TRNAVA/HLOHOVEC. Rekonštrukcia cesty pred vjazdom do Hlohovca nerieši zásadný problém - nebezpečnú križovatku. Tvrdia to vodiči, ktorí každodenne jazdia touto cestou. Autá prichádzajúce z vedľajších ciest v čase dopravnej špičky musia vtrhnúť na hlavnú cestu medzi nepretržitú premávku. Križovatka ciest sa nachádza medzi Leopoldovom, Šulekovom a Hlohovcom.
Poslanec mesta Hlohovec za časť Šulekovo Oliver Pestún od začiatku pôsobeniavo funkcii poslanca neustále upozorňuje na vysokú rizikovosť križovatky. Tento problém niekoľkokrát interpeloval aj na samotnom zastupiteľstve.
"Žiadal som , aby mesto pritlačilo na Trnavský samosprávny kraj a konečne sa začalo so zabezpečením križovatky," povedal Pestún. Hoci Hlohovcu križovatka nepatrí, verí, že aj mesto má určité možnosti, ako zvýšiť jej bezpečnosť.
"Pre chodcov je neustále postrachom. A v čase rannej aj popoludňajšej špičky zase musia vodiči pri odbočovaní riskovať život. Poznám to z vlastnej skúsenosti," vysvetlil. V blízkej dobe by mali osvetliť aspoň časť pri autobusovej zastávke v blízkosti križovatky.
Každodenná preťažená doprava spomalila a skomplikovala aj rekonštrukčné práce. Potvrdila to Eva Pristašová z Komunikačného oddelenia Trnavského samosprávneho kraja (TTSK). Práce však nemohli preložiť na nočné hodiny, kedy je intenzita áut menšia najmä z technologických dôvodov.
"Práce sme museli vykonávať počas denného svetla, aby sme dosiahli požadované parametre asfaltového koberca," informovala Pristašová. Rekonštrukcia celého približne trojkilometrového úseku stála 554 747 € asi 16 712 000 korún).
Cesta zatiaľ ostane vo vlastníctve kraja
O ceste aj s križovatkou dva roky uvažoval jej majiteľ TTSK, že ju prehodnotí na cestu I. triedy a dá do správy Slovenskej správy ciest (SCC). Tá ju však odmietala prevziať, pretože na niektorých miestach bola v zlom stave.
"Požiadali sme o urýchlené zaslanie časového harmonogramu postupu pretriedenia dotknutej cesty a stanovenie termínu komplexného podania návrhu na rezort Ministerstva dopravy, pôšt a elekomunikácií," doplnila Pristašová. Ministerstvo má potom vydať rozhodnutie o zmene na cestu I. triedy.
Pôvodným zámerom SCC bolo zriadiť rýchlostnú cestu z Banskej Bystrice až do Trnavy cez Nitru a Hlohovec. Iveta Fedorová z odboru komunikácie informovala, že v blízkej budúcnosti neplánujú preberať cestné komunikácie. TTSK z týchto dôvodov zatiaľ neuvažuje nad zmenou organizácie dopravy na križovatke Šulekovo - Hlohovec - Leopoldov.