Diaľnica pri Trnave sa rozšíri

Diaľnica D1 v úseku Trnava-Senec by mala mať po roku 2012 o dva jazdné pruhy viac ako teraz a jej celková šírka sa zmení z dnešných 26,5 metra na 32,5 metra.

(Zdroj: Ilustračné - SME - Pavol Funtál)

Trnava 13. augusta (TASR) - Podľa prognóz prejde v tom čase úsekom zhruba 62 tisíc automobilov za 24 hodín, čo je takmer o 20 tisíc viac ako v roku 2005.

Zvýšenie komfortu cestovania rozšírením na šesť jazdných pruhov vyjde na tomto úseku Národnú diaľničnú spoločnosť a.s. na najmenej 4,78 miliardy Sk a stavať by sa malo začať po roku 2010. Dnes sa v Trnave uskutočnilo verejné prerokovanie zámeru rozšírenia diaľničného úseku, ktoré bolo zároveň aj prerokovaním hodnotenia správy o dopade na životné prostredie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

NDS bude stavbu realizovať na svojich pozemkoch a len v ojedinelých prípadoch, akými budú nové križovatky, chce pristúpiť k vykupovaniu pozemkov od iných vlastníkov. Najťažším, podľa vyjadrenia vedúcej oddelenia predinvestičnej prípravy NDS Daniely Pyszkovej, bude priebežné obmedzovanie dopravy.

"Predpokladáme, že bude odstavený jeden pás diaľnice, ktorý sa bude prebudovávať a druhý bude slúžiť pre dopravu. Podmienkou je, aby boli vždy zachované štyri jazdné pruhy, to znamená, po dva v každom smere, i keď budú mať znížené parametre a bude obmedzená rýchlosť," povedala Pyszková.

Hlavný cieľom rozšírenia 22 kilometrov dlhého úseku vyťaženej D1, ktorá bola uvedená do prevádzky v roku 1978, je zvýšenie kapacity, dopravnej rýchlosti, obslužnosti územia a bezpečnosti dopravy. Zároveň pôjde o nahradenie pôvodnej asfaltobetónovej konštrukcie vozovky novou cementobetónovou a vybudovanie prakticky neexistujúceho moderného informačného systému.

SkryťVypnúť reklamu

Okrem jedného jazdného pruhu navyše v obidvoch smeroch by malo pribudnúť aj viacero nových diaľničných križovatiek-pri výjazdoch na Blatné, Voderady a Trnavu.

Stavba sa dotkne okresov Trnava a Senec a zasiahne do katastrálych území obcí Blatné, Igram, Čataj, Cífer, Pác, Slovenská Nová Ves, Zeleneč, Senec a Trnava-Modranka. Realizácia rozsiahlej stavby podľa zámeru bude rozdelená do viacerých etáp, ktorých upresnenie bude výsledkom ďalších analýz a prípravy realizácie stavby z hľadiska jej financovania.

Odstránená by mala byť zeleň v stredom páse, ktorá je riziková pre pracovníkov údržby i účastníkov dopravy. Na niektorých úsekoch, napríklad pri odpočívadle Zeleneč, pribudnú 4 a 4,5 metra vysoké hlukové clony. So značným zásahom sa počíta najmä do existujúcej zelene na svahoch a do svahov samotných. Tam bude zlikvidovaná zeleň nahradená novou výsadbou.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Trnava

Komerčné články

  1. Mladým sa nič nechce? Rodičia často netušia, ako deti na sebe pracujú
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 15 336
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 446
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 3 558
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 547
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 944
  6. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 2 757
  7. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 472
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 446
  1. Ivan Mlynár: Jedenáste prikázanie Úradu inšpekčnej služby, vznes obvinenie “Čurillovcovi“.
  2. Anton Kaiser: Spievaj, že si spievaj...
  3. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda
  4. Štefan Šturdzík: Rudo narazil a musí platiť.
  5. Jozef Huljak: Peru sa rozhodlo nakúpiť 24 nových bojových lietadiel Gripen E za 3,5 miliardy dolárov – modernizácia alebo nevyhnutnosť?
  6. Erika Telekyová : Talianska letná romanca ako od Pilcherovej
  7. Martin Fronk: Kálmán Mikszáth: Slovenský Palócz, čo vedel písať lepšie než kráľ rozprávať
  8. Otilia Horrocks: Ticho, ktoré bolí viac než zákaz
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 510
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 20 155
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 461
  4. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 127
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 805
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 683
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 667
  8. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 581
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ivan Mlynár: Jedenáste prikázanie Úradu inšpekčnej služby, vznes obvinenie “Čurillovcovi“.
  2. Anton Kaiser: Spievaj, že si spievaj...
  3. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda
  4. Štefan Šturdzík: Rudo narazil a musí platiť.
  5. Jozef Huljak: Peru sa rozhodlo nakúpiť 24 nových bojových lietadiel Gripen E za 3,5 miliardy dolárov – modernizácia alebo nevyhnutnosť?
  6. Erika Telekyová : Talianska letná romanca ako od Pilcherovej
  7. Martin Fronk: Kálmán Mikszáth: Slovenský Palócz, čo vedel písať lepšie než kráľ rozprávať
  8. Otilia Horrocks: Ticho, ktoré bolí viac než zákaz
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 510
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 20 155
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 461
  4. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 127
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 805
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 683
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 667
  8. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 581
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu