Podľa prieskumov spoločnosti GfK Slovakia, väčšina Slovákov využila januárové výpredaje na výhodné nákupy. Pozitívny vzťah k zníženým cenám majú aj obyvatelia Trnavy.
TRNAVA. Povianočné zľavy lákajú každoročne do obchodov množstvo Slovákov. Vidina výhodného nákupu v januárovom výpredaji pritiahla tento rok podľa spoločnosti GfK Slovakia do obchodov až 72 percent populácie.
Podľa prieskumu je pre kupujúcich najdôležitejšia cena výrobku, po nej nasleduje kvalita a až na poslednom mieste je potreba vlastniť daný výrobok.
Prieskum potvrdil aj to, že nákupy vo výpredajoch sú takmer v tridsiatich percentách impulzívne a že ľudia nakúpia aj to, čo by si za iných okolností nedopriali.
Opýtaní Trnavčania nakupovali prevažne oblečenie a obuv. „Mám rada výpredaje, ale často nakúpim aj to, čo nepotrebujem. Tento rok som si kúpila nové čižmy za veľmi výhodnú cenu. Vždy sa po nákupoch doma teším z toho, čo mám nové," hovorí Marta Košická.
Oblečenie si kúpila aj Klaudia Lukáčová, aj keď na výpredaje vyslovene nečakala. „Väčšinou nemám vytypované čo si idem kúpiť. Nakupujem to, čo mi padne do oka," povedala.
Do obchodov sa ešte len chystá Alena Adamčíková, ktorej choroba prekazila využitie najvýhodnejších zliav. Naopak, nad nákupmi ani neuvažuje manželský pár v strednom veku. „Nemáme na to peniaze," zhodli sa.
Podľa prieskumov agentúry ľudia najviac nakupujú značkový tovar, väčšina z nich vo výpredajoch minula, alebo plánuje minúť do 100 eur.