TRNAVA.Východiskom celej rekonštrukcie je získanie časti finančných prostriedkov z Ministerstva hospodárstva, alebo Ministerstva výstavby a regionálneho rozvoja. V rámci tohto, už vypracovaného projektu, prispeje dvoma tretinami príslušné ministerstvo a jednu tretinu zabezpečí mesto. Predbežné odhady rátajú s celkovými nákladmi vo výške 3,3 milióna € (100 miliónov korún).
Pešia zóna nie je prioritou mesta
„Ak uprednostníme rekonštrukciu z vlastných zdrojov, museli by sme dočasne pozastaviť rozbehnuté projekty v oblasti dopravy či školstva. Tie však považujeme za oveľa dôležitejšie ako prestavbu pešej zóny. Všetko závisí od peňazí z eurofondov," uviedol Pavol Tomašovič, hovorca mesta. Ak požadované financie mesto dostane, s rekonštrukciou sa začne ihneď.
Súčasná podoba pešej zóny.
„V súčasnosti sú pre nás primárne projekty tie, ktoré riešia dopravu a školstvo v našom meste. Ide o budovanie, respektíve rekonštrukciu dôležitých dopravných ťahov, aby bola zabezpečená plynulosť premávky. V oblasti školstva nás čaká zatepľovanie viacerých školských budov, ako aj zlepšenie ich technickej vybavenosti. To sú pre nás momentálne najväčšie priority," dodal Tomašovič.
Zónu plánujú predĺžiť až k cukrovaru
Nová pešia zóna by začínala pri kostole Sv. Heleny, neďaleko Evanjelického domu, pokračovala cez Hlavnú ulicu a Štefánikovu ulicu a končila by až pri cukrovare. Tam by sa napojila na nové obchodno-historické centrum, ktoré má vyrásť na mieste pôvodného cukrovaru.
Projekt prestavby tohto závodu však narazil na následky krízy, preto sa jeho úprava odložila na neurčito.
Takto by mala vypadať pešia zóna po rekonštrukcii.
Ak mesto získa peniaze, prvá etapa rekonštrukcie pešej zóny sa dotkne centra, od mestskej veže po radnicu, vrátane humanizácie priestoru pred trnavským divadlom.
O cyklotrase na pešej neuvažujú
Nová pešia zóna bude určená predovšetkým pre chodcov. Dôvod je prostý. Ide o oddychovú zónu, preto akákoľvek doprava, vrátane bicyklovej, bude vedená mimo tejto zóny. „Plánujeme tu zaviesť pravidelnú linku pojazdného vláčika, podobne ako v Piešťanoch. Premával by výlučne po zrekonštruovanej a predĺženej pešej zóne, najmä počas leta," informoval Peter Purdeš z mestského úradu v Trnave. Slúžil by predovšetkým pre návštevníkov mesta.