25. feb 2008 o 0:00
Ďalší odpredaj pozemku
Takmer štyristo miliónov korún by malo zinkasovať Mesto Trnava od spoločnosti Development 2 za odpredaj 300-hektárového lukratívneho pozemku v lokalite Medzi
Takmer štyristo miliónov korún by malo zinkasovať Mesto Trnava od spoločnosti Development 2 za odpredaj 300-hektárového lukratívneho pozemku v lokalite Medziháj pri obci Ružindol.
Na mieste, kde pôvodne plánovalo priemyselný park, by v budúcnosti mohol vyrásť športovo-zábavný komplex.
Jeho nosným pilierom má byť multifunkčné centrum motoristického športu, ktorého súčasťou bude moderný závodný auto-moto areál s pretekárskym okruhom, so všetkým technickým, bezpečnostným, školiacim a ubytovacím zázemím pre motoristov i návštevníkov. Okrem autodromu by nemal chýbať zábavný park, hotel, golfové ihrisko, motokárová dráha či obchodné centrum. Aj tie sa totiž uvádzajú v zámere spoločnosti, ktorej chce mesto odpredať pozemok v Medziháji bez verejnej súťaže.
Autodróm
v Piešťanoch odmietli
Pozemky mesta sa rozprestierajú oproti obytnej zóne Parnas až po majer, kde dodnes žije niekoľko Trnavčanov.
Hovorca mesta Pavol Tomašovič tvrdí, že celý projekt je ešte len na začiatku a bude musieť prejsť množstvom pripomienkových konaní.
Zástupca trnavského primátora Jozef Pobiecký sa k zámeru odmietol vyjadriť. „Až po zastupiteľstve,“ reagoval.
O projekte národného autodromu sa v 90. rokoch uvažovalo aj na piešťanskom letisku. „Tento zámer však neprešiel schvaľovacím procesom pri zmene územného plánu. Svoju rolu zohrala aj občianska iniciatíva, keď ľudia poukazovali na ochranu životného prostredia a ochranu pred hlukom v kúpeľnom meste,“ vysvetlil piešťanský primátor Remo Cicutto.
Núkali ho aj automubilke
Zámerom sa už tento týždeň budú zaoberať poslanci na mestskom zastupiteľstve.
„Najprv by sa mala schváliť zmena územného plánu a potom by sa malo pristúpiť k podpisu memoranda medzi spoločnosťou a mestom v súvislosti s realizáciou projektu,“ uviedol Tomašovič. Mesto chce odpredať pozemok za cenu, akú pôvodne ponúkalo francúzskej automobilke PSA Peugeot Citröen.
Tú lokalita zaujala, ale nepozdávala sa jej členitosť pozemku a veľká vzdialenosť od železnice. Ešte pred ňou nad pozemkami uvažovala aj nemecká automobilka BMW.
Továreň napokon ostala v Nemecku. Polia a lúky v Medziháji pôvodne patrili štátnemu majetku. Neskôr sa dostali do majetku mesta a od konca roku 2000 ich evidovali v územnom pláne ako rezervu na budovanie priemyselných parkov.
(PN)
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou