri marcové týždne 2009.
"Z nich vyšlo, že niektoré autobusové linky sú v dopravných špičkách preťažené, 90 % všetkých liniek prechádza dvoma dopravne najzaťaženejšími ulicami Trnavy - Hospodárska a Rybníková ul., niektoré linky nie sú vyťažené dostatočne," povedal Kánik pre TASR.
Nová filozofia MAD je postavená na nižšom počte autobusových liniek. Zo 16 sa zníži na 12. Šesť bude ťažiskových a bude spájať najmä štvrte Kopánka a Prednádražie s priemyselnou časťou smerom na Bratislavu, ďalšia zase Modranku so závodmi v smere na Trstín a Záhorie. Všetky pritom prechádzajú stredom mesta.
Ďalších šesť liniek bude podľa vyjadrenia Kánika doplnkových. "Budú križovať hlavné linky v nosných bodoch, ľudia tam budú môcť prestupovať," dodal. Obslužnosť MAD sa však týmito zmenami nezníži, do optimalizácie boli zahrnuté aj niektoré nové trasy.
Novinkou v MAD v Trnave by mal byť zánik harmonogramu v jeho terajšej podobe, fungovať bude intervalová doprava.
"Cestujúci tak budú vedieť, že napríklad ich autobus v špičke chodí každých dvadsať minút," informoval vedúci odboru dopravy.
Dokument, ktorý pre samosprávu pripravila DIC, s. r. o., Bratislava, je podľa jeho slov otvorený, možno doň zaviesť ďalšie zmeny podľa požiadaviek obyvateľov. Nová podoba trnavskej MAD by mala podľa prianí radnice fungovať už o niekoľko mesiacov, realizácia je na SAD Trnava, a. s. Tá sa musí na zmeny pripraviť najmä personálne, nákup nových vozidiel ani ich vyšší počet na tento účel nie je potrebný.