Prioritou Generálneho dopravného plánu je odklonenie tranzitnej dopravy od obytných zón pomocou vybudovania obchvatu. „Východná, severná a južná časť obchvatu by mali byť uvedené do prevádzky do roku 2012. Diaľnica sa tak prepojí s Trstínskou cestou a dôjde k odľahčeniu kritickej Rybníkovej ulice,“ uviedla Tatiana Blanárová z firmy HBH projekt, ktorá GDP spracováva.
Obchvat by mali spojazdniť do roku 2030
Západná časť obchvatu pôvodne v územnom pláne nebola, ukázala sa však ako potrebná investícia.
„Realizovať by sme ju chceli od roku 2020. S kompletným vybudovaním obchvatu počítame do roku 2030. Generálny dopravný plán by tak slúžil ako podklad pre nový územný plán Trnavy,“ uviedla ďalej Tatiana Blanárová.
Počas špičiek chcú zhustiť počet liniek MHD
Realizáciou GDP by tiež malo dôjsť k spriehľadneniu MHD. „V čase dopravnej špičky chceme intervaly autobusov zhustiť a poskytnúť cestujúcim aspoň jeden prestup na rôzne smery, nie len v rámci mestskej, ale tiež prímestskej dopravy,“ informovala Blanárová. Študentom prichádzajúcim do krajského mesta budú slúžiť dve nové školské linky vychádzajúce zo železničnej a autobusovej stanice. „Ďalšou novinkou bude bezplatná linka určená starším obyvateľom, či turistom, ktorá by mala prechádzať cez mestskú zónu až k cukrovaru. (DK)