Z pokojnej dediny sa stal dopravný uzol

Stovky kamiónov denne prejdú cez Dolnú Krupú. Dôvodom je obchádzková trasa tranzitnej dopravy, ktorá smeruje priamo cez obec. Cesta je už značne poškodená, plná výtlkov, jám a prepadnutých krajníc. V obci sa často nedodržiava ani povolená 40 km/h.

Predpísanú štyridsiatku v obci viacerí vodiči ignorujú.Predpísanú štyridsiatku v obci viacerí vodiči ignorujú. (Zdroj: PETER BRIŠKA)

Stovky kamiónov denne prejdú cez Dolnú Krupú. Dôvodom je obchádzková trasa tranzitnej dopravy, ktorá smeruje priamo cez obec. Cesta je už značne poškodená, plná výtlkov, jám a prepadnutých krajníc. V obci sa často nedodržiava ani povolená 40 km/h. Ohrození sú tak vodiči i obyvatelia obce.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

DOLNÁ KRUPÁ/TRNAVA. Výstavba okružnej križovatky na Trstínskej ceste spôsobila odklonenie tranzitnej dopravy smerujúcej do Čiech. Obchádzková trasa pre kamióny bola vytýčená ešte minulý rok. Od polovice marca vedie po cestách II. a III. triedy, cez obce Dolná a Horná Krupá smerom na Trstín.

SkryťVypnúť reklamu

„Boli sme postavení pred hotovú vec. Iba nám oznámili, že cez obec bude viesť obchádzková trasa. My sme to museli akceptovať," potvrdil Teofil Mihalovič, starosta Dolnej Krupej.

jedna.jpgf

Cesty začínajú poddávať

Zaťaženie „dedinských" ciest je neúnosné, na viacerých miestach sú už značne poškodené. Vozovka jednoducho nebola stavaná na takú záťaž, akú predstavuje kamiónová doprava.

Cesta z Trnavy po časť Potôčky je ešte v poriadku. Prepadnuté krajnice, kvôli ktorým majú dva protiidúce kamióny problém sa obísť, začínajú až odtiaľ, smerom na Dolnú Krupú. Cesta sa od tohto miesta začína pomaly, ale isto rozpadávať.

„Odklon nákladnej dopravy cez Dolnú a Hornú Krupú so sebou priniesol aj zvýšený nárast intenzity premávky na tomto úseku. Z toho vyplýva neustále zhoršovanie jeho technického stavu, ktorý priebežne monitorujeme," povedala Eva Pristašová z oddelenia komunikácie TTSK.

SkryťVypnúť reklamu

Problémy spôsobujú najmä uponáhľaní šoféri kamiónov

Podľa slov starostu, sa celá obchádzková trasa dala riešiť aj inak. Z hľadiska bezpečnosti vraj nejde o príliš šťastnú voľbu. Najmä kvôli bezohľadným vodičom kamiónov, ktorí nerešpektujú predpísanú štyridsiatku v obci. „Už sa nám stalo, že sa nákladiak prevrátil v obci do priekopy. Šťastie, že v danom momente na inkriminovanom mieste nikto nebol," dodal Mihalovič.

„Situácie je taká aká je. V dedine už nie je taký pokoj ako voľakedy. Namiesto toho stovky kamiónov denne, čo sa ešte dá ako tak vydržať. Oveľa horšie je, že vôbec nedodržiavajú maximálnu povolenú rýchlosť a cez dedinu sa často iba preženú," prezradila Eva (28) z Dolnej Krupej. Starosta obce už dávnejšie oslovil policajtov z Dopravného inšpektorátu, aby zvýšili kontrolu tohto úseku.

SkryťVypnúť reklamu

Rýchlosť na obchádzke vraj merajú pravidelne

„Od 16. marca vykonala polícia v spomínanom úseku 13 meraní rýchlosti a odhalila okolo 50 priestupkov. Rýchlosť tu meriame pravidelne, podľa možností a situácie v celom okrese. Polícia celý úsek obchádzky neustále monitoruje jednak preto, aby sme vedeli problémy operatívne riešiť a tiež preto, aby sme pôsobili preventívne," informovala krajská policajná hovorkyňa Martina Kredatusová.

Od spustenia obchádzky, došlo na tomto úseku k trom dopravným nehodám. Pri tej najvážnejšej, spred dvoch týždňov, prišli o život traja ľudia.

dvas.jpg

Ľuďom to prekáža, ale chápu to

Viacerí obyvatelia Dolnej Krupej nám potvrdili, že dopravná situácia je síce neúnosná, ale chápu to. Je to vraj potrebné. Miroslav (31) z Dolnej Krupej dochádza za prácou do Trnavy. Každý deň cestuje vlastným autom.

„Je to o solidarite na cestách. Denne stretávam nedočkavých šoférov, ktorí predbiehajú aj napriek tomu, že to nie je práve bezpečné. Všetko by bolo v poriadku, ak by za volantom panovala väčšia ohľaduplnosť a disciplinovanosť. A medzi vodičmi kamiónov dvojnásobne," uzavrel Miroslav. Aj polícia apeluje na motoristov, aby jazdili v tomto úseku opatrne a boli k sebe ohľaduplní.

Všetko sa skončí s odovzdaním križovatky na Trstínskej

Podľa pôvodného plánu by mala obchádzka trvať do konca augusta. Presne dovtedy by mali odovzdať križovatku do užívania. Investor stavby, ktorým je mesto Trnava, však na viacerých rokovaniach potvrdil, že k jej dokončeniu dôjde o čosi skôr.

Presný termín zatiaľ nie je známy. „Snahou mesta je danú križovatku čo najskôr dokončiť. Keď sa odovzdá do užívania, trasa pre kamiónovú dopravu bude viesť práve po nej," povedal Pavol Tomašovič, hovorca mesta.

Rozbitú obchádzkovú trasu by mal dať do poriadku TTSK. „Stav poškodenia vozovky si s najväčšou pravdepodobnosťou na viacerých úsekoch vyžiada kompletnú rekonštrukciu, na ktorú bude nutné vyčleniť zo strany TTSK potrebné finančné prostriedky. Ich výška bude známa až po dôkladnom zhodnotení technického stavu predmetnej cesty po ukončení obchádzkovej trasy," uzavrela Pristašová.

S rekonštrukciou by mali začať na jeseň.

Autor: pb

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 8 132
  2. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 734
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 616
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 602
  5. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 586
  6. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 3 049
  7. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 909
  8. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 227
  1. Miroslav Daniš: Historický úspech súdruha precedu
  2. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia
  3. Naďa Serafínová: Kto je Sulíkov syn a prečo obťažuje ľudí.
  4. Ivan Čáni: Dokáže NR SR prijať uznesenie odsudzujúce cestu Roberta Fica do Moskvy?
  5. Júlia Piraňa Mikolášiková: Nazvali po ňom policajnú akciu, viac ako 20 rokov pôsobil v zločineckej skupine, priznal sa k násilným činom. Ostal bez trestu
  6. Zuza Fialová: Prečo potrebujeme prepísať históriu
  7. Štefan Šturdzík: Igor v Kyjeve.
  8. Viktor Pamula: Tvorí sa nová Európa
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 597
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 24 012
  3. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 608
  4. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 096
  5. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 10 033
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 8 491
  7. Ján Chomík: Liek na nespavosť 8 057
  8. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 6 986
  1. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  2. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  3. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  4. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
  5. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
  6. Tupou Ceruzou: Dobre bude
  7. Post Bellum SK: Hlasy pamätníkov: Nedopusťme návrat vojny!
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Miroslav Daniš: Historický úspech súdruha precedu
  2. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia
  3. Naďa Serafínová: Kto je Sulíkov syn a prečo obťažuje ľudí.
  4. Ivan Čáni: Dokáže NR SR prijať uznesenie odsudzujúce cestu Roberta Fica do Moskvy?
  5. Júlia Piraňa Mikolášiková: Nazvali po ňom policajnú akciu, viac ako 20 rokov pôsobil v zločineckej skupine, priznal sa k násilným činom. Ostal bez trestu
  6. Zuza Fialová: Prečo potrebujeme prepísať históriu
  7. Štefan Šturdzík: Igor v Kyjeve.
  8. Viktor Pamula: Tvorí sa nová Európa
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 597
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 24 012
  3. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 608
  4. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 096
  5. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 10 033
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 8 491
  7. Ján Chomík: Liek na nespavosť 8 057
  8. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 6 986
  1. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  2. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  3. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  4. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
  5. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
  6. Tupou Ceruzou: Dobre bude
  7. Post Bellum SK: Hlasy pamätníkov: Nedopusťme návrat vojny!
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu