O vybudovaní náhradného prejazdu a prístupovej cesty do Hlohovca diskutovali minulý štvrtok poslanci hlohoveckého zastupiteľstva. „Ak by vznikla havária, nečakaná situácia, ostali by sme odrezaní od sveta. Preto musíme vytvoriť krízový plán, aby sa predišlo problémom, ktoré vznikli pri oprave priecestia,“ uviedol poslanec Kuruc.
Sťažovali sa na nedostatočnú informovanosť
Obyvatelia Novej štvrte, ktorá po uzavretí priecestia ostala bez možnosti prístupu sa sťažovali na nízku informovanosť zo strany mesta. Obvodný úrad pre cestnú dopravu v Trnave vyčlenil dve oficiálne obchádzkové trate s dĺžkou až 40 kilometrov. Preto Hlohovčania využívali cestu vedúcu popod železný most. Tu však v deň začatia rekonštrukcie pokutovala vodičov polícia.
„Políciu sme poprosili, aby vodičov nepokutovali. Na túto poľnú cestu sme nechali naviezť štrk, aby sme ju spevnili. Oficiálne sme však túto trasu oznámiť nemohli,“ povedal primátor Ján Dlhopolček. V jej blízkosti totiž vedie horúcovod. Podľa primátora až 99 percent vodičov využívalo túto skratku popod most. Nákladné autá museli použiť obchádzku.
Obyvatelia Novej štvrte – Petra začali v prvý deň rekonštrukcie spisovať petíciu. „Do centra mesta sme mali ísť štyridsať kilometrov. To bolo nemysliteľné, množstvo peňazí do benzínu a strata času. Chceli sme provizorný prechod cez železničnú trať,“ vysvetlil Karol Foltánek, iniciátor petície. Pod ňu sa podpísalo 103 ľudí.
„Žije tu množstvo dôchodcov, ale aj mladých ľudí, ktorí chodia do práce autom,“ podotkol Ladislav Frýdecký, obyvateľ Novej štvrte. Podľa neho musela dokonca záchranka ísť minulú stredu večer popod železný most, pretože prejazd určený pre sanitky, hasičov a políciu bol uzavretý.
Mesto načierno vybudovalo podchod pre chodcov na pozemku železníc bez stavebného povolenia. „V súčasnosti pracujeme na jeho zlegalizovaní,“ dodal Dlhopolček.
Bude obchvat a ďalšie priecestie
Nájsť možnosť pre vybudovanie ešte jedného železničného priecestia do Novej štvrte chce mesto požiadať železnice. Druhým riešením dopravy je vybudovanie obchvatu Hlohovca.
Požiadavkou poslancov bolo, aby nezasahoval do intravilánu mesta. Problém s dopravou však nikto od roku 1989 neriešil. Pôvodná trasa obchvatu mala viesť popri železnom moste a vyúsťovala by v Novej štvrti. To sa však nepozdáva jej obyvateľom. V súčasnosti existuje už nový návrh, kde je zakreslená trasa vedúca mimo Hlohovec.
„Na ministerstvo dopravy sme zaslali list, kde žiadame urgentné riešenie tejto situácie,“ upozornil Dlhopolček. Termín prípravy a budovania obchvatu však zatiaľ nie je známy. (RAS)