Z nevyhovujúcich ciest v úseku Trnava - Hlohovec - Nitra by mali byť cesty prvej triedy. Do svojej koncepcie to zahrnula Slovenská správa ciest, ktorá pripravuje rýchlostnú cestu v úseku Tnava - Hlohovec - Nitra.
HLOHOVEC. Cestu druhej triedy v smere od Trakovíc do Hlohovca už druhý rok pretrieďujú na cestu prvej triedy. Jej súčasťou je aj šulekovská križovatka, ktorá si v polovici augusta minulého roku vyžiadala smrť 26-ročného muža. Tragédií i vážnych dopravných nehôd sa tu však stalo oveľa viacej.
Vodiči považujú za kritické najmä odbáčanie doľava. „Problémy spôsobuje aj preťažená doprava v smere do Hlohovca, počas špičky kolóny siahajú až po železničný nadjazd," povedal vodič.
Na neriešenie kolíznej dopravy upozorňujú neustále vodiči. So žiadnym plánom ani projektom na zvýšenie nebezpečnej križovatky však Trnavský samosprávny kraj, ktorý je terajším vlastníkom cesty nepočíta. Slovenská správa ciest, ktorá prišla s iniciatívou na pretriedenie cesty a jej zaradením do siete ciest I. triedy zatiaľ k tomuto kroku nepristúpila.
Cesty správa ciest neprevezme
„Jedným z dôvodov , pre ktorý sme nepristúpili k pretriedeniu a prevzatiu určených ciest II. a III. triedy späť z majetku vyššieho územného celku je nevyhovujúci až katastrofálny technicko-stavebný stav predmetných ciest," uviedla hovorkyňa Slovenskej správy ciest Iveta Fedorová. Podľa nej SSC nemá dostatok finančných prostriedkov na ich rekonštrukciu.
„Formálny prevod takýchto ciest na cestu I. triedy nič nerieši," dodala. V novembri 2008 padlo rozhodnutie o tom, aby SSC naštudovala novú trasu cesty od hraníc s Maďarskou republikou cez Komárno - Nové Z8mky, Nitru a Hlohovec s priamym napojením na diaľnicu D1.
„Je zrejmé, že nová trasa pôjde v prípade Hlohovca jeho obchvatom. Preto je nekoncepčné za tejto situácie pristúpiť k unáhlenému pretriedeniu cesty a po vybudovaní nového cestného ťahy opätovne k jej vráteniu," skonštatovala Fedorová.
Preto SSC bude v prípade Hlohovca postupovať až po doriešení celkovej koncepcie cestnej siete v úseku cesty II/513.