Kanceláriu prvého kontaktu na Mestskom úrade v Trnave by mali ešte tento rok zrekonštruovať, dôvodom sú stiesnené podmienky pre klientov i zamestnancov.
TRNAVA. „Kanceláriu chceme rozšíriť do vedľajšej miestnosti. Umiestnime sem tiež stolíky na prípravu materiálov, aj regály s tlačivami a propagačnými materiálmi mesta,“ uviedla prednostka mestského úradu Hana Dienerová. Návštevníci by mali zmeny pocítiť vo väčšom pohodlí a súkromí pri vybavovaní svojej agendy, ale aj vo zvýšenom počte okienok. Zamestnanci KPK zase budú mať zázemie, ktoré im v súčasnosti chýba. V mestskom rozpočte je na rekonštrukciu vyčlenených približne 150-tisíc eur a mala by sa robiť za plnej prevádzky kancelárie.
Trnava zriadila KPK ako jedno z prvých miest na Slovensku v roku 2003. „Odvtedy sa kompetencie miest výrazne zvýšili, preto si súčasná podoba kancelárie vyžaduje zmeny,“ uviedla Dienerová. O jej rozšírenie sa usilujú už tretí rok, pričom pôvodne veľkorysý projekt pre finančnú náročnosť oklieštili. Ani teraz však nie je isté, či projekt v rozpočte po aktualizáciách ostane.
Kancelária prvého kontaktu má šesť pracovísk, kde si klienti môžu vybaviť všetky záležitosti bez toho, aby priamo navštívili oddelenia mestského úradu. Denne ju navštívi v priemere 700 klientov. Okrem podateľne sú tu pracoviská odborov dopravy a komunálnych služieb, ekonomického odboru, územného rozvoja a koncepcií, poskytovanie informácií a osvedčovanie listín a podpisov. Výhodou KPK je, že je otvorená aj mimo stránkových hodín mestského úradu.