Článok pokračuje pod video reklamou
PIEŠŤANY/VRBOVÉ. Zhruba osem kilometrov dlhá trať by sa napojila na už existujúce cyklochodníky v regióne a pomohla by ďalšiemu rozvoju cestovného ruchu a turistiky.
Mesto Vrbové sa však prikláňa k alternatíve oživenia tejto železničnej trasy. Primátor Ivan Borovský nechce "byť jej hrobárom". "Domnievame sa, že by mohla byť kvalitnou turistickou atrakciou. Generácie spomínajú na tzv. vrbovskú Kaču, lokomotívu, ktorá vozne po našej jednokoľajke ťahala. Inde na Slovensku i vo svete si takéto trate nelikvidujú, ale zachovávajú," povedal pre TASR. Piešťany i priľahlé obce Krakovany a Trebatice sú však za zmenu trate na cyklotrasu. "Nám sa zdá, že na pozemku je dostatok priestoru, aby cyklotrasa mohla viesť popri koľajach," dodal Borovský.
Podmienkou, aby sa záujmové združenie Mikroregión Zelená cesta Piešťany-Vrbové mohlo náplňou železničnej trate zaoberať, je jej získanie do majetku Trnavského samosprávneho kraja (TTSK), ktorý by mal byť jedným zo zakladajúcich členov mikroregiónu. O vstupe TTSK do združenia budú poslanci rozhodovať v stredu 8. júla na zasadnutí pléna.
Trať Piešťany-Vrbové otvorili 27. októbra 1906. Osobná doprava fungovala medzi Piešťanmi a Vrbovým, jej odbočka TrebaticeRakovice slúžila do roku 1951 iba nákladnej doprave, neskôr začali prepravovať cestujúcich aj tam. Táto trať fungovala do roku 1972 a v súčasnosti už neexistuje. Osobnú dopravu na hlavnej trase Piešťany-Vrbové zastavili v roku 1978.