Podľa Jána Kánika z Odboru územného rozvoja a koncepcií Msú v Trnave má prvá etapa obchvatu skôr historický význam. „Jeho smerové vedenie zakotvuje územný plán mesta ešte pred 34 rokov.
Už vtedy bolo jeho vybudovanie nevyhnutné,“ uviedol Ján Kánik. V rámci prvej etapy vznikol 1,7 kilometra dlhý úsek, ktorého súčasťou je 79 metrový most. Na moste sa nachádza protihluková stena. Vybudovanie prvej etapy obchvatu vyšlo investora projektu, ktorým je Slovenská správa ciest 440 miliónov korún(14,6 milióna eur).
Severný obchvat odľahčí Trstínsku a Rybníkovu ulicu
Prvá časť severného obchvatu odľahčeniu dopravy v meste intenzívnejšie nedopomôže. „Určité odbremenenie očakávame na Špačinskej ceste, kadiaľ prechádzajú vozidla z okolitých obcí Jaslovské Bohunice, Špačince a Malženice smerujúce na diaľnicu D1,“ uviedol ďalej Ján Kánik. K celkovému dobudovaniu severného obchvatu sú potrebné ďalšie dve etapy. Tie budú po finančnej aj stavebnej stránke náročnejšie. „Ich súčasťou je mimoúrovňová križovatka s Trstínskou cestou, mimoúrovňové križovanie železničnej trate Trnava – Kúty a tiež prepojenie s Chovateľskou ulicou,“ informoval Kánik. Kompletný severný obchvat, bude dlhý 4,5 kilometra a jeho ukončenie sa predpokladá na rok 2011.
Dopomôže najmä k odbremeneniu Trstínskej cesty v smere diaľnica D1 – Česká republika a kritickej Rybníkovej ulice. „Treba však dodať, že ani dobudovanie severného obchvatu nevyrieši všetky dopravné problémy mesta. Jeho realizácia je nevyhnutnou podmienkou,“ dodal na záver Kánik. DARINA KVETANOVÁ