TRNAVA. Kamióny tak budú do konca augusta, kedy má byť výstavba ukončená, prechádzať cez obce Dolná a Horná Krupá. Obyvatelia ani starostovia obcí s tým nesúhlasia, sú však bezmocní.
Cesta je podľa nich v zlom technickom stave a obávajú sa o bezpečnosť obyvateľov. „Ľudia permanentne protestujú a interpelujú ma, prečo musí byť doprava odklonená práve cez našu obec. Cesta je neudržiavaná, sú tam výtlky, navyše po technickej stránke je príliš úzka pre tranzitnú dopravu a sú tam deväťdesiatstupňové zákruty,“ uviedol pre agentúru SITA starosta Dolnej Krupej Teofil Mihalovič.
Cestu tretej triedy širokú šesť metrov v nasledujúcich mesiacoch čaká oprava kanalizácie. Podobný názor má aj starosta Hornej Krupej Ján Gažo. Tvrdí, že premávku odklonili bez ich súhlasu a nezabezpečili bezpečnostné opatrenia. „Mala by tam byť štyridsiatka a prechody pre chodcov,“ upozornil.
Podľa prednostu Krajského úradu pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie v Trnave Rudolfa Kormútha je takýto odklon dopravy optimálnym a v podstate jediným možným riešením.
„Táto obchádzková trasa je najkratšia, má približne 22 kilometrov, a umožňuje napojiť sa na novovybudovanú prvú etapu severného obchvatu mesta,“ uviedol.
Rekonštrukcia cesty cez obce Dolná a Horná Krupá je podľa neho naplánovaná na jeseň, až po dokončení výstavby okružnej križovatky. Situácia v dotknutých obciach však podľa neho nebude taká kritická, aby si vyžiadala zníženie najvyššej povolenej rýchlosti. „Očakávame nárast dopravy v obci, nie však enormný,“ dodal.
Investorom výstavby dvojpruhovej okružnej križovatky je mesto Trnava, ktoré ju považuje za jednu z prioritných investícií v tomto roku. Náklady na jej výstavbu sú približne 2,3 milióna eur.