O tom ako dôležité je mať pohodu za volantom nás bude presviedčať autokino. Putovné podujatie patrí medzi podporné aktivity dopravno-osvetového projektu Pohoda za volantom, ktorý má za cieľ znižovať aroganciu a agresivitu šoférov na našich cestách.
TRNAVA. Aj Trnava patrí medzi osem slovenských miest, do ktorých zavíta autokino. Projekt Pohoda za volantom odštartuje v pred hypermarketom Tesco v utorok 16. júna a zotrvá tu do stredy 18. júna. Populárne filmy sa budú premietať vždy o 21.30 a pred začiatkom každého z nich upozornia tvorcova na myšlienku kampane krátkym spotom.
Ľudí nechcú strašiť, ale upozorniť na dobré šoférovanie
Krátky spot má ľudí upozorniť na to, že kaskadérska jazda profesionálnych šoférov vo filme nepatrí do reálneho života. Dodržiavaním piatich elementov pohodového šoférovania, ktorými sú pokoj, rešpekt, múdrosť, trpezlivosť, ohľaduplnos, môže byť jazda omnoho príjemnejšia.
„Ľudí nechceme strašiť. Našim zámerom je vytvoriť pozitívny obraz dobrému šoférovaniu. Svoj efekt má určite aj represia, my však chceme ísť touto cestou," povedal autor projektu Pohoda za volantom, Tomáš Gašpierik z reklamnej agentúry YOUNGS talented crew. „Aj ja som šofér a agresívnych vodičov stretávam na cestách každý deň. Stres je dnes súčasťou každodenného života ľudí a prejavuje sa aj na cestách," povedal ďalej Gašpierik.
Premietnu tri populárne filmy
Počas troch premietacích dní si môžu vodiči pre hypermarketom pozrieť tri komerčne úspešné celovečerné filmy. V ponuke je najnovší film od scenáristov a tvorcov série Scary Movie - Disaster Movie, slovenský film Pokoj v Duši a film Yes man s Jimom Careyom. Vstup do autokina je bezplatný.
Autokino je, rovnako ako ostatné aktivity projektu Pohoda za volantom, otvorené pre všetkých účastníkov cestnej premávky. „Viac ako polovica dopravných nehôd je zapríčinená zlými návykmi šoférovania. Každý deň sledujeme v televízii akrobatické kúsky profesionálnych šoférov, nikto však verejne nepochváli poctivého a rozumného šoféra," povedal z vlasntej skúsenosti Gašpierik. "Skôr sa stávame svedkami situácií, keď vodiči rýchlejšieho automobilu ukazujú pomalším šoférom, ktorí dodržujú predpisy, rôzne rozčúlené a neúctivé gestá," dodal.
Ľudia reagujú na projekt pozitívne
V rámci projektu Pohoda za volantom už autokino navštívilo krajské mestá na východe a západe Slovenska. Tvorcovia sa u ľudí stretli s pozitívnym ohlasom. „Prišlo oveľa viac áut, ako sme čakali. Sme spokojní, pretože náš projekt ľudia nevnímajú len ako komerčný produkt, ale aj ako dopravnú osvetu," hovorí Gašpierik a dodáva, že s podobnými projektmi bude agentúra pokračovať aj naďalej.