samozrejme môžem pocestovať, ale len ako štvrtý pilot, čiže náhradník. No a na to nemám veľmi chuť,“ prezradil s nostalgiou v hlase takmer 20-ročný pretekár. „Za všetkým treba hľadať peniaze. Aj keď mám za sebou náročnú zimnú prípravu, priamo na štart sa možno nepostavím.“ Černý za posledné roky vymenil svoju 125 – ku za motorku s obsahom 1000 kubíkov. Teraz by sa v tejto kubatúre predstavil druhý rok za sebou. „V tomto športe platí zákon peňazí. Ak má pretekár silného sponzora, nemusí byť ani veľmi dobrý. Štartovať bude. Dovolím si tvrdiť, že tí, čo budú pretekať, nie sú rýchlejší ako ja. Ale na pokrytie celej sezóny mi chýba ešte takmer štvrťmilióna korún.“ V motocyklovom športe to zas až taká veľká suma nie je. Mnoho rokoch pretekania, výmeny motoriek za silnejšie však už poriadne zúžili rodinný rozpočet. Teraz by mohli pomôcť sponzori. Tí akoby o podporu skvelého pretekára nejavili záujem. „Možno to do istej miery bola aj naša nepripravenosť. Pár dôležitých vecí, na ktoré sme sa spoliehali, nám na poslednú chvíľu nevyšli.“ Jedny preteky už Jaro musel oželieť. Vo francúzskom Le Mans sa koná 21.-22. apríla dvadsaťštyrihodinovka. Prihlášku na ňu bolo potrebné poslať do 7. marca. Z už spomínaných dôvodov ju Jaro poslať nemohol. Teraz dúfa, že by mohol stihnúť na začiatku mája aspoň šesťhodinovku v Španielsku. Na to však potrebuje niekoho, kto sa postaví na jeho stranu.
Tatiana Čuperková