Na oddelené účty mohli poslať peniaze poštovou zloženkou, príkazom v banke, alebo mohli osobne zaplatiť v pokladni SMM. Prvé dve alternatívy boli spojené s úhradou poštovného, prípadne bankovým poplatkom, úhrada v pokladni SMM bola zadarmo. Práve preto neváhali vystáť rad v pokladni správcu najmä tí, ktorí majú hlbšie do vrecka alebo sú šetrnejší. Pri uhrádzaní januárových záloh na nich čakalo nepríjemné prekvapenie. Pokladníčka pýtala od každého o 20 korún viac.
„Doteraz sme boli príspevková organizácia. Od januára sme spoločnosť s ručením obmedzeným, teda obchodná spoločnosť, ktorá má iné pravidlá hospodárenia a musí si na seba zarobiť,“ vecne nám vysvetlil riaditeľ SMM Ľubomír Krajčovič. Povedal, že v pokladni pracujú dve pokladníčky, ktorým sa na mzdu teraz musia „zložiť“ vlastníci a nájomníci bytov. Každý z nich teda ročne prispeje správcovi popri pravidelnom mesačnom poplatku za správu ešte sumou 240 korún. „Keď sme zakladali ďalšie účty pre spravované domy, rokovali sme s bankami o podmienkach. Jedna z bánk nám vtedy sľúbila výhodu viesť účty bez poplatkov, ale už ich zaviedla,“ zdôvodnil ďalší dôvod stúpajúcich nákladov Krajčovič. SMM spravuje približne šesťtisíc bytov. Asi tretina nájomcov a vlastníkov platí za výkony v pokladni, čo znamená ročný príjem 480 tisíc korún. „Nemusíme vyberanie platieb spoplatňovať, ale potom môžeme zrušiť pokladňu. Stručne sa to dá povedať tak, že poplatky sme zaviedli preto, aby sme pokryli jej náklady,“ dodal riaditeľ.
- pe -