Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Cestný obchvat veľa nevyrieši

Situácia na trnavských cestách je zložitá. Dokončenie prvej etapy výstavby severného obchvatu síce odkloní kamióny z centra mesta, no zápchy aj tak neodstráni. Neustále zvyšovanie počtu áut budú mať za následok postupné zhoršovanie dopravnej premávky.

Hlavným účelom budovaného obchvatu mesta je podľa Slovenskej správy ciest vytvorenie dopravnej trasy, ktorá prevezme okrem tranzitnej dopravy v smere do Českej republiky, aj funkciu rozdelenia regionálnej dopravy. Tá v prevažnej miere vedie práve cez mesto. Vzhľadom na náročnosť stavby a zdĺhavé majetko-právne vysporiadanie bola realizácia tohto projektu rozdelená do troch etáp. Koncom augusta by sa mala dokončiť jej prvá časť. Prvá etapa práve finišuje Od septembra 2006 prebiehajú stavebné práce na severnom obchvate mesta. Výstavbu realizuje Slovenská správa ciest zo štátneho rozpočtu. „Cesty prvej triedy nespravujú mestá a obce. Preto často ani nemajú dosah na cesty, ktoré prechádzajú priamo mestom. To platí aj pri budovaní obchvatov,“ uviedol hovorca mesta Pavol Tomašovič. Prepojenie príjazdovej cesty z Nitry na Trstínsku cestu sa bude realizovať v troch etapách. „Náklady na I. etapu stavby predstavujú približne 370 miliónov korún. Jej ukončenie je naplánované do konca tohto augusta,“ povedala Iveta Fedorová zo Slovenskej správy ciest. V súčasnosti je už odovzdané do užívania okružná križovatka na Špačinskej ceste i most nad parovodom. Dopravnú situáciu obchvat nezlepší Severný obchvat spôsobí iba čiastočné odbremenenie premávky. Kamióny, ktoré denne prechádzajú cez Trnavu, nie sú hlavnou príčinou jej spomalenia. Najväčším problémom sú cesty, ktoré neboli projektované na také množstvo áut, ktoré denne prechádzajú mestom. Neustály priemyselný rozvoj mesta spôsobuje postupné zhusťovanie premávky. To môže podľa slov trnavských vodičov za pár rokov vyústiť až do dopravného kolapsu. „Kamióny, ktoré sa chcú z diaľnice D1, prípadne z Nitry dostať do susedných Čiech ani nechcú cez Trnavu prechádzať, no nemajú na výber. Je to jediná možnosť, ako sa tam dostať,“ uviedol vodič Peter Drobný. Ak sa podľa neho dokončí obchvat, zmiznú síce kamióny, ale vzrastajúce množstvo osobných áut to nijako nezníži. Na druhej strane poznamenal, že ak by sa obchvat nerealizoval vôbec, do jedného roka by sa doprava v meste zrútila. Prvá etapa prinesie iba čiastočné riešenia „Obchvat úplne odkloní nákladnú dopravu len v prípade, ak bude celý dokončený. To zahŕňa jeho prepojenie až na Trstínsku cestu. Prvá etapa totiž podstatné zmeny neprinesie,“ uviedol majiteľ autoškoly Ján Ďuriník. Predpokladaný termín ukončenia všetkých troch etáp výstavby obchvatu predbežne stanovili do konca roku 2010. Podľa Ďuriníka tu kamióny budú dovtedy, kým nebude hotová spojka s Trstínskou cestou vedúcou v smere na Senicu. Čo by pomohlo trnavským cestám Komunikácie v centre mesta jednoducho neboli naprojektované na také obrovské množstvo áut. Cesty nie je kam rozširovať. „Áut neustále pribúda, preto sa musí zmeniť celková koncepcia infraštruktúry, ktorá zahŕňa rozširovanie ciest a následné vytvorenie viacerých jazdných pruhov. Cesty sú príliš úzke a často ich už ani nie je možné kam rozšíriť. Pomohol by obchvat celej Trnavy,“ uzavrel Ďuriník. Práve s takýmto riešením prišli odborníci v talianskom Ríme. Prehustenú premávku v centre mesta odbremenili výstavbou okružnej cesty, ktorá obkolesuje celú metropolu. Z nej vedie viacero prístupových ciest do rôznych častí centra mesta. „Postupne by sa malo odstaviť aj centrum mesta, ktoré by sa celé zmenilo na pešiu zónu. Vybudovali by sa záchytné parkoviská, ktoré by podstatne znížili počet áut jazdiacich v tejto časti mesta,“ dodal Drobný. PETER BRIŠKA

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 35 326
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 34 255
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 190
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 483
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 102
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 204
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 717
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 414
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 339
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 350
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

O testovanie prejavili záujem viaceré podniky.

59m

Obec umožnila záujemcom o antigénové testovanie objednať sa na presný čas.

3 h

Ak ste staršiu ženu z Galanty niekde videli, kontaktujte políciu.

6 h

Pracoviská a domácnosti sú podľa regionálneho hygienika najčastejším miestom nákazy.

6 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Hudečková je hlavnou odborníčkou na epidemiológiu ministerstva zdravotníctva.

21. jan

Záchranári odkazujú, nie každý s Covidom patrí do nemocnice.

11 h

V druhom kole malo pozitívne testy 1,02 percenta testovaných. Na Borovej ulici však číslo vyskočilo na 6,45 percenta.

6 h

Správa Národného parku Nízke Tatry sa obrátila na návštevníkov prírody s výzvou.

20. jan

Už ste čítali?