vrte urobilo prejazdnú, so zvýšenou frekvenciou nákladnej dopravy.
TRNAVA. Modrančania z ulíc Jabloňová a Lúčna spísali petíciu. Sú však pripravení robiť aj ďalšie kroky. "Využijeme všetky dostupné možnosti," povedal dnes na verejnom prerokovaní projektu južného obchvatu zástupca petičného výboru Ján Uhlík. Dodal, že pri kúpe pozemkov pre rodinné domy nemali informácie, že sa pripravuje výstavbu takejto komunikácie a ani spracovateľ dokumentácie obchvatu neprorokoval s nimi všetky možné varianty dopravného napojenia MČ.
Modrančania poukazujú na skutočnosť, že komunikácia na ich uliciach nie je prispôsobená vyššej záťaži a reálne hrozí postupná devastácia nových domov. "Teraz to je lokalita s povolenou rýchlosťou 20 km/hodinu, potom by to mala byť hlavná dopravná tepna MČ," informoval Uhlík. Za petičný výbor predložil zástupcom investora-Slovenskej správe ciest(SSC)i zástupcom Metského úradu (MsÚ)v Trnave alternatívne riešenie napojenia.
Alternatíva by stavbu predražila
Toto riešenie by využilo Sereďskú cestu, ktorá je teraz nosnou komunikáciou v Modranke. "Táto alternatíva by stavbu predražila, lebo počíta s jednou komunikáciou navyše," uviedla Dana Neckárová zo SSC. Dodala, že SSC chápala zadanie mesta na novú spojnicu s MČ hlavne ako "službu" občanom MČ. "Ak voči tomu oni sami protestujú, je najľahšie odstúpiť od tohoto zámeru," povedala. Podľa Jána Kánika z odboru dopravy MsÚ v Trnave by však toto riešenie nieslo so sebou dôsledok, že Modrančania by mali iba jedno napojenie na Trnavu. "Cez rýchlostnú cestu R1, ktorá je spoplatnená a nie je možné na nej jazda na bicykloch. Je potrebné hľadať konsenzus," povedal.
Doprave v krajskom meste by mal pomôcť južný obchvat. Obyvateľom Modranky sa jeho navrhovaná podoba nepáči.
Južný obchvat má odbremeniť dopravu
Podľa Jána Kánika projekt južného obchvatu totiž počíta aj so zrušením terajšieho napojenia MČ práve cez Sereďskú ulicu. Južný cestný obchvat Trnavy má odbremeniť dopravu v meste v smere na diaľnicu D1 do Bratislavy a rýchlostnú cestu R1 do Nitry. Jeho projektovú dokumentáciu dalo vypracovať mesto Trnava na vlastné náklady za 66.300 eur (2 milióny Sk) v snahe urýchliť realizáciu a jeho napojenie na už rozostavaný severný obchvat, smerovaný na Záhorie a do Čiech. Má mať dĺžku 2,6 kilometra.
Námietky obyvateľov Modranky môžu celý proces prípravy a samotnej výstavby zpomaliť, pretože podľa Uhlíka sú pripravení obrátiť sa aj na súd. "Určite sa odvoláme, " uzavrel Uhlík. Pôvodný termín začatia výstavby bol určený na rok 2011.