Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Cestný obchvat veľa nevyrieši

Situácia na trnavských cestách je zložitá. Dokončenie prvej etapy výstavby severného obchvatu síce odkloní kamióny z centra mesta, no zápchy aj tak neodstráni. Neustále zvyšovanie počtu áut budú mať za následok postupné zhoršovanie dopravnej premávky.

Hlavným účelom budovaného obchvatu mesta je podľa Slovenskej správy ciest vytvorenie dopravnej trasy, ktorá prevezme okrem tranzitnej dopravy v smere do Českej republiky, aj funkciu rozdelenia regionálnej dopravy. Tá v prevažnej miere vedie práve cez mesto. Vzhľadom na náročnosť stavby a zdĺhavé majetko-právne vysporiadanie bola realizácia tohto projektu rozdelená do troch etáp. Koncom augusta by sa mala dokončiť jej prvá časť. Prvá etapa práve finišuje Od septembra 2006 prebiehajú stavebné práce na severnom obchvate mesta. Výstavbu realizuje Slovenská správa ciest zo štátneho rozpočtu. „Cesty prvej triedy nespravujú mestá a obce. Preto často ani nemajú dosah na cesty, ktoré prechádzajú priamo mestom. To platí aj pri budovaní obchvatov,“ uviedol hovorca mesta Pavol Tomašovič. Prepojenie príjazdovej cesty z Nitry na Trstínsku cestu sa bude realizovať v troch etapách. „Náklady na I. etapu stavby predstavujú približne 370 miliónov korún. Jej ukončenie je naplánované do konca tohto augusta,“ povedala Iveta Fedorová zo Slovenskej správy ciest. V súčasnosti je už odovzdané do užívania okružná križovatka na Špačinskej ceste i most nad parovodom. Dopravnú situáciu obchvat nezlepší Severný obchvat spôsobí iba čiastočné odbremenenie premávky. Kamióny, ktoré denne prechádzajú cez Trnavu, nie sú hlavnou príčinou jej spomalenia. Najväčším problémom sú cesty, ktoré neboli projektované na také množstvo áut, ktoré denne prechádzajú mestom. Neustály priemyselný rozvoj mesta spôsobuje postupné zhusťovanie premávky. To môže podľa slov trnavských vodičov za pár rokov vyústiť až do dopravného kolapsu. „Kamióny, ktoré sa chcú z diaľnice D1, prípadne z Nitry dostať do susedných Čiech ani nechcú cez Trnavu prechádzať, no nemajú na výber. Je to jediná možnosť, ako sa tam dostať,“ uviedol vodič Peter Drobný. Ak sa podľa neho dokončí obchvat, zmiznú síce kamióny, ale vzrastajúce množstvo osobných áut to nijako nezníži. Na druhej strane poznamenal, že ak by sa obchvat nerealizoval vôbec, do jedného roka by sa doprava v meste zrútila. Prvá etapa prinesie iba čiastočné riešenia „Obchvat úplne odkloní nákladnú dopravu len v prípade, ak bude celý dokončený. To zahŕňa jeho prepojenie až na Trstínsku cestu. Prvá etapa totiž podstatné zmeny neprinesie,“ uviedol majiteľ autoškoly Ján Ďuriník. Predpokladaný termín ukončenia všetkých troch etáp výstavby obchvatu predbežne stanovili do konca roku 2010. Podľa Ďuriníka tu kamióny budú dovtedy, kým nebude hotová spojka s Trstínskou cestou vedúcou v smere na Senicu. Čo by pomohlo trnavským cestám Komunikácie v centre mesta jednoducho neboli naprojektované na také obrovské množstvo áut. Cesty nie je kam rozširovať. „Áut neustále pribúda, preto sa musí zmeniť celková koncepcia infraštruktúry, ktorá zahŕňa rozširovanie ciest a následné vytvorenie viacerých jazdných pruhov. Cesty sú príliš úzke a často ich už ani nie je možné kam rozšíriť. Pomohol by obchvat celej Trnavy,“ uzavrel Ďuriník. Práve s takýmto riešením prišli odborníci v talianskom Ríme. Prehustenú premávku v centre mesta odbremenili výstavbou okružnej cesty, ktorá obkolesuje celú metropolu. Z nej vedie viacero prístupových ciest do rôznych častí centra mesta. „Postupne by sa malo odstaviť aj centrum mesta, ktoré by sa celé zmenilo na pešiu zónu. Vybudovali by sa záchytné parkoviská, ktoré by podstatne znížili počet áut jazdiacich v tejto časti mesta,“ dodal Drobný. PETER BRIŠKA_novy_riadok_

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  2. Vitajte v postapokalyptickom svete
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  6. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  7. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  8. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  9. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  10. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  1. Important information for Brazilians living in Slovakia
  2. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  3. Vitajte v postapokalyptickom svete
  4. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. Päť chýb pri zateplení strechy
  7. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  9. Prebudili ste sa už v sude, sene alebo teepee? Je to zážitok!
  10. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 30 012
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 15 978
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 14 149
  4. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 13 730
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 713
  6. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 10 629
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 597
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 576
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 359
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 138
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z Správy Trnava - aktuálne spravodajstvo na dnes| MY Trnava

Situácia v nemocniciach začína byť veľmi zlá, hovorí Naď

Testovanie je podľa Jaroslava Naďa jediná vec, ktorá môže Slovensko zachrániť pred lockdownom.

Minister obrany SR Jaroslav Naď.

Policajti tam pravidelne pokutujú, domácim mesto pomôcť nevie

Ľudia žijúci v bytovom komplexe Arboria sa sťažujú na nedostatok verejných parkovacích miest pred svojím bydliskom.

V zbere elektroodpadu zaznamenali Trnavčania dobrý výsledok

Všetky vyzbierané spotrebiče boli odvezené na ekologickú recykláciu k slovenským spracovateľom elektroodpadu, kde z nich najskôr odstránia škodlivé látky tak, aby neunikli do okolia, a následne sa z nich získajú druhotné suroviny.

Elektroodpad.

Barter Market sa stal Ekologickým činom roka

Ocenili zámer podujatia vymieňať si oblečenie a rôzne veci.

Trnava

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Vojaci kontrolujú miesta určené na testovanie Oravcov

Samosprávy musia do piatka rána pripraviť priestory, kde sa uskutočnia odbery. Oravcov budú testovať trikrát.

Koronavírus si vyžiadal prvú obeť z radov zdravotníkov

Obvodný lekár v Lokci podľahol ochoreniu COVID-19, mal len 48 rokov.

Prinášame informácie o pripravovanom testovaní na Orave

Získať dobrovoľníkov ku odberom je v niektorých dedinách ťažké, v Sihelnom bude pomáhať aj starosta.

V nemocnici v Čadci zomrel pacient na COVID-19

Čadca je červeným okresom, Kysucké Nové Mesto ostáva oranžovým.

Už ste čítali?