„V tejto štvrti bývam od narodenia a obe ulice sú odjakživa v katastrofálnom stave. Nikto s tým nič nerobí. V poslednom období vzniklo v tejto časti viacero nových firiem, cesty sú čoraz viac preťažené a spomínané ulice využíva stále viac áut. Obe ulice sú nebezpečné aj pre cyklistov, najmä vo večerných hodinách. Nie každý výmoľ si totiž všimnú,“ prezradil Igor Šenkýrik (29) z Trnavy.
Cesty sa opravujú podľa ich dôležitosti
V roku 1991 prevzalo mesto Trnava viaceré mestské komunikácie a prebralo zodpovednosť za ich stav. Aj vrátane dlhu vo výške dvoch miliárd korún (66 miliónov €). Ten predstavuje finančné prostriedky, ktoré sú potrebné na opravy jednotlivých vozoviek. „Cesty sa opravujú v závislosti od ich dôležitosti. V návrhu rozpočtu mesta na budúci rok sa zatiaľ neuvažuje s rekonštrukciou ulíc Šípová a Stredná.
Táto požiadavka nebola uplatnená zo strany občanov ani poslancov. V súčasnosti evidujeme viacero mestských komunikácií vyžadujúcich rekonštrukciu vzhľadom na zlý technický stav,“ povedal Ján Kánik z mestského odboru územného rozvoja a koncepcií.
Ako uviedol Pavol Tomašovič, hovorca mesta, samotní občania môžu vyvinúť tlak na mestských poslancov prostredníctvom svojich volených zástupcov. A mestské zastupiteľstvo môže prostredníctvom schválenia rozpočtu dať zelenú na opravy povrchu vozoviek. Kdekoľvek. Nielen na Šípovej, či Strednej ulici.
„Na Šípovú ulicu som sa prisťahovala približne pred dvadsiatimi rokmi a obe ulice sú od tých čias plné neustále prehlbujúcich sa jám. Keď boli moje deti malé, učila som ich bicyklovať o dve ulice ďalej, pretože na našej ulici mám s bicyklovaním problém aj ja sama,“ uzavrela Adriana Holičková z Trnavy.PETER BRIŠKA