PIEŠŤANY. Most je dopravnou tepnou medzi Piešťanmi a obcami na ľavej strane rieky Váh. Podľa posledných meraní jeho únavová životnosť je pri súčasnej intenzite dopravy približne tri roky. To znamená, že v roku 2012 vylúčia z mosta všetku ťažkú nákladnú dopravu.
Už teraz je obmedzená na hmotnosť 23 ton, pričom mostom môže pre úzku cestu prejsť iba jedno nákladné vozidlo. Všetky autá môžu prechádzať rýchlosťou 40 kilometrov za hodinu.
Vlastníkom Krajinského mostu je od roku 2004 Trnavský samosprávny kraj (TTSK). Cesta pre autá je široká iba niečo vyše 5 metrov a nevyhovuje súčasným parametrom bezpečnej dopravy.
„Rekonštrukcii mosta bráni jeho samotná konštrukcia. Preto je nutné pristúpiť k vybudovaniu nového mosta," povedala Eva Pristašová z komunikačného oddelenia TTSK. Nové premostenie bude zahrnuté v technickej štúdii južného obchvatu Piešťan.
„Južné premostenie by malo byť projektovo ukončené do konca tohto roku, až potom budeme vedieť, kadiaľ pôjde napojenie," povedal primátor mesta Piešťany Remo Cicutto. Podľa neho je však ešte veľmi predčasné hovoriť o termínoch vybudovania obchvatu. „To je mimo možností mesta," doplnil.
V minulom roku vyčlenil TTSK na dopracovanie pôvodnej technickej štúdie asi 66 000 € (2 milióny korún). V súčasnosti už prebieha verejné obstarávanie na spracovanie technickej štúdie a zámeru Technická štúdia - Južný obchvat.
„Sme si vedomí nevyhovujúceho stavu Krajinského mosta, ale vzhľadom k finančnej náročnosti stavby mosta nie je možné zabezpečiť financovanie len z rozpočtu TTSK," skonštatovala Pristašová.
Peniaze pre túto investíciu sa pokúsia získať aj zo štátneho rozpočtu. Najbližšie premostenie cez Váh sa nachádza v Hornej Strede a v Hlohovci.