akávaná úprava, ktorá konečne vyrieši aj chýbajúci prechod pre chodcov. Podľa dopravných policajtov je neoznačený z dôvodu, že komunikácia je v priemyselnej zóne. To, že cez križovatku do podnikov a školy na Trstínskej a priľahlých uliciach denne prechádzajú kľučkujúc medzi autami stovky chodcov, nikoho netrápi.
„Všetko je pripravené. Ak by boli vyriešené majetkovo-právne záležitosti, zajtra by sa mohlo začať výberové konanie na dodávateľa stavby. V tomto prípade sme však bezmocní...“ povedal pre MY-Trnavské noviny Ľubomír Stredák, referent odboru právneho a majetkového Mestského úradu v Trnave.
Plánovaná výstavba sa dotkne troch druhov komunikácií. Štátnej cesty I. triedy v správe Slovenskej správy ciest, cesty II. triedy v správe Trnavského samosprávneho kraja a cesty III. triedy, ktorej správcom je mesto.
Všetky pozemky od vlastníkov mesto už vykúpilo za 1152 Sk za meter štvorcový. Sporné ostávajú dva štvorcové metre, ktoré treba odkúpiť od štátu. Nedá sa, lebo Slovenský pozemkový fond ešte neodvolal príkaz na zastavenie prevodov štátneho majetku, daný na základe uznesenia vlády pred parlamentnými voľbami.
„Hneď ako sa pozemky uvoľnia, chceli by sme pokračovať. Problémom je však v tom, že tri parcely na liste vlastníctva mesta, sú aj na liste vlastníctva súkromnej vlastníčky. Podľa nej ich získala darom od panej, ktorá ich zdedila od svojej mamy. Z prieskumu dokladov sa zistilo, že pri dedičskom konaní notár nezohľadnil kúpnu zmluvu z roku 1973, ktorou majiteľka predala pozemok vtedajšiemu MsNV, a parcelu zapísal na dedičku. Kópia kúpnej zmluvy je však zaevidovaná v katastri,“ vysvetlil Ľ. Stredák
Na liste vlastníctva pozemkov vo výmere 608 m2, z ktorých stavba zaberie 240 m2, figurujú dvaja vlastníci. To sa dá vyriešiť iba dohodou o uznaní vlastníctva, ku ktorej neprišlo. Pokus mesta – list primátora druhá vlastníčka neakceptovala. Do úvahy pripadá iba súdna žaloba o určenie vlastníctva, ku ktorej právnici mesta pripravujú podklady, lebo dôkazové bremeno je v tomto prípade na vlastníkovi. Kataster môže napraviť chyby vo výmerách, nie však vo vlastníctve.
Na ostatnom pozemku pod stavbu bolo už zrealizované územné konanie aj stavebné konanie. Za vykúpené pozemky zaplatilo mesto 1 488 000 korún, náklady si vyžiadala aj projektová dokumentácia. Projekty na výstavbu prejazdného mosta už odsúhlasil aj Slovenský vodohospodársky podnik, s podmienkami ktoré musí mesto dodržať pre prípad storočnej vody. Po vybudovaní križovatky a jej priľahlého okolia, na ktorú sú v súčasnosti vyčíslané náklady 65 miliónov korún, mesto na základe už podpísaných zmlúv o budúcej kúpnej zmluve odpredá osobitne stavbu a pozemky pod ňou za korunu správcom príslušnej komunikácie. Kedy to bude reálne, závisí v rozhodujúcej miere od súdu.
Janka Pekarovičová