ky.
Podľa námestníka Správy a údržby ciest (TTSK) Borisa Valáška sa podarilo ušetriť až štyri pätiny posypového materiálu. Pre menší počet výjazdov sa ušetrilo aj na nafte a peniazoch za nadčasy. „Na posýpanie sme mali pripravených 4 500 ton soli a 23-tisíc ton kameňa. Z toho sme však použili asi len jednu pätinu,“ uviedol Valášek. Podľa našich výpočtov museli cestári na posýpaní ušetriť až 15 miliónov korún. Soľ a kameň, ktoré v tomto roku nespotrebovali, využijú na budúci rok. „Problém však môže nastať, ak nám zvyšná soľ stuhne. Potom budeme musieť zainvestovať do toho, aby sa znovu podrvila. Náklady by sa potom mohli pohybovať okolo dvoch miliónov korún,“ povedal námestník. Zároveň skonštatoval, že na nafte pre sypače a traktory s radlicami sa počas zimy podarilo ušetriť ďalších 2,5 milióna korún. Pod správu Trnavského samosprávneho kraja spadá celkovo 1500 kilometrov ciest, na ich oprave po skončení zimy sa ušetrí pravdepodobne tiež. „Cesty sú po zime v lepšom stave, ako to bolo minulý rok, je na nich menej dier a výtlkov,“ skonštatoval Valášek.
Lenka Juríková