árov európskej Charty bezpečnosti, prijatej v Dubline v apríli 2004.
Aj z tohto dôvodu pripravili aktivisti SATC spolu s autoškolami a motoristickými klubmi v regióne v spolupráci so Základnou školou na Bottovej ulici predpoludnie, v ktorom deti z tretích, štvrtých a piatych ročníkov súťažili v telocvični a na ihrisku z dopravných vedomostí a zručností. Testy ukázali, že výsledky neboli dobré. „Musíme vytvárať podmienky na zlepšenie dopravnej vzdelanosti, zvýšiť jej úroveň a prevziať priamu zodpovednosť za výučbu žiakov v tomto smere,“ povedala nám spoluautorka projektu Monika Richnáková, ktorý sumou 60-tisíc korún na technické pomôcky podporila aj nadácia Trnava Trnavčanom. Zastrešovateľom tejto časti projektu sa stala Základná škola na Spartakovskej ulici. Organizátorom ide predovšetkým o obnovenie dopravného ihriska v meste. Ako pre MY-Trnavské noviny povedal Pavol Tomašovič, mesto myšlienku podporuje. „Aj keď zvažujeme niekoľko alternatív, zatiaľ sme ešte nerozhodli o počte detských dopravných ihrísk a ich lokalizácii na území mesta. Nemôžeme tak urobiť skôr, kým ministerstvo školstva neurčí presné pravidlá financovania a zodpovednosti v tejto oblasti,“ povedal. K problematike sa vyjadril aj generálny sekretár SATC Zoltán Bojar, ktorý tiež zdôraznil potrebu určiť koordinátora dopravnej výchovy v Trnave. V máji 2006 prvýkrát dávalo ministerstvo školstva výzvy vo forme grantov na podporu dopravnej výchovy. Ďalšie výzvy bude dávať v marci 2007 a vtedy chce byť Trnava pripravená. Zhodli sa na tom Bojar, Richnáková, Tomašovič i ďalší aktéri piatkového dopravného predpoludnia a realizátori jeho idey.
- pe -,