dsať rokov.
TRNAVA. Proti vybudovaniu jedného z úsekov južného obchvatu sa postavila časť obyvateľov Modranky, z ulíc Jabloňová a Lúčna. Protestujú voči navrhovanej podobe nového napojenia Modranky, ktoré zvýši počet áut v ich štvrti. Nová spojka by mala viesť cez Lúčnu ulicu, pokračovať cez pole, a napojiť by sa mala na Bulharskú ulicu v Trnave.
„Mesto Trnava obdržalo dňa 5. februára petíciu obyvateľov ulíc Jabloňová a Lúčna v Modranke proti pripojeniu dopravnej komunikácie z Bulharskej ulice na Jabloňovú ulicu," povedala Iveta Miterková z mestského odboru stavebného a životného prostredia.
O trase spojovacej cesty vedeli včas
„Už v minulosti, keď v tejto lokalite vznikali nové rodinné domy, stavebné povolenia sa udeľovali s podmienkou, že po súčasnej Jabloňovej ulici povedie spojovacia cesta," skonštatoval Pavol Tomašovič, hovorca mesta Trnava. Trasa južného obchvatu a priestorové usporiadanie navrhovaných stavieb je teda v súlade s platným Územným plánom mesta Trnava a jeho zmenami a doplnkami, aktualizovaným v septembri 2004. Zástupca petičného výboru, Ján Uhlík, uviedol pre TASR, že využijú všetky dostupné možnosti, aby realizácii pripojenia zabránili.
Cez toto pole by mala viesť nová cesta, ktorá by spojila Trnavu s Modrankou.
Na novú spojnicu s Trnavou čakajú takmer 30 rokov
„Je to nonsens. Plány na vybudovanie novej prístupovej cesty medzi Trnavou a Modrankou vznikli ešte v osemdesiatych rokoch. Nikdy sa však nerealizovali. V súčasnosti je tá možnosť, no niekto sa to snaží zbrzdiť," potvrdila Agnesa Petková, poslankyňa mestského zastupiteľstva za MČ Modranka. Nové prepojenie s Trnavou by odľahčilo dopravu najmä na kritickej, Hraničnej ulici, ktorá je už niekoľko rokov preťažená.
Aj ľudia z Hraničnej spisovali v minulosti petíciu
Obyvatelia Hraničnej ulice v Modranke spísali približne pred troma rokmi petíciu na dosiahnutie komplexnej opravy tejto miestnej komunikácie- rozšírenie cesty a následné vytvorenie jednosmernej ulice. Zmeny sa však dodnes nedočkali. Nie je tu ani jednosmerka či širšia vozovka, dokonca ani nový asfalt. Iba rozbitá „betónka". „Je to problém, ktorý pretrváva dlhodobo. Plány na prestavbu, obnovu Hraničnej ulice pochádzajú ešte spred roku 1989," uviedla Petková. Nová spojnica s Trnavou by Hraničnú ulicu odľahčila.
Jabloňová ulica v Modranke.
„Je to jedna veľká katastrofa. Prehustená premávka narušila statiku našich domov, ľudia majú popraskané steny a nikto z mesta to nerieši. Predovšetkým ide o neustály hluk z ulice, vďaka ktorému sa v celom dome otriasa zariadenie. Rovnako aj rozvírený prach, kvôli ktorému nemôžem otvoriť okná smerom na ulicu. Je to tu jednoznačne preťažené. Vybudovanie novej prístupovej cesty by našej ulici i celej Modranke veľmi pomohlo. Preto nechápem, že je niekto proti," prezradila Mária Hrašnová, obyvateľka Hraničnej ulice.